نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی

در طراحی داخلی، نورپردازی نقش مهمی را بازی می ‎کند. نورپردازی، در واقع رنگ و لعاب دکوراسیون داخلی است. نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی هم یکی از مواردی است که در طراحی دکوراسیون از اهمیت بسیار برخوردار است. یک طراح باید توجه داشته باشد که همه فضا ها دارای اهمیت یکسان هستند. نمی‎توان گفت که مثلا نورپردازی سرویس بهداشتی اهمیت کمتری نسبت به نورپردازی اتاق نشیمن دارد . اتاق نشیمن، محل غذاخوری، آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی و غیره همگی در نظر یک طراح باید اهمیت داشته باشند.

نورپردازی سرویس بهداشتی
نورپردازی سرویس بهداشتی

نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی

نورپردازی حمام اولا باید با رعایت مسائل ایمنی طراحی شود این نورپردازی باید کاملا به صورت ضدآب نصب شود و شرایطی فراهم آورد که بتوان در صورت نیاز به راحتی آن‌ها را تعمیر کردو دوما دقت کنییم که اگر حمام شما اتاق رختکن دارد باید نور مورد نیاز برای میز آرایش و لوازم را فراهم کنیم برای رفع تاریکی و سایه می‎توانیم با نصب چراغ آرایش در دو سوی آینه دیواری نور لازم را تامین کنیم.

توصیه می شود لامپ های کنار آینه حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ سانتی‌متر از زمین نصب شود و فاصله بین ۲ چراغ بغل آینه ۷۰ سانتی‌متر باشد، بدین ترتیب سایه کمتری خواهیم داشت. این گونه روشنایی بهترین حالت ممکن برای آرایش کردن، ریش تراشیدن و یا چک کردن دندان‌ها است.

استفاده از نورهای مخفی در حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی هم یکی از راه حل‌‌هایی است که می‎توان هم به زیبایی سرویس ما کمک کند هم نور ملایم مناسبی را برای ما تامین کند. معمولاً نور مخفی‌ها را در قسمت اتصال سقف و دیوار نصب می‎کنند به صورتی که منبع نور دیده نشود یا می‎توان در قسمتی که آینه قرار دارد از نورمخفی در پشت آینه دیواری استفاده کنیم که نور زیبایی ایجاد می‎کند.

نکته : باید توجه کرد که نور زیاد در سرویس بهداشتی اذیت کننده است و نور کم نیز مناسب نیست اگر به کاربری سرویس بهداشتی کمی بیشتر دقت کنید متوجه می شوید به چه مقدار نور نیاز دارید. شما نور مورد نیار برای نگاه کردن در آینه ، ریش زدن ، مسواک زدن و …نیاز دارید.

نورپردازی مناسب در حمام نیز باعث می‌شود نسبت به خودتان احساس بهتری پیدا کنید و اعتماد به نفس‌تان را بالا می‌برد. اما در بعضی مواقع برای مثال شب ها که در هنگام از سرویس بهداشتی استفاده می کنید نیاز دارید تا نور کمی داشتع باشید تا چشم را اذیت نکند و شما را بی خواب نکند بنابراین قابل کنترل بودن نورپردازی در سرویس اهمیت زیادی دارد.

نورپردازی حمام
نورپردازی حمام

نکته مهم برای نورپردازی آینه دیواری در سرویس و حمام این است که نور طوری باشد که ایجاد تیرگی و سایه نکند تا فرد بتواند راحت چهره خود را در آینه ببیند. نکات مهمی که باید به آن توجه کنیم نوع چراغ ها ، منابع روشنایی و محل نصب آنها در سرویس بهداشتی است . چراغ‌ها باید مخصوص نورپردازی سرویس بهداشتی و آینه باشند تا نوری طبیعی و کافی مورد نیاز ما را تولید کنند .چراغ‌ها را باید جایی نصب کنید که کمترین سایه را روی قسمت چشم‌ها و گردن افراد ایجاد کند.

نورپردازی دکوراسیون حمام
نورپردازی دکوراسیون حمام

برای سرویس‌های بهداشتی کوچک این نورپردازی کافی است اما هر چه سرویس بهداشتی بزرگ‌تر باشد نور مورد نیازهم بیشتر می‎شود و معمولا از هالوژن‌ها ، چراغ‌های سقفی ، نور مخفی ، لوستر دیوارکوب برای دو طرف میز لوازم و آرایش می‎توان استفاده کرد، همین طور اگر نورپردازی شما دارای دیمر باشد می توانید از این قابلیت استفاده کنید و میزان نور را کم و زیاد کنید.

نکته مهم بعدی این است که نورپردازی سرویس بهداشتی نباید رنگی باشد و هرگز نباید روی رنگ فضا تغییری ایجاد کند و کاربری آن باید فقط برای روشنایی استفاده ‌شود. لامپ‌هایی با نور سفید یا لامپ‌هایی که نوری نزدیک به نور طبیعی خورشید دارند بهترین انتخاب برای سرویس بهداشتی هستند.

نورپردازی دکوراسیون سرویس بهداشتی
نورپردازی دکوراسیون سرویس بهداشتی

برای نورپردازی حرفه ای منزل یا محل کار خود می توانید از اهالی فن در شکوه‎ نور کمک بگیرید.

برای مشاهده نمونه محصولات بیشتر این گروه به اینستاگرام شرکت شکوه نور یا وبسایت شکوه نور مراجعه کنید و اطلاعات تماسی آنها را در دسترس داشته باشید.

قیمت و اطلاعات خرید محصولات را از طریق تلگرام همکاران ما در اختیار شما می‎گذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *