نکات خرید لوستر سقفی | آگاهانه انتخاب کنیم

نورپردازی مناسب و صحیح می‌تواند به فضا ظرافت و زیبایی خاصی ببخشد. لوستر یکی از المان‌های مهم در دکوراسیون‌های داخلی و نورپردازی است

در سال‌های اخیر یکی از انواع پرطرفدار لوستر سقفی که تنوع زیادی نیز دارد، لوسترهای سقفی است.

این مدل بهترین انتخاب برای خانه‌هایی است که ارتفاع سقف آنها کوتاه می‌باشد. با استفاده از یک لوستر سقفی کوچک، حس و حال جدیدی را به محیط اطراف خود هدیه می‌دهید.

 

مدل‌های مختلفی از این محصولات در بازار وجود دارند که شما می‌توانید باتوجه‌به سلیقه و نوع چیدمان منزل یا محل کار خود یکی از آنها را برای اتاق‌، آشپزخانه و سالن استفاده کنید. اما بهتر است پیش از اقدام به خرید این موارد را برای خود مشخص کنید.

  1. متراژ، ارتفاع سقف، نوع دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار شما،
  2. نیاز و انتظارات خود را از لوستر سقفی،
  3. بودجه که برای خرید لوستر سقفی در نظر گرفته‌اید.

انتخاب لوستر سقفی متناسب با متراژ فضا و ارتفاع سقف

همان‌طور که ذکر شد این مدل لوستر سقفی برای خانه‌هایی مناسب است که ارتفاع دیوارها کم است. اما برای سقف‌های بلند هم می‌توان از انواع آویز دار لوستر سقفی استفاده کرد.

برای پیداکردن حدود بازه‌ای که می‌توان در آن لوستر سقفی آویزان کرد و برای پیداکردن حدود ارتفاعی که می‌توان برای لوستر سقفی متصور شد باید ارتفاع اتاق را یک‌بار تقسیم‌بر چهار و یک‌بار تقسیم‌بر پنج کرد، اندازه اول و دوم مشخص‌کننده ابتدا و انتهای بازه مناسب برای آویزان کردن لوستر سقفی خواهد بود.

همچنین بهتر است برای سقف‌های کوچک از لوستر سقفی کوچک استفاده کرد.

 

 برای چه فضایی می‌خواهیم لوستر سقفی بخریم؟

اتاق‌خواب – نور غیرمستقیم می‌خواهد پس لوستر سقفی شیددار برای آن مناسب‌تر است.

اتاق کار – به روشنایی بیشتری نسبت به اتاق‌خواب نیاز دارد.

سالن و اتاق پذیرایی – لوستر سقفی‌های با شکوه و پرنور نیاز دارد.

آشپزخانه – اگر در آشپزخانه خود میز غذاخوری دارید بهتر است بالای آن لوستر سقفی باشد. انتخاب لوستر سقفی برای آشپزخانه بسیار وابسته به نوع کابینت استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: هشت پرسش و پاسخ دکوراسیونی و خرید لوستر سقفی

لوستر سقفی برای تزئین یا نورپردازی

  • استفاده به‌عنوان منبع نوری در پذیرایی و مکان‌های دیگر

در بحث نورپردازی، تعداد شاخه‌ها و میزان وات لامپ‌های مورداستفاده در لوستر سقفی، حفظ تناسب ابعاد آن با فضا نیز از جمله ضروریات است؛ بنابراین برای فضای کوچک، لوستر سقفی انتخاب نکنید که اگرچه کم شاخه است ولی از ابعاد بزرگی برخوردار باشد زیرا فضا را نامطلوب می‌کند. برای این حالت نیز باید دقت کنیم که تعداد شاخه‌ها و در نتیجه لامپ‌ها بیش از حد لازم نباشد که مجبور باشیم بعضی از شاخه‌ها را خاموش کنیم، این کار از زیبایی لوستر سقفی می‌کاهد.

به‌صورت کلی این موارد را در نظر داشته باشید که هر مترمربع به 100 تا 250 لومن نور احتیاج دارد؛ یک لامپ 25 وات حدود 230 تا 270 لومن و یک لامپ 40 وات 450 لومن و یک لامپ 60 وات حدود 800 تا 850 لومن شار نوری تولید می‌کنند. براین‌اساس می‌توانید میزان روشنایی لوستر سقفی و یا تعداد شاخه‌های آن را انتخاب کنید.

  • به‌عنوان وسیله تزیینی، برای تکمیل و زیبایی دکوراسیون داخلی منزل.

در برخی خانه‌ها نور اصلی از طریق هالوژن و دیوارکوب‌ها تأمین می‌شود، در چنین شرایطی لوستر سقفی تنها المانی برای جلوه بخشی به فضا خواهد بود و ممکن است نوردهی زیادی نداشته باشد.

لوستر سقفی دارای تنوع و فرم‌های متنوعی است که باتوجه‌به بودجه و سلیقه می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: خرید لامپ لوستر سقفی، ال ای دی و اشکی

انواع لوستر سقفی

لوستر سقفی کریستالی:

اگر به دنبال لوستر سقفی برای سقف کوتاه هستید و قیمت لوستر سقفی ارزان و شیک برایتان حائز اهمیت است، لوستر سقفی کریستالی سقفی گزینه مناسبی هستند.

لوستر سقفی کریستالی شاخه‌ای:

قیمت لوستر سقفی کریستال شاخه‌ای باتوجه‌به تعداد شاخه‌ها تعیین می‌شود. هرچقدر تعداد شاخه‌ها بیشتر باشد قیمت لوستر سقفی کریستالی سقفی گران‌تر خواهد شد.

لوستر سقفی کریستالی آبشاری:

این مدل لوستر سقفی برای فضاهایی با ارتفاع بلند گزینه مناسبی تری هستند. قیمت لوستر سقفی کریستالی از نوع آبشاری به‌خاطر ابعاد اندازه‌ای که دارند به نسبت لوستر سقفی‌های دیگر گران‌تر هستند.

لوستر سقفی کریستالی دایره:

لوستر سقفی دارای فرم‌های مختلفی است که شما می‌توانید بر اساس نظر خود از بین آنها انتخاب کنید مربع، دایره‌ای و فرم‌های دیگر

لوستر سقفی کریستالی مدرن:

لوستر سقفی‌های کریستالی در دسته لوستر سقفی‌های کلاسیک به‌حساب می‌آیند اما به‌صورت مدرن نیز طراحی و ساخته می‌شود و ترکیبی از کلاسیک و مدرنیته هستند.

لوستر سقفی برنزی:

این مدل لوستر سقفی‌ها به‌خاطر جنسی که دارند محکم‌تر و مقاوم‌تر از باقی لوستر سقفی‌ها هستند.

لوستر سقفی برنز برای استفاده در راهرو و آشپزخانه مناسب است.

لوستر سقفی چوبی

یکی از انواع لوستر سقفی‌های سقفی، لوستر سقفی‌های چوبی هستند. این مدل لوستر سقفی‌ها حس و حال خاصی در فضا ایجاد می‌کنند و گرمای دلنشینی به فضا انتقال می‌دهند. معمولاً این مدل لوستر سقفی

برای آشپزخانه یا اتاق‌خواب توصیه می‌شود، زیرا به دلیل استفاده زیاد از چوب در این دو فضا بین لوستر سقفی و فضا هارمونی ایجاد می‌شود.

لوستر سقفی برنجی

این دسته برای فضاهای بزرگ، باشکوه و جلوه زیاد، مناسب هستند.

 

جهت انتخاب آگاهانه لوستر سقفی برای فضای کار یا منزل، نکات زیادی باید مدنظر قرار گیرد و در این مقاله سعی شد به‌صورت خلاصه نکات اصلی ذکر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *