میز تلفن چوبی؛ کدام مدل برای خانه خوبه؟

اغلب بعد از اینکه خانه‌ای را خریداری می‌کنیم یا تصمیم به تغییر دکوراسیون می‌گیریم، متوجه می‌شویم در دکوراسیون منزل‌مان چیزی کم است. در حالی که تمام وسایل مورد نیاز منزل را چیده‌ایم و سعی کرده‌ایم از وسایل تزیینی استفاه کنیم. در دکوراسیون منزل گاهی چیزهای کوچک اما اساسی را از قلم می‌اندازیم که همان وسایل کوچک که کمتر به آن‌ها توجه می‌کنیم می‌توانند کامل کننده‌ی چیدمان منزلمان باشند. یکی از این وسایل میزهای چوبی زیبایی است که به عنوان میز تلفن در بازار به فروش می‌رسند. بله در این مطلب درباره‌ی انتخاب میز تلفن مناسب صحبت می‌کنیم با ما همراه باشید.

مدل‌های مختلف میز تلفن چوبی

میزهای تلفن چوبی به شکل‌ها و انواع گوناگونی تولید شده و در بازار به فروش می‌رسند. کاربرد این میزهای زیبا فقط برای این نیست که تلفن روی آن‌ها گذاشته شود. این میزها بیشتر از اینکه برای تلفن استفاده شوند، تزیینی هستند و برای قرار دادن وسایل تزیینی از آن‌ها استفاده می‌شود. در خیلی از موارد با قرار دادن آباژور یا گلدان جذابیت فضا را چند برابر می‌کنند. این میزها می‌توانند به صورت پیوسته با صندلی یا به صورت تکی ساخته شوند. برخی از آن‌ها چند کشوی کوچک داشته و برخی دیگر بدون کشو هستند. مدل‌های مختلف میز تلفن را در ادامه معرفی می‌کنیم.

میزتلفن چوبی کلاسیک

با خواندن موضوع این پاراگراف حتما یک خانه‌ی کلاسیک و شیک با مبلمان‌های چوبی زیبا و سقف‌های بلند و ستون‌ها و سقف‌های حکاکی شده در ذهنتان نقش می‌بندد. میز تلفن کلاسیک معمولا از چوب‌های رنگ تیره و دستگیره‌های زیبا ساخته شده که در انواع گرد، مربع و نیم دایره بیشتر دیده می‌شوند. این سبک از میزهای چوبی ترکیب فوق‌العاده‌ای با تلفن‌های سیمی قدیمی ایجاد می‌کنند. معمولا آن‌ها را در کنار مبلمان و یا در گوشه‌هایی از خانه که خالی‌تر هستند استفاده می‌کنند. اگر میز به طور پیوسته با یک صندلی باشد می‌تواند کنار پنجره و همراه با گلدان‌های کوچک زیبا تزیین شود.

میز تلفن چوبی مدرن

خلاقانه‌ترین سبک میز تلفن، مدل مدرن آن است. این میزها در شکل‌های جالب و خلاقانه تولید می‌شوند و می‌توان در فضاهای مدرن و مینیمال از آن‌ها استفاده کرد. خیلی‌ها برای تزیینات صحنه‌ی عکاسی از این سبک میزها استفاده می‌کنند، چرا که می‌توان با قرار دادن چند کتاب و یک لیوان قهوه و چند گلدان فضای جذابی با استفاده از این میزها ایجاد کرد. می‌توان از میز تلفن چند طبقه برای قرار دادن برخی کتاب‌ها و گلدان نیز استفاده کرد که باعث می‌شود از فضا به صورت بهینه استفاده شود و البته دکوراسیون دلنشینی ایجاد می‌کند.

نکات انتخاب میز تلفن چوبی

کاربرد:

پیش از هرچیز باید هدف خود از خرید میز تلفن را مشخص کنید. آیا می‌خواهید کاربردی باشد یا فقط برای رنگ و لعاب دادن به دکوراسیون منزلتان به دنبال انتخاب وسیله‌ای مناسب هستید؟ اگر به دنبال کاربردی و تزیینی بودن این میزها به طور همزمان هستید ما به شما میزهای تلفن چوبی چند طبقه همراه با صندلی پیوسته را پیشنهاد می‌کنیم. چرا که فضا را بهینه می‌کنند و همزمان می‌توان به عنوان بخشی از ست مبلمان از آن استفاده کرد.

هماهنگی با وسایل دیگر:

نکته‌ی دیگر در مورد انتخاب میز تلفن این است که رنگ چوبی که انتخاب می‌کنید چقدر با مابقی فضای خانه هماهنگی دارد. اگر مبلمان‌های شما چوبی نیستند این جریان راحت‌‌تر خواهد بود. فقط کافی است میز مورد علاقه‌ی خود را از بین چندین گزینه انتخاب کنید اما اگر مبلمان و میز ناهار خوری شما چوبی هستند، باید به دنبال رنگ چوبی بگردید که هماهنگی بیشتری با چوب سایر وسایل منزل‌تان داشته باشد. گزینه‌ی بهتر برای کسانی که تازه به دنبال خرید وسایل منزل هستند این است که این وسایل را به صورت ست سفارش بدهند. در این صورت هم انتخاب بخش عمده‌ای از وسایل خانه از یک جا است و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

هزینه کمتر:

اگر به دنبال این هستید که وسایل منزلتان را با قیمت کمتری بخرید می‌توانید با یک نجاری صحبت کنید و بگویید دقیقا چه وسایلی میخواهید تا با چوب دلخواهتان و به صورت هماهنگ با هم وسایل خانه را بسازند.

تناسب با فضا:

متناسب با فضای خانه میز تلفن انتخاب کنید. اگر عمده دکوراسیون منزل شما کلاسیک و یا سنتی است حتما از یک میز تلفن کلاسیک استفاده کنید. اگر فضای خانه‌تان تلفیقی و مدرن و حتی مینیمال است استفاده از میز تلفن مدرن و خلاقانه را به شما توصیه می‌کنیم.

نوع چوب:

در ساخت این میزها چوب‌های گوناگونی از جمله گیلاس، بلوط، گردو و افرا ستفاده می‌شود. اگر به دنبال چوب ضد آب و با دوام هستید چوب بلوط مناسب شماست. این چوب در عین حال سبک است و جابه‌جا کردن آن آسان‌تر است. اگر به دنبال یک چوب زیبا و درخشان هستید چوب گیلاس بسیار محبوب و پرطرفدار است. چوب افرا در عین مقاومت شکل پذیری عالی دارد و بیشتر در رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز دید می‌شود. چوب گردو بیشتر برای ساخت وسایل کلاسیک استفاده شده و از نظر استحکام بی‌نظیر است. پس اگر به دنبال چوبی کلاسیک هستید چوب گردو مناسب شماست.

سخن آخر

در این مطلب انواع میز تلفن را معرفی کرده و نکات انتخاب آن را شرح دادیم. شما چه سبک میزی برای خانه خود می‌پسندید. ایده‌های خود را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *