پیشنهاداتی برای طراحی دکوراسیون منزل ۲

  • از عناصر چندمنظوره بهره بگیرید

در طراحی دکوراسیون فضای محدود هرچی وسایل‌تون کارآیی بیش‌تری داشته باشن به نفع‌تونه، چون جای یه عنصر طراحی دکوراسیون رو می‌گیرن ولی به اندازه‌ی دو یا سه تا عنصر براتون کار می‌کنن و نیاز شما را برآورده می‎کنن و این فضای شما را بسیار باز می‎کند و به بزرگتر نشان دادن منزل شما بسیار کمک می‎کند.

عناصر چند منظوره دکوراسیون
عناصر چند منظوره دکوراسیون

برای مثال دکوراسیون داخلی این اتاق (تصویر) رو در نظر بگیرید : تاج این تخت خواب هم به عنوان یه کتابخونه‌ی جمع و جور قابل استفاده‌ است هم پاتختی؛ به علاوه به این اتاق سفید ساده هم شخصیت بخشیده.

یا درباره میز غذاخوری شما می‎توانید میزی تهیه کنید که در واقع پایه آن میز، کمدی بزرگ باشد به ما اعتماد کنید این میزها طراحی شده اند که شما را نجات بدهند در واقع به دلیل اینکه پایه ای در گوشه های میز وجود ندارد فضای دور میز شما برای قرارگیریه صندلی بیشتر باز است و کمد وسط هم که می‎تواند تمام ظروف مهمان شما را در خود جا دهد. این روزها حتی میزهایی طراحی شده است که قابلیت تغییر سایز دارد بنابراین شما می‎توانید فقط هنگامی که مهمان دارید آن را باز کنید و بعد از آن را در سایز کوچک خود قرار دهید.

 

 

  • از فضای اطراف تاج تخت استفاده کنین

وقتی که فضای شما کم است یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که جا برای نگهداری وسایل‌ را بیش‌تر کنید، بدون این که طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب‌ تون رو خیلی شلوغ کنید ، اطراف تاج تخت خواب رو قفسه‌بندی کنید. با این روش هم می‌توانید بقیه‌ی دیوارها را رو خالی بگذارید یا اگر لازم باشد تابلویی نصب کنید، یا این که نقطه‌ی تمرکز خوبی توی اتاق‌تون ایجاد می‌کنید حتی می‎توانید برای دیوارها از دیوارکوب‎ها استفاده کنید به جای آباژورهای رومیزی چون فضای شما کم است و این کار فضای شما را باز تر می‎کند.(اصولاً در هر فضایی باید یک کانون مرکزی وجود داشته باشد ، که بارزترین و جذاب‌ترین جای اون فضاست؛ در اتاق خواب معمولاً این نقطه دیوار پشت سر تخت است.

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی
  • میزدایـره‎ای ترفندی برای طراحی دکوراسیون فضاهای کوچک

بـا توجه به کوچک شدن فضـای خانـه ها در این روزهـــا، همـــه ما به دنبـال نکـته هایـــی از طراحی دکوراســیون داخلــی هســـتـیـم که با اسـتــفاده از آنـــها بتوانـــیــم محیــط اتــاق های کوچک خانـــه را بزرگ تر از آنچه که هســـتــند نشـــان دهـیــم.

در صورتـــی که به دنبال خریــد میزهای اتـــاق نشـیمن یا اتــاق پذیرایی هسـتـید، سعـــی کنیــد از میـزهـــای دایره‎ای اســتـــفــاده کنــید. این نوع میـزها به واسـطـــه لبــه های گردی که دارند، می توانــند فضای بیـــشـتـــری از اتــاق را در اطراف خودشـــان در اخــتــیـــارتـان قرار دهند. شکـــل دایره ای این نوع میـزها دسـتــرســی بهتـــری برایــتـــان ایـجاد می کند و از آنـجا که پایه ایـــن نوع میــزها معـمولا در وسط آنــهـــا قرار دارد، فضای کمـــتـری از کف اتاق را می‎پوشانـنـد.

همـچـــنیـــن با اسـتـفـــاده از میزهای دایره ای، تعداد افـراد بیــشــتـری می توانـــند دور آن بنشیــنـنـد و برای پذیرایی، انـــجام بازی ها، و دور هم نشینـی ها منــاســب هســتـنــد. اگــر همـــچـــنان به کارگــیـری میــزهای مکعــبـــی را ترجــیح می دهـیـــد، بهـــتر اســـت از میــزهــایــی اســتـفــاده کنـیــد که دارای قفــســه یا کشوهایی در اطـــراف خود هستنــد و بخـشـــی از وسایـل ریـــز و درشـت اتــاق را در خود جای می دهــنـــد.

میز دایره ای
میز دایره ای
  • دستگیره‌های ساده انتخاب کنین

دستگیره‎های ساده چه برای در کمدها چه در آشپزخانه برای کابینت‎ها کمک می‎کند که فضای شما مرتب تر و دلبازتر به نظر برسد و سطح شما صاف تر نشان دا ده شود. با مثال می‌گم این مورد رو: در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب تصویر بالا کمدها تقریباً محو شدند، که این هم به لطف ظاهر ساده و بدون دستگیره بودن و سطح براق اون‌هاست،البته برای اتاق خواب می‎توان در کمدها را آینه‎ای نیز طراحی کرد این درها بدون دستگیره و فشاری هستند و مانند یک دیوار مسطح درخشان در اتاق شما خواهد بود. دقت کنین که ساده و مینیمال بودن تخت خواب هم به دلبازتر شدن اتاق کمک کرده.

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی
  • استفاده از گیاهان در طراحی دکوراسیون داخلی

با استفاده از گیاهان به فضای منزل خود روحیه بدهید ،گیاهان به شما و منزلتان انرژی مثبت می‎دهند و روز شما را با نشاط می‎کنند.متاسفانه این روزها خیلی‏ ها نداشتن حیاط و بالکن و کوچک بودن فضای آپارتمان را بهانه می‏ کنند و می گویند نگهداری از گل‏ ها و گیاهان در فضای کوچک آپارتمان‏ های امروزی کار آسانی نیست. اما اگر بدانید نگهداری از گل و گیاهان آپارتمانی چه‌قدر فایده دارد، برای اینکه پای گل و گیاه را به خانه‏ تان باز کنید، هیچ بهانه ‏ای نمی‏ آورید.

این هم چند دلیل برای نگهداری از گیاهان در منزلتان :

گیاهان هوای خانه را تمیز می کنند.

گیاهان شادی می آورند.

گیاهان خستگی و سرماخوردگی را از بین می ‏برند.

گیاهان در دکوراسیون داخلی
گیاهان در دکوراسیون داخلی
  • از آینه در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید

از قدیم‌الایام برای بزرگ‌نمایی فضا توصیه شده که از آینه‌ها کمک بگیرین. در دکوراسیون داخلی اتاق خواب‌های کوچک می‌توانید دیوار یا در کمددیواری را با آینه‌ بپوشانید.اگر سالن پذیرایی شما کوچک است یکی از دیوارها که مناسب برای آینه کاری هستند را انتخاب کنید و دست به کار شوید. تنها نکته‌ای که باید در این مورد بهش دقت کنین اینه که اگه اتاق‌تون شلوغ و بهم‌ریخته شود، این آینه همه‌ی اون شلختگی رو دو برابر می‌کنه!

آینه در دکوراسیون
آینه در دکوراسیون
  • قرارگیری درست فرش در منزل

در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مهم است که بدانید جای مناسب برای فرش شما کجاست ؟

فرش در نشیمن ، پذیرایی ، اتاق خواب یا هر جایی که باشد یکی از عناصر تاثیرگذار در چیدمان منزل شماست ، به این نکته توجه داشته باشید که مهم نیس فرش شما ۶متر است یا ۱۲ متر یا حتی یک فرش ۴ متری ، یک فرش ۶ متری ابدا دور از مد نیست فقط باید بدانید جای فرش شما کجاست!

فرش در دکوراسیون
فرش در دکوراسیون

قرارگیری مناسب فرش با چند نکته ساده و بسیار مهم :

بزرگ‌ترین وسیله‌ ای که توی اتاق نشیمن دارید توجه کنید. برای مثال یک مبل سه نفره ، با توجه به این مبل ۳نفره فرشتان بایستی طوری باشد که از هر طرف مبل به مقدار ۳۰ سانتی متر خارج زده باشد.

در شرایطی که فرش بزرگ دوست ندارید ایرادی ندارد ، جوری فرش را گزینش فرمائید که تمامی پایه‌ های مبل‌ها خارج باشند و فرش کلا اواسط افتاده باشد.

برای اتاق خواب نیز ، در شرایطی‌که قرار است زیر تخت فرش باشد باید از هر طرف ۳۰ سانتی متر یا حتی بیش تر فرش معلوم باشد. اگر هم فرش کوچک انتخاب می‌ کنید حداقل باید با عرض تخت یکی باشد وگرنه نداشتن فرش خیلی بهتر است!

هم چنین دکوراسیون زیبای ایرانی با فرش های اصیل ایرانی می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.فکر نکنید این فرش‎ها سنتی هستند و با دکوراسیون کلاسیک یا مدرن شما جور نیستند ، حتما امتحان کنید فرش‎های اصیل ایرانی فضای منزل شما را دلپذیرتر خواهد کرد.

فرش در دکوراسیون
فرش در دکوراسیون
  • نکته مهم درباره کوسن‎های مبل

امروزه کوسن‌ هایی با نقش و طرح‌ های متعددی به بازار آمده‌ اند . ولی قرار نیست هر کوسن زیبایی روی مبلمان ما قرارگیرد بلکه می بایست بدانیم که دربین انواع کوسن ها، کدام یک برای منزل ما بهتر است؟

کوسن‌ های زیاد با طرح‌ های ناهم خوان بزرگ ترین اشتباه در انتخاب کوسن است. دو کوسن برای هر طرف کاناپه کافی است ، ولی بسته به عمق کاناپه می‌ توانید یک کوسن بزرگ یا باریک‌ برای وسط کاناپه تهیه کنید ،درضمن هماهنگی رنگ و طرح و بافت پارچه کوسن‌ ها را نیز بایستی در نظر بگیرید.

کوسن در دکوراسیون
کوسن در دکوراسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *