بهترین مدل آینه و شمعدان در 1400

سنتی دیرینه از دل ایران باستان

پیش از اینکه ببینیم چرا آینه و شمعدان در مراسم ازدواج و سفره هفت‌سین تا این حد مهم است، بیایید کمی در مورد اهمیت آب و آتش در فرهنگ ایرانی صحبت کنیم. آتش باستانی‌ترین نماد در فرهنگ ایران است و در آیین زرتشت، آتش مهم‌ترین عنصر بوده و شاخص‌ترین نماد این دین می‌باشد که شمعدان نماد آتش است.

آینه مثل آب نماد نور، امید و روشنایی زندگی است. وجود آینه و شمعدان بر روی سفره معانی بسیاری دارد. آینه به معنای نور و روشنایی و شمعدان‌های اطراف، خانواده‌های عروس و داماد هستند که مثل دو سرباز از آن‌ها محافظت می‌کنند.

انتخاب آینه و شمعدان مناسب

سال 1400، سال تعیین کننده‌ای در زندگی ما بود. بخصوص روابط را با خانه‌ها محکم‌تر کرد و توجهات بسیاری را به سبک دکوراسیون و طراحی منزل معطوف نمود. یکی از تأثیرگذارترین وسایل در منزل آینه و شمعدان است که باید در انتخاب آن دقت کرد.

گاهی اوقات، انتخاب آینه و شمعدان متناسب با فضا و دکوراسیون منزل می‌تواند چالش برانگیز باشد. اگر به راهنمای مناسبی در این خصوص نیاز دارید، قطعا این مقاله می‌تواند انتخاب شما را در مسیر درستی قرار دهد.

هر یک از این مدل‌ها می‌توانند در 3 سبک مدرن، کلاسیک و سنتی مورد استفاده قرار گیرند. اینکه چه سبکی را برای منزل خود انتخاب می‌کنید کاملا سلیقه‌ایست. اما به این نکته دقت کنید که سبک همه اجزا و وسایل منزل باید یکسان باشد. در ادامه به معرفی و بررسی بهترین مدل‌های آینه و شمعدان در سال 1400 می پردازیم.

۱- نقره

پر طرفدار‌ترین و رایج‌ترین مدل آینه و شمعدان، نقره است. این مدل به دلیل زیبایی و ماندگاری بالایی که دارد به انتخاب اول عروس و دامادها تبدیل شده است. این وسیله آرامش، قداست و زیبایی را در سبک‌های متفاوت به منزلتان اضافه می‌کند. اگر قیمت یکی از فاکتورهای اصلی شما در خرید است؛ بهتر است جنس نقره را انتخاب نکنید.

آینه و شمعدان
آینه و شمعدان نقره‌ای

۲- برنز

اگر طرفدار سبک‌های کلاسیک و سلطنتی هستید، آینه و شمعدان برنزی جلوه‌ای اصیل و لوکس به منزلتان می‌بخشد. برنز آلیاژی‌ست که عمدتاً از مس تشکیل شده است و با افزودن قلع، مقاومت بیشتری را به دست می‌آورد. برنز در برابر خوردگی و سایش بهتر از فلزات دیگر مقاومت می‌کند. قیمت گران و وزن سنگین، ممکن است از معایب این نوع به شمار بیاید. اما قطعاً کیفیت بالا و ماندگاری برای یک عمر از ویژگی‌های خوب این محصول است.

آینه و شمعدان
آینه و شمعدان برنز

۳- چوبی

در چند سال اخیر دکوراسیون‌های چوبی از لوستر و مبلمان و کفپوش‌ها گرفته تا ظرف و ظروف چوبی، محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند. آینه و شمعدان چوبی نیز از این قضیه مستثنی نمی‌باشند. در دکوراسیون‌های ساده و مدرن، همواره چوب در مرکز توجهات بوده است و وزن سبک و قیمت مناسب از علل متمایز بودن این مدل‌هاست. ایده‌های دکوراسیون چوبی برای هر فردی که می‌خواهد کلبه‌ای دنج در محل زندگی خود داشته باشد، مناسب است.

آینه و شمعدان
آینه و شمعدان چوبی

۴- سنتی

برای خرید آینه و شمعدان سنتی باید قدری خاص‌پسند باشید. انواع و اقسام مدل‌های خاتم کاری، میناکاری، فیروزه‌ای و … را می‌توانید در دکوراسیون خود بکار ببرید. حتما قبل از خرید به سبک طراحی داخلی منزل خود دقت کنید. اگر این نوع را انتخاب می‌کنید باید دکوراسیون منزلتان نیز درون مایه‌ای سنتی داشته باشد.

امروزه آینه و شمعدان های سنتی بیش از گذشته مورد توجه افراد هنر دوست قرار گرفته‌اند. اگر می‌خواهید فضایی سنتی آمیخته با صنایع دستی و دکوری زیبا داشته باشید، یک انتخاب با سبک سنتی، زیبایی آن را دو چندان خواهد کرد.

آینه و شمعدان
آینه و شمعدان سنتی

۵- کریستالی

آینه و شمعدان کریستالی مثل ظروف کریستالی از قیمت بالایی برخوردار می‌باشد. این مدل تولیدکنندگان کمی در ایران دارد و اکثراً وارداتی هستند. اگر طرفدار ظرافت و دکورهای لوکس و مجلل در منزل هستید این مدل می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. آن‌ها همچنین در میهمانی‌های با شکوه برای جلوه بیشتر استفاده می‌شوند.

آینه و شمعدان
آینه و شمعدان کریستالی

جدیدترین مدل های آینه و شمعدان در 1400

امسال سبک‌های مختلفی از آینه و شمعدان در بازار موجود است. سبک‌های مدرن، کلاسیک، سلطنتی، چوبی و … که می‌توانید آنها را متناسب با نیاز خود خریداری نمائید. در انتخاب رنگ سعی کنید هارمونی را با دیگر وسایل منزل رعایت کنید. اگر منزل کوچکی دارید رنگ‌های روشن‌تر را انتخاب کنید.

ابتدا فضای منزل خود را در نظر بگیرید. اندازه این وسیله باید متناسب با فضای داخلی باشد. پس از انتخاب اندازه مناسب و درست، می‌توانید سبک دکوراسیون منزل را با آن هماهنگ کنید.

ایده‌های بسیاری برای طراحی دکوراسیون با استفاده از این وسیله وجود دارد. در هر خانه‌ای که به خوبی طراحی شده باشد یک آینه و شمعدان جلوه مناسبی به آن می بخشد. استفاده از این وسیله ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم ما ایرانیان دارد و در دنیا تبدیل به یکی از نمادهای ازدواج ایرانی‌ها شده است.

سبک های مختلف آینه و شمعدان

آینه‌های گرد

آینه و شمعدان های گرد با اختلاف، از دیگر آینه‌ها کاربرد بیشتری دارند. این آینه‌ها شکلی آرام‌بخش و چشم نواز دارند که تعادل را در منزل حفظ می‌کنند و به راحتی با دکوراسیون منزل هماهنگ می‌شوند. این مدل لبه‌های تیز و خشن ندارد و آرامش را به شما هدیه می‌دهد.

آینه گرد
آینه گرد

بیشتر بخوانید: انواع آینه و کنسول و نکاتی برای خرید

آینه‌های مستطیلی

اگر سقف بلندی دارید؛ آینه و شمعدان مستطیل شکل را امتحان کنید. در سبک‌های کلاسیک و نسبتاً آنتیک، این نوع بیشتر بکار می‌رود. برای جلوه بخشیدن به مبلمان، قاب عکس‌ها و تلویزیون از این مدل استفاده کنید. این کار به اتاق نور بیشتری می‌بخشد و مبلمان را روشن‌تر می‌کند.

آینه و شمعدان
آینه و شمعدان مستطیل

استفاده از آینه و شمعدان به تنهایی به منزلتان سبک و هویت می‌بخشد. یک انتخاب خوب می‌تواند جذابیت بسیار زیادی را در منزل ایجاد کند. از آنجا که این وسیله تبدیل به خاطره‌ای مشترک برای عروس و دامادها خواهد شد، پیشنهاد ما به شما خرید آینه و شمعدانی‌ست که علاوه بر زیبایی ظاهری، قیمت مناسب و کیفیت بالایی نیز  نیز داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *