مقایسه 10 مدل لوستر سقفی اتاق خواب

یکی از اصلی‌ترین و با اهمیت‌ترین وسایل روشنایی یک خانه لوستر آن است. امروزه مدل‌ها زیادی برای لوستر سقفی اتاق خواب و به طور کلی خانه در بازار وجود دارد. شاید شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که در خرید این محصولات برای اتاق خواب خود سردرگم شده باشید.

در این مطلب ۱۰ مدل لوستر سقفی اتاق خواب با توجه به دکوراسیون هر اتاق مقایسه می‌شود. همچنین برخی از نکات مهم درمورد خرید لوستر برای آشنایی بیشتر شما مورد بررسی قرار می‌گیرد.

لوستر سقفی چیست؟

سال‌ها بعد از اختراع لامپ توسط ادیسون، انسان‌ها به این فکر افتادند که چیزی بسازند که بتواند چندین لامپ را به‌صورت یکجا در خود جای دهد تا هم زینت‌بخش محیط شود و هم نور بیشتری ساطع کند. این شد که لوسترها در طرح‌ها مختلفی ساخته شدند.

اوایل به دلیل اینکه سقف سالن‌های پذیرایی ارتفاع زیادی داشت، از لوسترهای آویزان استفاده می‌شد. اما به‌مرورزمان برخی از افراد تصمیم گرفتند تا در اتاق خواب خود از لوستر استفاده کنند. اما از آنجا که معمولاً سقف اتاق‌خواب‌های مدرن کوتاه و کم‌ارتفاع است، لوسترهای سقفی به وجود آمدند که حجم کمتری از اتاق را اشغال می‌کنند.

لوسترهای سقفی مدرن دیگر حجم نور زیاد لوسترهای سنتی را ندارند و با جنبه‌ای مینیمال، حالتی شیک و باشکوه به اتاق‌خواب القا می‌کنند. لوستر به طور کلی برای نورپردازی مرکزی استفاده می‌شود و معمولاً در کنار اتاق از آباژور یا هالوژن استفاده می‌کنند.

نکات مهم در زمان خرید لوستر سقفی اتاق خواب

اگر در نورپردازی اتاق‌خواب خود تصمیم اشتباهی بگیرید، ممکن است کل زیبایی اتاقتان زیر سؤال برود؛ بنابراین خیلی مهم است که در انتخاب لوستر برای اتاق خواب دقت کنید. درصورتی‌که انتخاب درستی انجام دهید، هزینه‌ای که صرف کردید هم در جای مناسبی خرج شده و کاملاً به چشم می‌آید.

همان‌طور که از نام این لوسترها پیدا است، نمی‌توان آن‌ها را بر روی دیوار اتاق نصب کرد و جای نصب آن‌ها روی سقف است. برای اتاق‌خواب باید از لوسترهایی استفاده شود که تعداد لامپ آن‌ها کمتر از سالن پذیرایی یا اتاق‌های دیگر است. این نکته مهم است که اتاق‌خواب برای استراحت و ایجاد آرامش است و نور مورداستفاده در اتاق خواب باید مناسب فضای خواب و استراحت تعیین شود: بنابراین معمولاً در اتاق‌خواب از نورهای ملایم و غیرمستقیم استفاده می‌شود.

 

در ادامه نکات مهم درمورد لوستر سقفی اتاق خواب بررسی می‌شود:

جنس لوستر

به طور کلی لوسترها ساخته شده از فلزهایی مثل آهن، برنج، برنز و آلومینیوم هستند که بر اساس آخرین آمار گرفته شده، پرطرف‌دارترین لوسترها ساخته شده از جنس برنز و برنج هستند. همچنین لوسترهایی که از آهن ساخته شدند طرفداران کمتری دارند.

توجه به ارتفاع سقف اتاق

ارتفاع سقف اتاق یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که در زمان خرید لوستر سقفی باید به آن توجه کنید. اگر سقف اتاق خواب شما کوتاه باشد، استفاده از لوسترهای سقفی بسیار در نمای اتاق شما تأثیر دارد. اما در غیر این صورت بهتر است از لوسترهای آویزان استفاده کنید.

توجه به مساحت سقف اتاق

یکی دیگر از عواملی که در خرید لوستر سقفی اتاق خواب باید به آن توجه کنید، مساحت سقف اتاق‌خواب است. مقدار وسعت سقف یک اتاق خواب باعث می‌شود شما متوجه شوید باید از لوستر کوچک استفاده کنید یا لوستر بزرگ.

اندازه لوستر سقفی

متراژ اتاق‌خواب باید با ابعاد لوستر سقفی تناسب درستی داشته باشند. به طور مثال اگر فضای اتاق کم باشد و بدنه لوستر بزرگ و حجیم و بدون شاخه باشد، ظاهر زیبایی به اتاق شما نمی‌دهد و در اتاق‌خواب حالت گرفته ایجاد می‌شود؛ براین‌اساس در زمان خرید لوستر سقفی برای اتاق خواب باید تعداد شاخه‌های روشنایی آن را در نظر بگیرید.

نوع نورپردازی لوستر

یکی دیگر از مواردی که در زمان انتخاب لوستر سقفی باید به آن توجه کنید، نحوه نورپردازی آن است. لوسترها بر اساس تعداد شاخه‌ها و لامپ‌ها تعبیه شده در آن سه دستی کلی دارند:

۱- سربالا: در این نوع لامپ‌ها بیشتر ناحیه سقف را روشن می‌کنند.

۲- سر پایین: در این نوع از لوستر توجه اصلی نور بر روی فضای پایین آن است.

۳- موازی: این نوع از لوسترها به دیوارهای اتاق روشنایی می‌دهند.

نوع طراحی لوستر

توجه به سبک دکوراسیون اتاق خواب در زمان خرید لوستر سقفی گام مهمی است. باید به این نکته توجه کنید که لوستر هرچه کوچک‌تر باشد، روشنایی کمتری پخش می‌کند یا اینکه جنس فلز یا چوب در لوستر برای سبک مدرن بیشتر مناسب هستند.

همچنین با توجه به رنگی که در فضای اتاق غالب است، باید لوستر را طوری انتخاب کنید که جنس و رنگ به کار رفته در آن با متریال اتاق هماهنگی و تعادل داشته باشد. ایجاد یک سازگاری و انسجام موجب روشنایی بیشتر و در نتیجه زیبایی بیشتر اتاق‌خواب می‌شود.

لامپ‌های لوستر

رنگ لامپ‌های یک لوستر که برای نورپردازی اتاق استفاده می‌شود، موضوع مهمی است. باید لامپ‌های آفتابی و مهتابی در کنار یکدیگر استفاده شوند تا نور یکنواختی ایجاد شود و چشم شما را خسته نکند و با رنگ دکوراسیون اتاق تداخل ایجاد نکند. اگر هم بیشتر ظاهر لوستر برایتان مهم است، بهتر است لامپ‌های کمتری داشته باشد تا ظاهری شیک و منحصر به فرد به اتاق خواب شما بدهد.

قیمت لوستر

هزینه و قیمت هر لوستر بسته به جنس آن، تعداد لامپ‌ها و شاخه‌ها و ابعاد آن متغیر است. برای همین باید توجه کنید که چه لوستری مناسب اتاق‌خواب شما است تا بتوانید هزینه مناسب آن را خرج کنید.

۱۰ نوع لوستر سقفی اتاق خواب

این ۱۰ مدل لوستر سقفی برای اتاق خواب جدیدترین و پرطرف‌دارترین آن‌ها در سال ۲۰۲۱ هستند:

1. لوستر لوکس

 ۲. لوستر 5 شعله سقفی

۳. چراغ سقفی لوستر ماد

۴. لوستر 6 شعله دیلایت

۵. چراغ چسبان Flush Mount

۶. لوستر سقفی مدل قفس

۷. لوستر سقفی مدرن مستطیل

۸. لوستر شبه چسبان Semi-Flush Mount Fixtures

۹. لوستر چراغ‌آویز

۱۰. لوستر چراغ‌آویز معکوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *