راهنمای خرید لوستر کریستالی – 1400 (با قیمت روز)

برای روشنایی فضای محدود آپارتمان‌های کوچک باید به سمت لوسترهای کریستالی رفت. چراکه در ترکیب با دیوارکوب جلوهٔ خوبی به دکوراسیون داخلی می‌دهد. همچنین انواع طرح، رنگ و اندازه این لوسترها به شما این امکان را می‌دهد که بهترین انتخاب را برای روشنایی فضای خود داشته باشید. برای روشنایی اتاق غذاخوری لوستر باید در مرکز و نزدیک به میز باشد، پس بهتر است لوسترهای کریستالی با آویز بلند استفاده نمود تا فضای روشن‌تری داشته باشید.

 

 

لوستر کریستالی لاینر
لوستر کریستالی لاینر

روی بدنه لوستر کریستالی معمولاً سه نوع آبکاری طلایی، آنتیک و کروم یا نقره‌ای انجام می‌شود. در لوسترهای کریستالی و یا انواع لوستر کلاسیک معمولاً این نوع آبکاری‌ها دیده می‌شود؛ که آبکاری طلایی در واقع سبب ایجاد رنگ طلایی براق روی لوستر می‌شود، آبکاری آنتیک همان آبکاری طلایی است که روی آن‌ها کهنه‌کاری انجام می‌شود و کروم نیز بدنه را به رنگ نقره‌ای تغییر می‌دهد.

برای مشاوره رایگان محصولات و خرید لوستر کریستالی با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۰۵۷۳۳۴۹

انواع سبک لوستر کریستالی برای خرید

  • برنزی:

در این مدل، ستون و شاخه‌هایی از جنس برنز، با آبکاری‌های مختلف و طرح‌های گوناگون دارند؛ که با کریستال‌های مختلف از جمله گوی‌ها و لاله‌ها تزئین می‌شوند.

  • کریستالی:

این نوع لوستر به‌طورکلی با کریستال ساخته شده است و زیبایی کریستال‌ها در این مدل واقعاً زیباست.

  • مدرن:

لوسترهای LED و یا SMD که سقفی هستند و در تزئینشان از انواع کریستال و بلور و شیشه استفاده می‌شود، نوری ملایم داشته و معمولاً به رنگ‌های آبی، سفید، قرمز، سبز، زرد و یا ترکیبی می‌باشند.

  • ریسه‌ای:

این نوع از لوستر کریستالی به‌صورت ریسه‌های نازک و موازی از یک صفحه اصلی که به سقف متصل می‌شوند آویزان هستند.

بخش‌های لوسترهای کریستالی

لوسترهای کریستالی از دو بخش اصلی تشکیل شده‌اند. یکی بدنه و پایه که معمولاً طلایی، آینه‌ای، نقره‌ای و یا کریستالی شیشه‌ای هستند و دیگری آویزهای کریستالی که از بلورهای ساده یا بلورهای به رنگ شامپاینی و یا ترکیبی از هر دو رنگ کار شده‌اند. کریستال‌ها شکل‌های مختلفی دارند: گوی‌های چندوجهی، لوزی‌ها، مکعب‌ها و … . برای مثال، کریستال‌های بزرگ؛ اتریشی و کریستال‌های کوچک؛ ترکیه‌ای هستند.

اجزای لوستر کریستالی
اجزای لوستر کریستالی

از مزایای دیگر لوستر کریستالی، نداشتن حباب است. حتی اگر یکی از کریستال‌ها دچار اشکال و یا شکسته شود؛ کمتر به چشم خواهد آمد. زیرا تعداد آن‌ها زیاد بوده و به چشم نمی‌آیند. این موضوع در مقایسه با لوسترهای حباب‌دار است؛ که اگر حباب آن شکسته شود، عیب آن به‌وضوح دیده می‌شود.

جهت استعلام قیمت انواع لوستر کریستالی شکوه نور تماس بگیرید: 09120573349

 

انواع شکل بدنه یا فریم لوستر کریستالی

فریم یا بدنه ساده:

این سبک از لوستر کریستالی یک فریم ساده از جنس آهن یا برنج بوده و آبکاری طلا و یا کروم روی آن را پوشش می‌دهد دارد که وظیفه نگه‌داشتن کریستال‌ها را برعهده دارد.

لوستر کریستالی طلایی
لوستر کریستالی طلایی

فریم یا بدنه شاخه‌ای:

در این سبک از لوستر کریستالی، خود شاخه‌ها با انواع و اقسام کریستال تزئین شده‌اند. این امر باعث می‌شود پراکندگی کریستال‌ها در لوستر بهتر صورت‌گرفته و نور به شکل زیباتری پخش شود. در این مدل، علاوه بر زیبایی بدنه و کریستال‌ها، شیدهایی روی لامپ را می‌پوشاند که لوستر را زیباتر می‌کند.

لوستر کریستالی CHC018
لوستر کریستالی CHC018

آویز کریستالی

آویز کریستالی، جزو تزئین این مدل از لوسترها بوده و برش‌های زیبای آن‌ها می‌تواند هم در زمان روشنایی به پخش نور کمک کند و هم در حالت خاموش زیبایی منزل یا سالن پذیرایی شما را دوچندان نماید.

آویزهای لوستر کریستالی دارای اشکال گوناگونی هستند. گوی‌های چندوجهی، لوزی‌های کوتاه و بلند و … . گاهی در یک لوستر از چند نوع کریستال استفاده می شود. در برخی لوسترها، کریستال‌های بزرگ (اتریشی) و کریستال‌های کوچک (ترکیه‌ای) هستند.
لوسترهای کریستال معمولاً از یک‌پایه نگه‌دارنده و تعدادی شاخه تشکیل شده‌اند. باید تعداد شاخه‌ها را بسته به فضایی که لوستر کریستالی را در آن آویزان می‌کنید، انتخاب نمایید.
بدنه لوستر و آویز کریستالی معمولاً در رنگ‌های مختلف سفید، طلایی، مشکی، کروم و آنتیک ساخته می‌شوند. رنگ کریستال‌های به‌کاررفته نیز مختلف است، رنگ‌هایی همانند سفید، خاکستری، شامپاینی، بژ، قرمز، مشکی، بنفش، صورتی و … استفاده می‌شود که جلوه متفاوتی را به منزل شما می‌بخشند.

بیشتر بخوانید: اصلی ترین قطعات لوستر کریستالی

جنس کریستال‌ها

در حال‌حاضر کریستال‌های موجود در بازار از چندین کشور مثل چین، مصر و قاره اروپا تأمین می‌شوند؛ که نوع چینی کریستال‌ها کاربرد بیشتری دارد. البته کریستال چینی موجود در بازار در درجه‌های کیفی مختلف عرضه می‌شوند. درجه کیفی کریستال‌ها بر اساس مقدار کریستال مصرفی در آن‌ها محاسبه می‌شود. هر چه در محصول از پلاستیک فشرده به‌جای کریستال استفاده شود، کیفیت پایین‌تر می‌آید. هرچه درصد کریستال کمتر شود احتمال کدر شدن قطعات در طی زمان بیشتر خواهد شد.

انواع کریستال:

از آنجایی که برش‌های زیادی در کریستال وجود دارد، ما محبوب‌ترین نوع شیشه‌های کریستال برای لوسترها را معرفی می‌کنیم:

کریستال طیفی:

این نوع کریستال بدون نقص بوده و تمام استانداردهای لازم را داراست. بسیار درخشان است و اکسید سرب آن بیش از ۳۳ درصد است. در اتریش این کریستال توسط ماشین‌هایی برش داده می‌شود و یک پوشش نامرئی برای حفاظت روی آن کشیده می‌شود.

کریستال لوستر - شکوه نور

کریستال سنگی:

شرکت Swarovski کریستال جدیدی تولید کرده است، که نه‌تنها برش زیبا دارد، بلکه بازتاب نور خوبی هم دارد.

کریستال سایه‌دار نقره‌ای:

کریستال سایه‌دار نقره‌ای، کیفیت خالص نور را تضمین می‌کند و با هر دکوراسیونی هماهنگ می‌شود.

کریستال لوستر - شکوه نور

کریستال سنگی طلایی:

رنگ طلایی و کلاسیک این نوع کریستال الهام‌بخش بوده و در دکوراسیون خود را به خوبی نشان می‌دهد.

کریستال لوستر - شکوه نور

کریستال مورانو:

کریستال های مورانو صاف و کشیده هستند و معمولا ببه صورت قطره باران یا کاملا کروی طراحی می شوند.

لوستر کریستالی
لوستر کریستالی در منزل

انتخاب کیفیت و رنگ لوستر

 برای تشخیص شیشه، کریستال و بلور با کیفیت بالا باید فاکتورهای زیادی را در نظر گرفت. مانند ظاهر جنس و نحوه بسته‌بندی آن، مات نبودن آن‌ها، نداشتن حباب در آن‌ها و غیره. شیشه و کریستال رنگ سفید یا به‌اصطلاح بی‌رنگ، نشان‌دهنده کیفیت خوب آن است. البته کریستال‌ها در رنگ‌های مختلفی در بازار وجود دارند همچون سفید، دودی، شامپاینی و … که میزان شفافیت هر یک متفاوت است.

جهت مشاوره در ارتباط با خرید لوسترهای کریستالی با شکوه نور تماس بگیرید:  09120573349

بیشتر بخوانید: نحوه تمیزکاری لوسترهای کریستالی

لوستر باید به‌طوری باشد که تمیزکردن آن برای شما راحت باشد تا همیشه بتوانید آن را تمیز نگاه داشته و از زیبایی آن لذت ببرید. اگر لوستر کریستالی در بازه‌های زمانی مناسب تمیز نشود، زیبایی خود را از دست می‌دهد. پس طرح و مدلی از این لوسترها را انتخاب کنید؛ که بتوانید آن‎‌ها را به‌صورت مرتب پاکیزه نگه دارید.
بهتر است لوسترهای کریستالی هفته‌ای یک‌بار با دستمال نرم و نم‌دار تمیز شوند، با این کار لوستر شما برای همیشه تمیز است و رنگ و جلای آن ثابت می‌مانند. دستمال‌های نانو نیز به دلیل نرمی زیاد و همچنین قدرت پاک‌کنندگی بالا و برجای‌نگذاشتن الیاف و کرک، برای این کار بسیار مناسب هستند.

لوستر کریستالی CHC064
لوستر کریستالی CHC064

تعویض لوسترهای کریستالی

در صورت نیاز به تعویض یا تعمیر لوستر کریستالی بهتر است این نکات را مدنظر قرار دهید:

(همیشه قبل از تعمیر یا تعویض لوستر جریان برق و اتصالات را بررسی کنید تا خطر برق‌گرفتگی وجود نداشته باشد.)

معمولاً تعمیر لوسترها و مشکلات مربوط به آن‌ها شامل یکی از موارد زیر می‌شود:

  • خراب‌شدن اتصالات سقفی یا شکستن قطعات: که علت آن می‌تواند آسیب، ضربه و یا قرارگرفتن در معرض آب و رطوبت باشد.
  • تعمیر و یا تعویض سرپیچ و سوکت: به علت کم‌توجهی در نظافت، اکسید شدن و ازبین‌رفتن قسمت پایینی سرپیچ لامپ، مسطح شدن فلز انتهایی و یا آسیب به سوکت‌ها ممکن است باعث خراب‌شدن سوکت لامپ‌ها گردد.
  • سیم‌کشی اتصالات: در سیم‌کشی لوسترها، کم‌کم در قسمت اتصالات مخصوصاً سوکت‌ها حرارت ممکن است باعث آسیبشان شود و نیاز به تعویض، لحیم‌کاری و یا تعمیر پیدا می‌کنند.

قطع برق، اولین کاری است که باید انجام دهید. برق را از کنتور قطع کنید و کلید خاموش را هم بزنید. حال می‌توان شروع به جداکردن قطعات جداکردنی کرد و بعد بازکردن لوستر از طریق پیچ‌ و مهره‌های آن با سقف اقدام کنید.

کریستال های لوستر
کریستال های لوستر

تعویض قطعات لوسترهای کریستالی

هرکدام از قطعات لوستر کریستالی دارای تنوع زیادی هستند و کیفیت و جنس این قطعات از موارد تأثیرگذار در انتخاب لوستر است. گاهی به دلیل آسیب دیدن و یا گم‌شدن برخی از قطعات، ناچار به تعویض لوستر هستیم. اما می‌توان با تهیه قطعه جدید، از خرید لوستر بی‌نیاز شد. به‌ویژه زمانی که لوستر شما گران‌قیمت است، تعویض آن به دلیل ناقص شدن قطعات، منطقی نیست. لوستر شکوه نور این آمادگی را دارد تا برای تأمین قطعات لوستر کریستالی در کنار شم باشد. یکی از خدمات شکوه نور، تهیه قطعات گمشده یا آسیب‌دیده لوسترهاست؛ تا بتوانید برای مدت بیشتری از آن خود استفاده کنید.

خرید لوستر کریستالی

به طور کلی قیمت لوسترهای کریستالی بر اساس مساحت کریستال کار شده (مترمربع) محاسبه می‌شوند.
سایزهای استاندارد: برای لوسترهای گرد تا قطر ۷۵ سانت و لوسترهای مربع یا مستطیل تا طول هر ضلع ۱۲۰ سانت به شرح زیر انجام می‌شود.

  • کریستال چین هر متر مربع ۲۳۸$ دلار
  • کریستال ترک هر متر مربع ۳۴۰$ دلار
  • کریستال های اروپایی هر متر مربع ۶۸۰$ دلار

لوسترهای کریستالی از نظر طراحی، جنس و رنگ انواع گوناگونی دارد که باعث می‌شود دست مشتری برای خرید بهترین لوستر کریستالی باز باشد. اما همین تنوع محصول می تواند انتخاب را مشکل کند.

از این رو ما به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ تا برای انتخاب و خرید لوستر کریستالی برای منزل خود، با کارشناسان ما تماس بگیرید؛ تا به صورت رایگان در این مورد به شما مشاوره دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *