مزایای لوستر کریستالی شامپاینی و سفید به برنزی

لوسترها در دکوراسیون داخلی منزل یا اداری در انواع مخلتلف زیادی هستند، شامل کریستالی مدرن، چوبی، برنزی، کلاسیک و غیره که با توجه به سبک فضا و رنگ دکوراسیون آنها خریداری و در محل مورد نظر نصب می شوند.

لوسترهای کریستالی خود در رنگ شامپاینی و سفید به فروش می رسند و هر دو جزو محبوب ترین و پرفروش ترین لوسترهای در ایران هستند. برای انتخاب بین این دو رنگ که شامپاینی خود به طلایی یا زرد نیز معروف است باید به برخی نکات در خرید و انتخاب این سبک مدنظر قرار داد. در نوع مدل برنزی نیز باید به تعداد شاخه ها (شعله ها) در زمان خرید دقت کرد چرا که با افزایش آنها قیمت شان نیز بیشتر می شود و روشنایی فضا نیز به نسب افزایش می یابد.

لوستر کریستالی در غذاخوری
لوستر کریستالی در غذاخوری

مزایا لوستر کریستالی نسبت به لوستر برنزی

لوستر کریستالی با توجه به اینکه در درخشش نور نقش بیشتر دارد و نور زیادی را به اطراف منعکس می کند باعث می شود در شب ها دکوراسیون داخلی جلوه زیباتری داشته باشد. در صورتی که لوستر برنزی خود بدنه آن می تواند زیبایی خاصی داشته باشد و نوع انحنای شاخه ها و شعله ها باعث شکوه متمرکز بر پذیرایی یا فضا گردد.

جنس نوع کریستالی نسبت به برنزی متفاوت بوده و همین نوع کریستال و برنز می تواند باعث تغییر رفتار مشتری در خرید شود. سلیقه مشتری در انتخاب نوع فلز برنز یا کریستال برای لوستر کاملا متفاوت بوده و بستگی به فضای دکور داخلی دارد. کریستال ها خود در دو رنگ شامپاینی و سفید قابل خرید و استفاده اند اما لوستر برنز از همان جنس برنز (شبیه طلا یا زرد) است.

قطعات اصلی لوستر کریستالی
قطعات اصلی لوستر کریستالی

قیمت لوسترهای کریستالی و برنزی نیز متفاوت است و هر متر مربع کریستال چین از ۲۳۸ دلار تا کریستال اروپایی ۶۸۰ دلار هزینه دارد. برای مدل های برنزی نوع ۶ تا ۱۲ شاخه از حدود ۴۳ تا ۴۸ دلار قیمت داشته و برای ۱۴ تا ۲۴ شاخه قیمت به حدود ۸۰ دلار افزایش می یابد.

انواع لوستر کریستالی با قیمت بر اساس متر مربع کریستال کار شده است در صورتی که در نوع برنزی بر اساس تعداد شاخه و شعله آلیاژ برنز کار شده که این نیز در نوع قیمت گذاری لوستر موثر است.

CHC057-لوستر کریستالی
CHC057-لوستر کریستالی

اندازه لوسترها نیز در نوع کریستالی با برنزی مختلف است. در مدل های کریستالی تا چندین طبقه و ارتفاع های زیاد قابل ساخت بوده و لوستر کریستالی بلند بیشتر برای مساجد، لابی ها، هتل ها و محیط های بسیار بزرگ قابل استفاده هستند اما در مورد مدل های برنزی این انعطاف وجود ندارد و تا حداکثر ۲۴ شاخه امکان ساخت وجود دارد و حدود پنج طبقه.

مورد بعدی در رابطه با سبک دکور داخلی ست، لوستر کریستالی تقریبا در همه سبک های مدرن، کلاسیک، فانتزی قابل استفاده بوده و محدودیتی در خرید ایجاد نمی کند. در صورتی که لوسترهای برنزی بیشتر در فضاهای کلاسیک نصب می شوند.

تعمیر پذیری لوسترهای برنزی از کریستالی کمی سخت است چرا که باز و بسته کردن کریستال ها و قطعات این نوع زمان بیشتری نیاز دارد و از دقت بیشتری نیز باید برخوردار باشید.

تعمیر نصب لوستر مدرن
تعمیر و نصب لوستر

تمیز کردن لوسترها نیز بحث دیگری ست که در این بخش نیز راحتی در تمیز کردن نوع برنزی بیشتر است و تمیز کردن لوستر کریستالی به مراتب به علت ازدیاد قطعات و حساس تر بودن جنس کریستال ها سخت است. در مورد لوستر برنزی باید به ترکیب مواد شوینده دقت شود تا در رنگ آلیاژ تاثیر منفی نگذارد.

در کل در زمان خرید و فروش وسایل روشنایی از آباژور ها و دیوارکوب ها گرفته تا چراغ های رومیزی و ایستاده چه جدید و چه دست دوم باید به موارد زیادی دقت کرد. هر کدام از انواع لوستر ها در خرید ما تاثیر گذار هستند و هر مدل باید در سبک درستی از دکوراسیون داخلی یا خارجی مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه توجه شما را به جدیدترین مدل های روز لوستر کریستالی شامپاینی و سفید و لوستر های برنزی سقفی برای دکوراسیون منزل ایرانی جلب می کنیم. این مدل ها در شورورم شکوه نور موجود بوده و استعلام قیمت با تماس با شماره های تلفن درج شده قابل انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *