خرید آباژور مدرن؛ ایستاده و رومیزی [۱۴۰۰]

انتخاب و خرید آباژور مدرن می تواند بسیار لذت بخش باشد. شاید بتوان گفت آباژور همان لوستر قابل جابجایی است که بیشتر جنبه دکوراتیو و تزیینی دارد اما می‌تواند ابزار خوبی هم برای تامین روشنایی و نورپردازی باشد. خرید آباژورهای مدرن ممکن است برای روی میز کنار مبل و یا پاتختی اتاق خواب ایده‌ی خوبی باشد، اما در هر حال هم فضا را زیباتر می‌کنند و هم نور محیط را بهبود می‌دهند. در ادامه این مطلب همه چیز درباره‌ی خرید آباژور مدرن را برایتان شرح می‌دهیم.

انواع آباژور مدرن

در میان انواع آباژور مدرن موجود در بازار، پیدا کردن و خرید آباژور مناسب اهمیت بسیاری دارد. انواع آباژور مدرن شامل:

آباژور مدرن رومیزی

آباژور رومیزی برای استفاده در دکوراسیون دفتر کار و کنار تخت خواب بسیار مناسب است. آباژورهای دیمردار می‌توانند با تغییر نور اتاق فضای دلپذیرتری بوجود آورند. با این که آباژور‌ها مانند مبلمان و برخی دیگر از اجزای دکوراسیون، فضای زیادی اشغال نمی‌کنند اما لازم نیست هر گوشه خالی را به آن اختصاص دهیم. اگر میز زیر آباژور گرد یا مستطیل است، پیشنهاد ما این است که کلاهک آباژور هم با فرم میز همخوانی داشته باشد.

خرید آباژور
خرید آباژور مدرن رومیزی
آباژور ایستاده
آباژور ایستاده

آباژورهای مدرن ایستاده

آباژورهای ایستاده نوع و شکل نورپردازی متفاوتی دارند. این آباژورها با نام آباژور نگهبان هم شناخته می‌شوند. آباژورهای نگهبان هنگام غروب یا شب، با افزایش نور محیط، موجب ایجاد حسی بهتر و آسایش بیشتر می‌شوند.

این نوع از ابزارهای روشنایی، اغلب برای دکوراسیون نشیمن مورد استفاده قرار می‌گیرند. در انتخاب و خرید آباژور‌های پایه بلند به سبک دکوراسیون و به ویژه مبلمان خود دقت کنید. خرید آباژور کلاسیک برای فضایی مدرن، جذابیت نخواهد داشت مگر آن که سبک دکوراسیون تلفیقی را برگزیده باشید. همچنین آباژور ایستاده گزینه مناسبی برای پر کردن فضاهای خالی است. علاوه بر این، می‌توان کنار یک مبل تک و یا میز از آن استفاده کرد.

کاربرد آباژور مدرن

آباژورها نورهایی هم کاربردی و هم دکوراتیو هستند و به عنوان مکمل نورهای عمومی استفاده می شوند. حتما در خرید آباژور‌های مدرن رومیزی دقت داشته باشید که آباژورهایی با خطوط عمودی در میان خطوط افقی مبلمان و سایر اجزای دکوراسیون، ابزاری دکوراتیو به حساب می‌آیند. پیشنهاد می‌شود چیدمان سطح میز به لحاظ سبک، رنگ و جنس با آباژور هماهنگ باشد تا فضایی مرتبط و جذاب ایجاد کند.

کاربری هم در انتخاب و خرید آباژور مدرن اهمیت دارد. از این جهت اگر آباژور در دکوراسیون قرار است تنها یک وسیله دکوراتیو باشد می‌توانید آباژورهایی با کلاهک تیره داشته باشید که نور کمتری از آن به بیرون بتابد ولی اگر از آباژور به عنوان وسیله روشنایی استفاده می کنید، مدلی را انتخاب کنید که کلاهک روشن داشته باشد و نور محیط را افزایش دهد.

اما فرق آباژور و چراغ خواب چیست؟

چراغ خواب انواع مختلفی دارد اما گروهی از آباژورها به عنوان چراغ خواب استفاده می‌شوند. این آباژورها نور کمتری داشته و شیدهایی دارند که نور را محدودتر می‌کنند. پس به یاد داشته باشید که با خرید آباژور مدرن رومیزی که نور کمتری دارد و استفاده از آن در اتاق خواب می‌توانید با یک تیر دونشان بزنید. هم نور کمتری ایجاد کنید و هم به زیبایی فضا بیافزایید.

ویژگی آباژور مدرن

آباژور مدرن با تمرکز نور به یک قسمت از اتاق مناسب مطالعه، خواب و شب نشینی نیز هست و نور چشم‌ها را اذیت نخواهد کرد. آباژور‌های رومیزی و کنارسالنی با وجود تفاوت در اندازه‌ها و محل قرارگیریشان هر دو قادر‌اند نور موضعی ملایمی فراهم کنند و هم زمان یک روشنایی کلی به محیط اطراف خود ببخشند.

با توجه به انواع آباژورها که مدرن، مخروطی و یا پارچه ای هستند بهتر است در صورتی که مبلمان خانه مدرن است، از آباژورهایی با سبک مدرن و اگر فضای خانه سنتی ست، از آباژورهای مخروطی و پارچه ای استفاده کرد. کم یا زیاد بودن ارتفاع آباژورها باعث تغییر میزان نور خروجی از آن خواهد شد به طوری که گزینه مناسب برای انتخاب آباژور اتاق خواب، رومیزی است که روی پاتختی قرار بگیرد و نور بیش از اندازه نباشد. اگر آباژور در دکوراسیون قرار است یک وسیله تزیینی به حساب آید می توان از آباژورهایی با کلاهک یا شیدهای تیره استفاده کرد که نور کمی از آنها به بیرون ساتع می‌شود.

جایگذاری آباژور مدرن

این که قرار است آباژور برای کدام فضا مورد استفاده قرار بگیرد هم نکته مهمی است که باید در نظر داشته باشید. خرید آباژور مدرن برای اتاق خواب یا نشیمن و پذیرایی؟ جایگاه آباژور در انتخاب و خرید آن اهمیت دارد. آباژور نباید از میز بزرگتر باشد یا ایجاد مزاحمت کند. قرار دادن آباژور روی میز کنار کاناپه، می‌تواند مکان مناسبی برای مطالعه ایجاد کند.

قرار دادن آباژور روی میز عسلی کنار تخت هم در ایجاد تعادل و نوری مناسب برای مطالعه مناسب است. همچنین خرید آباژور مدرن برای مقابل آینه دراور، در انعکاس نور و بزرگنمایی فضا موثر است.

استفاده از آباژور بر روی میز نوشیدنی، فضایی درخشان با انعکاس نور از شیشه ها و کریستال ها ایجاد می‌کند. اگر آباژوری کوچک در گوشه‌ای از آشپزخانه بگذارید، فضا را خودمانی‌تر خواهد کرد.

نکات خرید آباژور لوکس

آباژورها باعث بهتر دیده‌ شدن جزییات دکوراسیون می‌شوند. وجود تنها یک منبع نور اصلی در فضا، موجب می‌شود به جزئیات دیگر دکوراسیون توجه چندانی نشود. آباژورها ابزار خوبی برای دیده شدن جزئیات دکوراسیون هستند و خودشان نیز بخشی از دکوراسیون محسوب می‌شوند. بنابراین انتخاب آباژورهای لوکس با نقش و نگارهای خاص می‌تواند زیبایی فضا را چند برابر کند.

آباژورهای لوکس معمولا بدنه‌ای فلزی و زیبا دارند. ممکن است حتی پایه‌ای به شکل مجسمه داشته باشند. این سبک از آباژور مدرن و لوکسبرای فضاهایی رسمی بسیار مناسب بوده و می‌تواند در فضاهای کلاسیک استفاده شود.

ممکن است از شید این آباژورها آویزهایی گوی مانند یا کریستالی آویزان باشد و یا بسیار ساده با پارچه‌ای طرح دار پوشانده شده باشد. استفاده از این سبک آباژور در اتاق پذیرایی و کنار مبلمان توصیه می‌شود.

مراکز خرید آباژور تهران

در تهران بورس لوازم روشنایی و آباژور در قسمتهای مختلفی هستند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

  1. خیابان لاله زار: قدیمی‌ترین مرکز لوستر و آباژور تهران است که لوازم روشنایی زیبا و متنوعی دارد.
  2. خیابان شریعتی: لوکس‌ترین لوازم روشنایی و آباژورهای مدرن را می‌توانید در بورس لوستر خیابان شریعتی پیدا کنید.
  3. خیابان ستارخان: بورس لوازم روشنایی در ستارخان تنوع زیادی داشته و همه مدل قیمتی در بین آن‌ها وجود دارد.
  4. سعادت آباد: بازار بورس سعادت آباد به قدمت لاله زار نیست اما یکی از بهترین و متنوع‌ترین مراکز لوازم روشنایی که همه مدل لوستر و آباژور بخصوص بروزترین سبک‌های آن را برای فروش دارد شکوه نور به آدرس، سعادت آباد، بالاتر از یادگار امام، خیابان ایثارگران، خیابان امام زاده داود، مجتمع کوهستان، ساختمان البرز است. برای اطلاعات بیشتر به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *