برای هر دکوراسیون چه لوستری انتخاب کنیم؟

اگر اطلاعات کافی درباره‌ی دکوراسیون و سبک چیدمان لوازم منزل داشته باشیم، انتخاب لوستر مناسب برای هر سبک دکوراسیون می‌تواند کار بسیار راحت و البته جذابی باشد. در این مطلب به شما می‌گوییم چطور بهترین لوستر متناسب با سبک و سیاق خانه‌تان را انتخاب کنید.

انتخاب لوستر مناسب همیشه یکی از دغدغه‌های مهم افراد بعد از خریدن خانه یا حین بازسازی به شمار می‌آید زیرا یکی از لوازم خانه است که در زیبایی دکوراسیون بسیار تاثیرگذار بوده و می‌تواند جلوه منزل را به کلی تغییر بدهد.

اهمیت انتخاب لوستر در سبک دکوراسیون

شاید باورش برای شما سخت باشد ولی گاهی می‌توان با انتخاب لوستر مناسب و ایجاد تغییرات جزئی در نور فضا، دکوراسیون و نمای خانه را از این رو به آن رو کرد. حتما برایتان سوال می‌شود که چطور چنین چیزی ممکن است؟ برای توضیح این موضوع صحنه‌ی نمایش را در نظر بگیرید و بخاطر آورید چطور با بازی نور حس و حال فضا را در نظر تماشاچیان تغییر می‌دهند.

بله نور عاملی ‌است که می‌تواند قسمت‌هایی از خانه را بیشتر و قسمت‌هایی را کمتر در معرض نمایش بگذارد و این موضوع باعث می‌شود بتوانید هر طور که می‌خواهید با آن بازی کنید. پس قبل از هرچیزبخاطر داشته باشید که انتخاب لوستر مناسب و نصب صحیح آن عواملی بسیار مهم در دکوراسیون هستند که نمی‌توان سرسری از آن رد شد.

انواع دکوراسیون منزل

هر کسی مطابق با سلیقه‌ی خودش تصمیم می‌گیرد که چه سبک دکوراسیونی برای خانه خود انتخاب کند. اما اصلا سلیقه یعنی چه؟ سلیقه یک ایده‌ی ناگهانی نیست که در ذهن کسی جرقه بزند و اشتیاق ایجاد کند، بلکه سلیقه به نقطه‌ای دروتر یعنی دوران کودکی و زمانی که احساس کرده‌ایم فضایی حس و گرمای خانه را به ما می‌دهد برمی‌گردد.

شاید بگویید اینطور نیست و سلیقه‌ی من برای چیدمان منزل با خانه‌ی کودکی‌ام بسیار متفاوت است. اما اگر همین حالا به المان‌هایی که در چیدمان منزل‌تان استفاده کرده‌اید نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید که کاملا مشابه خانه‌ای هستند که در آن بزرگ شده‌اید فقط به روزتر و شیک‌تر شده‌اند.

انواع سبکی که به طور معمول برای دکوراسیون خانه‌های ایرانی استفاده می‌کنیم به شرح زیر هستند.

۱) دکوراسیون سنتی:

در دکوراسیون سنتی اغلب از وسایلی با طرح باستانی و قدیمی استفاده می‌شود. مثلا ممکن است در قسمتی از خانه پشتی‌های پشمی چیده شده باشند یا حوض و آبنماهایی با طرح قدیمی که یادآور خانه‌ها در زمان ایران باستان هستند، نصب شده باشند. دکوراسیون سنتی همیشه پر از رنگ و لعاب است و حس گرما و امنیت را به افراد منتقل می‌کند.

 

۲) دکوراسیون مدرن:

دکوراسیون مدرن شامل بروزترین لوازم منزلی است که در بازار دیده می‌شود و مطابق با سبک امروزی چیدمان می‌شود. المان‌های دکوراسیون مدرن هر ساله در حال تغییر و تحول هستند. معمولا در این سبک دکوراسیون از المان‌های ساده و تکرنگ استفاده می‌شود.

در دکوراسیون مدرن بر خلاف دکوراسیون سنتی چارچوب وجود ندارد. بعضی از لوازمی که در دکوراسیون مدرن استفاده می‌شوند شکل خاصی ندارند. مثلا مجسمه‌هایی موج دار یا لوسترهایی با اشکال هندسی نامشخص، تابلوهایی با طرح‌های آبستره، همگی از المان‌هایی هستند که می‌توان در این سبک دکوراسیون از آن‌ها استفاده کرد.

۳) دکوراسیون کلاسیک:

دکوراسیون کلاسیک پر از قاعده و قانون است و چارچوب خاص خودش را دارد. سقف‌های بلند، گچ بری‌های خاص، مبلمان‌های آنتیک، پرده‌های بلند و مجلل، فرش‌های خاص و گران قیمت، همگی از لوازمی هستند که در دکوراسیون کلاسیک استفاده می‌شوند.

۴) دکوراسیون تلفیقی:

این سبک از دکوراسیون ترکیبی از انواع سبک‌ها است و طرفداران بسیاری دارد. چرا که دستمان در انتخاب لوازم خانگی بازتر است و حتی می‌توانیم وسایلی که از قبل داشتیم را استفاده کنیم. این سبک از دکوراسیون پر از خلاقیت است و کافی است کمی نمونه کار از قبل دیده باشید تا بتوانید ایده‌های خلاقانه را در منزل خود پیاده‌سازی کنید.

۵) دکوراسیون مینیمال:

در دکوراسیون مینیمال سعی می‌شود اجزا در نهایت سادگی انتخاب و چیدمان بشوند. معمولا از رنگ‌های خنثی و یا المان‌های تکرنگ در چیدمان استفاده می‌شود. پیام این سبک از دکوراسیون سادگی در عین حس گرما و راحتی فضاست.

انواع لوستر مناسب برای هر سبک دکوراسیون منزل

برای هر کدام از سبک‌هایی که تا به اینجا معرفی کردیم، لوسترهای بخصوصی هستند که می‌توانند انتخاب بسیار مناسبی باشند. در ادامه به شما می‌گوییم چه مدل روشنایی را برای چه سبک دکوراسیون انتخاب کنید.

۱)انتخاب لوستر برای فضاهای سنتی:

برای فضاهای سنتی باید از روشنایی‌هایی استفاده کرد که حال‌ و هوای قدیمی و باستانی دارند. به عنوان مثال لوسترهای برنزی برای این سبک بسیار مناسب‌اند.

این لوسترها در فضاهایی پر از رنگ هارمونی خاصی ایجاد می‌کنند و حس‌ و حال سنتی بودن فضا را تشدید می‌کنند. لوسترهای چند شاخه و چوبی نیز گزینه‌های بسیار مناسبی برای این سبک از دکوراسیون محسوب می‌شوند.

۲) انتخاب لوستر برای فضاهای مدرن:

فضاهای مدرن پیام بروز بودن و تبعیت نکردن از قواعد و قانون‌ها را دارند، بنابراین می‌توان در انتخاب لوستراز انواع سبک‌ها استفاده کرد. اما راحت‌ترین و بهترین انتخاب برای این مدل از فضا، همان سبک مدرن است. زیرا درست مطابق ایده‌هایی مدرن طراحی و ساخته شده‌اند.

لوسترهای مدرن فلزی با اشکالی هندسی، یکی از پرطرفدارترین انواع روشنایی محسوب می‌شوند. لوسترهای مستطیلی، چوبی و فانتزی از انواع دیگری هستند که می‌توان در فضاهای مدرن از آن‌ها استفاده کرد.

۳) انتخاب لوستر برای فضاهای کلاسیک:

لوسترهای کریستالی چند طبقه بهترین گزینه برای فضاهای کلاسیک با سقف‌هایی بلند هستند. در انتخاب لوستر برای فضاهای کلاسیک حتما باید توجه داشته باشید که نور پردازی صحیح نقشی اساسی در مجلل به نظر رسیدن فضا دارد. به عنوان مثال در مرکزی‌ترین نقطه هال و پذیرایی باید از نور زیاد و بالای میز ناهار خوری باید از نوری ملایم استفاده شود.

۴)انتخاب لوستر برای فضاهایی با سبک تلفیقی:

در انتخاب لوستر برای فضاهای تلفیقی گزینه‌های زیادی وجود دارد. بسته به لوازمی که برای منزل‌تان انتخاب می‌کنید، این گزینه‌ها محدود و محدودتر می‌شوند تا زمانی که به لوستر مناسب برسید. اگر سبکی تلفیقی از مدرن و کلاسیک برای خانه‌تان در نظر گرفته اید لوسترهای کریستالی جدید می‌توانند گزینه‌ی مناسبی باشند.

اگر ترکیبی از سبک مدرن و سنتی را انتخاب کرده‌اید پیشنهاد ما برای شما انتخاب لوستر چوبی و یا مدرن است. بهترین انتخاب برای سبک تلفیقی سنتی و کلاسیک لوسترهای برنزی و کریستالی هستند. در کل برای انتخاب لوستر متناسب با فضاهای تلفیقی با توجه به اینکه فضای شما به کدام سبک نزدیکتر است می‌توانید روشنایی مناسب را پیدا کنید.

۵) انتخاب لوستر برای فضاهای مینیمال:

فضاهای مینیمال بهترین مکان برای استفاده از لوسترهای مدرن ساده هستند. لوسترهای حصیری، چوبی، فلزی می‌توانند به درستی پیام این سبک از دکوراسیون را منتقل کنند.

سخن آخر

در این مطلب هر آنچه را باید در مورد انتخاب لوستر متناسب با سبک دکوراسیون منزل‌تان می‌دانستید در اختیارتان قرار دادیم. برای اطلاع از موجودی کارها و قیمت‌ها با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *