همه چیز در مورد ریسه های نواری ال ای دی LED

این روزها یکی از مدرن‌ترین وسایلی که می‌توان برای تزیین خانه از آن استفاده کرد، ریسه های LED است. این ریسه‌ها در رنگ‌های گوناگون به فروش می‌رسند. برخی از آن‌ها مهتابی، برخی آفتابی و مدل‌های چند رنگ و رنگی آن نیز پرطرفدار هستند. شاید در نگاه اول فکر کنید این ریسه‌ها فقط برای تزیین اتاق خواب یا تزیینات تولد و مرسم خاص قابل استفاده هستند اما ما در این مطلب شما را شگفت زده خواهیم کرد. چون قرار است روش‌های جدیدی از دکوراسیون با روشنایی این ریسه های LED را به شما یاد بدهیم.

انواع ریسه های LED

ریسه های LED علاوه بر تنوع رنگی تنوع شکل نیز دارند. بعضی از آن‌ها سوزنی، بعضی قلبی و گاهی هم به شکل گیره هستند. اما شکل آن‌ها به همین ۳ مدل محدود نمی‌شو‌د، بلکه تنوع آن بسیار زیاد است. انواع گیره‌ای آن‌ را برای نصب روی دیوار استفاده می‌کنند و در داخل گیره‌ها عکس‌های زیبا فیکس می‌شود و مانند یک آلبوم دیواری همراه با تزیینات نوری جلوه‌ی اتاق را بسیار زیبا می‌کند.

ریسه‌های نواری LED را از کجا بخریم؟

نزدیک‌ترین جایی که می‌توانید این ریسه‌های نوری را از آنجا خریداری کنید، الکتریکی‌ها هستند اما الکتریکی‌ها معمولا فقط ۳ نوع از این ریسه های LED را دارند که شامل مدل آفتابی، مهتابی و چند رنگ است. اگر دنبال تنوع بیشتر در شکل و رنگ ریسه‌های نواری هستید به فروشگاه‌های لوازم تولد سر بزنید چون متنوع‌ترین مدل‌های ریسه را دارند و حتما دست پر بازمی‌گردید.

ایده‌های استفاده از ریسه های LED

همانطور که قول داده بودیم در این قسمت به شما می‌گوییم با این ریسه‌ها چه ترفندهای دکوراسیونی را می‌توانید به کار بگیرید.

استفاده از ریسه های نواری LED در پذیرایی

یکی از ترفندهای مدرنی که می‌توانید برای دکوراسیون پذیرایی از آن استفاده کنید این است که اگر سقف کاذب دارید در قسمت خالی آن که معمولا هالوژن کارگذاشته می‌شود ریسه‌های نوری قرار بدهید. گاهی کنار پنجره‌ها و حد فاصل پنچره تا زمین یک شیار وجود دارد که می‌توانید آن را با ریسه پر کنید تا یک نمای فوق‌العاده موقع تاریکی هوا داشته باشید. اگر در پذیرایی پله دارید می‌توانید کنار پله‌ها یا زیر شیار هر پله ریسه های LED کار بگذارید تا هنگام بالا رفتن از پله‌ها نور کافی داشته باشید و همچنین فضایی دلنشین بوجود بیاورد.

استفاده از ریسه های نواری LED در آشپزخانه

یکی از ایده‌های جذاب برای تزیین دکوراسیون آشپزخانه این است که زیر کابینت‌ها ریسه های LED کار بگذارید. یا اگر کابینت شیشه‌ای دارید داخل کابین‌ها را با این نور زیبا پر کنید تا هنگام تاریکی، روشنایی دلنشینی به فضا ببخشند.

تزیین اتاق خواب با ریسه های LED

یکی از رایج‌ترین تزیینات اتاق خواب، استفاده از ریسه‌های نوری است. آن‌ها را بالای میز آرایشی، بالای آینه، دور آینه، بالای تخت و روی پرده‌ها نصب می‌کنند اما ایده‌ی دیگری هم برای استفاده از آن وجود دارد. اگر در اتاقتان شلف‌ها و قفسه‌هایی دارید که وسایل تزیینی در آن چیده‌اید می‌توانید این ریسه‌ها را دورتا‌دور شلف‌ها بپیچید. یا در چهارچوب پنجره قرار بدهید.

تزیین حمام و دستشویی با ریسه های LED

شاید عجیب به نظر برسد اما این ریسه‌ها به دلیل پوشش خارجی که دارند ضد آب هستند و می‌توان از آن‌ها در تزیین حمام و دستشویی نیز استفاده کرد. البته نه اینکه داخل وان نصب کنید یا جایی که در معرض برخورد زیاد با آب باشد چون بالاخره آب نفوذ می‌کند و ممکن است خطر آفرین باشد اما اگر در حد چند قطره آب روی آن بریزد، اتفاقی نمی‌افتد. اما کجای حمام و دستشویی از آن استفاده کنیم؟ مثلا زیر کابینت‌ها، داخل قفسه‌ها، روی سقف یا دور آینه قسمت‌های مناسبی برای نصب ریسه های LED است.

استفاده از ریسه های LED در وسایل تزیینی

به عنوان مثال می‌توانید ریسه‌ها را درون گلدون‌های شیشه‌ای قرار داده و گل مصنوعی در آن بگذارید. یا کنار مجسمه‌ها از آن استفاده کنید. اگر تابلویی روی دیوار نصب است می‌توانید دور یا پشت تابلو ریسه های LED کار بگذارید تا هنگام تاریکی یک نمای فوق‌العاده ایجاد کنند. در کنار گیاهان آپارتمانی و روی برگ‌های آن‌ها نیز می‌توانید ریسه بگذارید. هم نور گیاه به صورت مصنوعی تامین می‌شود و هم ایجاد زیبایی در دکوراسیون می‌کند.

 

 

مزایا و معایب ریسه های LED

مزایا:

  • ایجاد زیبایی
  • ضد‌ آب بودن
  • مصرف برق کمتر
  • نصب آسان
  • تنوع رنگ و شکل
  • طول عمر زیاد
  • قیمت مناسب

معایب:

  • به دلیل پیوستگی مدار لامپ‌ها اگر یکی از آن‌ها بسوزد به زودی مابقی آن‌ها نیز می‌سوزند.
  • در طولانی مدت و استفاده‌ی مداوم چشم را اذیت می‌کنند.

سخن آخر

در این مقاله همه چیز را راجع به ریسه های نواری led توضیح دادیم. ایده‌های استفاده از این ریسه‌ها، صرفا برای باز کردن ذهن شما نسبت به کاربردهای آن‌ها بود. اگر ایده‌های جذاب دیگری به ذهنتان رسید خوشحال می‌شویم با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *