نکات خرید لوستر برای نوروز 1400

در انتخاب و خرید لوستر، رعایت نکاتی ضروری است همچنان که در هر نوع خریدی لازم است ابتدا اطلاعاتی در رابطه با محصول یا تولیدکنندگان داشته باشیم. علاوه بر این پیش از خرید لوستر نیز باید ابتدا مواردی را برای خود تعیین کنید. این موارد عبارتند از: نوع لوستر، سبک دکوراسیون، محل نصب و میزان نور و البته میزان بودجه‌ای که می‌توانیه به خرید لوستر اختصاص دهید. در این رابطه نکات زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

سبک طراحی داخلی دکوراسیون منزل

ابتدا باید در نظر داشته باشید طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما چه سبکی دارد. آیا مدرن است یا کلاسیک و یا سنتی؟

خرید لوستر کاملاً از سبک دکوراسیون داخلی پیروی می کند. مثلا لوستر های کریستالی، یک سبک در طراحی لوستر به حساب می آیند. لوستر های کوچک یا  اسپرت معمولا روشنایی کمتری دارند و در آن ها فلز یا چوب استفاده می شود که مناسب خانه‌ های مدرن بوده و در مقابل لوستر های بزرگ و کلاسیک که معمولا جنس آن ها بلوری و کریستال است، هارمونی بیشتری با طراحی دکوراسیون سنتی دارند.

هماهنگی اجزای دیگر دکوراسیون مانند آباژور ها با نوع لوستر نیز در جذابیت فضا بسیار موثر است. در صورتی که در فضای پذیرایی‌ از آباژور پایه‌ دار یا رومیزی با طراحی مدرن استفاده کنید، لوستر های مدرن مناسب هستند.

نکات خرید لوستر
نکات خرید لوستر

فضای مورد نظر

پیش از خرید لوستر، باید در نظر بگیرید که خرید لوستر برای کدام قسمت از خانه قرار است صورت بگیرد و این قسمت چه اندازه ای دارد؟ ورودی، آشپزخانه، اتاق نشیمن و پذیرایی، اتاق خواب و غیره.

قطعا لوستری که در آشپزخانه استفاده می شود، مناسب اتاق پذیرایی نیست و هر کدام از این فضا ها لوستر های متفاوتی نیاز دارند. لوستر های بزرگ برای فضا های بزرگ مناسب هستند و بالعکس. لوستر کوچک در یک فضای بزرگ، ظاهر مضحکی خواهد داشت و یا به چشم نمی آید.

جنس لوستر

لوستر ممکن است دارای المنت های کریستالی، فلز یا سنگ های تزئینی و یا از هر ماده دیگری ساخته شده باشد. جنس لوستر می تواند تعیین کننده سبک آن باشد. معمولا اجزایی از دکوراسیون داخلی که در انتخاب لوستر تأثیر گذار هستند شامل در، پنجره، کاغذ دیواری، مبل و صندلی و میز و غیره است.

راهنمای خرید لوستر
راهنمای خرید لوستر

 نگهداری و نظافت لوستر

لوستر ها گرد و خاک زیادی می گیرند. مدل لوستر پیچ در پیچ و شلوغ، برای تمیز کردن زمان و زحمت بیشتری لازم دارد. هر چه مدل لوستر ساده تر باشد، نظافت کردن آن نیز آسان تر است.

 ارتفاع سقف را نیز در نظر بگیرید

ارتفاع سقف عامل مهمی در انتخاب لوستر مناسب است. هر چه سقف بلند تر باشد لوستر های بزرگ تر مناسب تر است. همچنین نور لامپ های لوستر نیز اهمیت دارد.

لازم است لامپ های لوستر درون قاب قرار بگیرند، اما اگر طراحی لوستر طوری است که لامپ ها پوشش خاصی ندارند، باید لوستر را تا حد امکان بالاتر نصب کنید. برای سقف بلند، لوستر های آویزدار و چند طبقه انتخاب مناسبی است و اگر ارتفاع سقف کم است، تهیه لوستر سقفی بهتر است.

همچنین استفاده از دیوارکوب یا آباژور همخوان با لوستر در خانه‌‌های با سقف کوتاه، روش مناسبی جهت تنظیم نور است. در صورتی که سقف اتاق نشیمن‌ گچبری و تزیین دارد، لوستری ساده و خلوت را به شما پیشنهاد می کنیم چرا که شلوغی بیش از حد موجب خستگی چشم می شود.

 لامپ لوستر ها

از مهمترین نکات خرید لوستر این است که لوستر ظرفیت چند لامپ دارد؟ هر چه ظرفیت آن بیشتر باشد فضا روشن تر می شود. اگر لوستر جنبه زیبایی و دکوراتیو لوستر برای شما اهمیت دارد لوستر با لامپ های کمتر و اگر روشنایی در اولویت است، لوستری با ظرفیت لامپ های زیاد خریداری کنید.

سایز لوستر 

لوستر ها اندازه و سایز های گوناگون دارند. بهتر است برای فضا های اصلی مانند اتاق پذیرایی، از لوستر های بزرگ استفاده کنید و برای فضا هایی مانند آشپزخانه از انواع کوچک تر استفاده کنید.

سعی کنید هنگام خرید لوستر مواردی را که عنوان شد، حتما در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *