چگونگی خرید مبلمان راحتی در تهران + راهنما

یک بخش بسیار مهم خرید لوازم منزل جدا از سلیقه‌ی افراد، آگاهی داشتن از نکات انتخاب وسایل مورد نظر است. بسیاری از افراد به دلیل سخت بودن جابه‌جایی لوازم خانگی مانند لوستر، مبلمان و … در ایران، یکبار تمام لوزم مورد نظر را خریداری می‌کنند و سال‌ها از آن‎‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین انتخاب درست لوازم می‌تواند از پشیمانی و دردسرهای خرید دوباره‌ی لوازم و جابه‌جایی آن‌ها جلوگیری کند. در این مطلب قصد داریم در مورد خرید مبلمان راحتی و نکات انتخاب آن صحبت کنیم. برای دانستن این موضوع که چه مبلمان راحتی برای شما مناسب‌تر است، همراهمان باشید.

خرید انواع مبلمان راحتی

مبلمان‌های راحتی انواع متفاوتی دارند که می‌توانید بر اساس ابعاد فضا و کاربردی که از آن انتظار دارید در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، نمونه‌های زیادی را مشاهده کنید. به طور کلی مبلمان‌ها به ۳ دسته‌ی ال، ال یو و شانو تقسیم بندی می‌شوند که در واقع شکل اصلی مبلمان را نشان می‌دهد. بعضی از انواع مبلمان راحتی، تخت‌خوابشو هستند. کسانی که فضای محدودی دارند و معمولا مهمان در خا‌نه‌شان رفت‌و آمد زیادی دارند، می‌تواند با استفاده از این مبلمان هم از فضا بهینه استفاده کنند و هم یک تخت اضافی برای مهمانان داشته باشند.

انواع دیگری از مبلمان هستند که پشت کوتاهی داشته و بیشتر نقش زیبایی دارند. در استفاده از این سبک مبلمان باید دقت داشته باشید بخش زیادی از بالاتنه بیرون پشتی مبلمان می‌ماند و احساس راحتی کمتری دارد. این سبک مبلمان معمولا با کوسن تزیین شده و در بخشی از خانه به عنوان مکمل دکوراسیون و یک نشیمن تزیینی زیبا قرار می‌گیرد. پیشنهاد می‌شود در صورتی که مبلمان را به عنوان مبلمان اصلی خانه‌تان حریداری می‌کنید، گزینه‌های راحت‌تری را مد نظر قرار دهید.

انواع دیگری از مبلمان راحتی هستند که بدنه‌ی چوبی دارند و بخش پارچه‌ای برایشان طراحی شده است تا احساس راحتی بیشتری هنگام نشستن به ما بدهند. در خرید این نوع از مبلمان راحتی دقت داشته باشید که از چوب مقاوم‌تر و البته در عین حال سبک‌تری ساخته شده باشند. حتما از راحتی آن‌ها مطمئن شده و سپس خریداری کنید.

نکات انتخاب مبلمان راحتی مناسب

خرید مبلمان مناسب تا حد زیادی با شناخت متریال مرغوب و با کیفیت بستگی دارد که در این بخش هر آنچه لازم است بدانید را شرح می‌دهیم.

بررسی فوم مبلمان

انواع مبلمان با دو نوع فوم سرد و فوم گرم ساخته می‌شوند. فوم در واقع همان بخش نرم مبلمان است که در راحتی ما اهمیت بسیاری دارد. تفاوت این دو با هم به این صورت است که، فوم گرم بعد از فشرده شدن، سریعا به حالت اول خود برمی‌گردد و از نظر ساختاری تغییر نمی‌کند اما فوم سرد با فشرده شدن مدتی طول می‌کشد تا به حالت اول خود بازگردد. همچنین فوم سرد در مدت ۲ تا ۳ ماه کارایی خود را از دست می‌دهد. بنابراین سعی کنید با فشردن مبلمان برای یک لحظه فوم آن را بررسی کنید.

نکات شستشوی مبلمان

روکشی که برای مبلمان انتخاب می‌کنید در راحتی شستشوی آن بسیار موثر است. به عنوان مثال روکش‌های کتان به راحتی با شامپوی مخصوص مبلمان و روکش‌های چرمی، با بخار و بدون نیاز به شوینده تمیز می‌شوند. یک نوع دیگر از روکش‌های مبلمان، نانوسرتکس هستند که نسبت به نفوذ مایعات مقاوم بوده و با یک دستمال خیس به راحتی تمیز می‌شوند.

بررسی چوب مبلمان

در زمان خرید مبلمان راحتی چوبی دقت داشته باشید که چوبی را انتخاب کنید که مقاومت و سبکی نسبی داشته باشد. به عنوان مثال چوب گردو در کنار مقاومت، ماندگاری و زیبایی که دارد، بسیار سبک است و به راحتی قابل حمل و جابه‌جایی است. از طرفی اگر مبلمان زیادی سبک است، احتمالا از متریال با کیفیت ساخته نشده است. برای اطمینان از با کیفیت بودن مبلمان یک طرف آن را کمی از زمین بلند کنید و ببینید لق می‌خورد یا نه. اگر با ثبات و وزن مناسب بالا آمد مبلمان مناسب خود را پیدا کرده‌اید.

نکات انتخاب رنگ مبلمان راحتی

انتخاب رنگ مبلمان بعد از راحتی آن مهمترین مسئله در خرید مبلمان راحتی به شمار می‌آید. قبل از هر چیز یک نگاه کلی به فضای مورد نظر خود بیاندازید. اگر قرار نیست دکور خانه را تغییر دهید، رنگ اصلی که در فضا زیاد استفاده کرده‌اید را در نظر بگیرید، سپس رنگ‌هایی که به کمترین میزان در فضا استفاده کرده‌اید اما هماهنگی زیادی با اجزای دیگر دارند را پیدا کنید. مبلمان شما باید طیفی از آن رنگ جزیی را داشته باشند تا فضای شما به بهترین شکل دکوراسیون شود.

اگر هنوز متوجه نشده‌اید از چه رنگی استفاده کنید بار دیگر رنگ اصلی و زمینه‌ی فضا را در نظر بگیرید. حالا گشتی در اینترنت بزنید و رنگ‌های که مکمل زیبایی برای آن هستند را پیدا کنید. به همین راحتی بهترین رنگ مبلمان راحتی خود را پیدا کردید. به یاد داشته باشید که از اجزای دکوری کوچک همرنگ نیز استفاده کنید تا رنگ مبلمان بیشتر به چشم بیاید.

مشاوره و اطلاعات بیشتر از طریق:
۰۹۱۲۰۵۷۳۳۴۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *