مراحل ساخت لوستر مدرن دست ساز و ارزان

شاید برایتان عجیب باشد اما با چند ترفند ساده می‌توان در خانه لوستر دست ساز مدرن درست کرد. تنها وسایلی که برای ساخت لوستر دست ساز احتیاج دارید تمام آنچه است که در گوشه‌ای از اتاق جمع کرده‌اید، به امید آنکه روزی قابل استفاده باشند. اما نگران نباشید اگر شما از آن دسته افرادی هستید که کلکسیونی از وسایل بلا‌استفاده جمع نمی‌کنید،  خبر خوب این است که با ترفندهایی که امروز به شما یاد می‌دهیم، با هر آنچه در اختیار دارید و کمی ایده پردازی و خلاقیت می‌توانید لوستر دست ساز درست کنید.

ساخت لوستر دستساز چوبی

یکی از پرطرفدارترین انواع لوستر دست ساز، سبک چوبی است. از نظر سختی آماده‌ سازی آن نمره‌ی ۵ از ۱۰ به این سبک تعلق می‌گیرد. لوازم مورد نیاز برای ساخت لوستر مدرن چوبی عبارتند از:

  1. چوب بلند مکعبی
  2. دریل و جعبه ابزار
  3. طناب کنفی بلند ( اندازه سلیقه‌ای است) یا زنجیر
  4. لامپ‌های مدار متوالی (ریسه ال ای دی یا لامپ‌هایی که از طریق سیم پیچ بهم متصل هستند)

بیشتر بخوانید:
همه چیز در مورد ریسه‌های نواری ال ای دی

 

طرز ساخت لوستر مدرن چوبی:

سیم اتصال دهنده‌ی لامپ‌ها را دور تکه چوب با سلیقه‌ی خود بپیچید. طناب‌های کنفی را به روشی که تاب و یا طناب کوهنوردی را می‌بندند گره بزنید. در سقف سوراخی ایجاد کنید و به سبک معمول نصب مابقی لوسترها طناب‌ها را به سقف و سیم برق را به سیم‌های موجود در سقف اتصال دهید. برای تزیین این سبک از لوستر دست ساز می‌توانید خلاقیت به خرج داده و به عنوان مثال با گل‌های مصنوعی سیم پیچ طور آن را تزیین کنید.

ساخت لوستر مدرن فلزی

یکی دیگر از سبک‌های لوسترهای دست ساز لوسترهای فلزی هستند. مواد لازم برای ساخت لوستر مدرن فلزی عبارتند از:

  1. آبکش فلزی
  2. نخ بافتنی و یا روبان
  3. لامپ متصل به سری مستقیم و یا ال ای دی
  4. طناب کنفی و یا روبان

طرز ساخت لوستر دستساز فلزی:

یک عدد آبکش فلزی از این‌ها که کنار گذاشته‌اید و خیلی استفاده نمی‌کنید را با ربان و یا نخ بافتنی کاملا با سلیقه‌ی خود پوشش از لامپ‌های بدون نیاز به سری جدا استفاده کنید و آن‌ها را داخل کلاهکی که ساختید چفت کنید. حالا کلاهک را به وسیله‌ی طناب کنفی و یا نخ بافتنی به سقف وصل کنید.

لوستر دست ساز حصیری

یکی دیگر از ایده‌های ساخت لوستر دست ساز، ساخت لوستر حصیری است. مواد لازم برای ساخت این لوسترها عبارتند از:

  1. کلاه و یا سبد حصیری
  2. لامپ و سری متصل یا لامپ ال ای دی
  3. طناب کنفی یا زنجیر

روش ساخت لوستر دستساز حصیری در خانه:

کلاه و یا سبد حصیری خود را می‌توانید رنگ کنید و یا به رنگ طبیعی خود نگهدارید. سوراخی در آن ایجاد کنید که سیم لامپ را از آن عبور دهید. دور سیم لامپ را با طناب کنفی بپوشانید. می‌توانید اینکار را از طریق بافتن طناب و سیم لامپ انجام دهید. این کار دلخواه است و می‌توانید این مرحله را انجام ندهید. استفاده از لامپ‌های ال ای دی ریسه‌ای نیز ایده‌ی بسیار خوبی است. شما می‌توانید ایده‌های خود را نیز با این اطلاعات ترکیب کنید و مطمئن باشید که خوب از آب در می‌آید. بعد از وصل کردن لامپ به حصیر می‌توانید برای نصب آن به سقف اقدام کنید.

از آنجا که روش‌هایی که برای ساخت لوستر مدرن و لوستر دست ساز گفتیم متریال سنگینی احتیاج ندارند، نصبشان بسیار ساده و در عین حال مناسب برای فضاهای نسبتا کوچکتر است. اگر هر یک از این روش‌ها را امتحان کردید و یا با خواندن این مطلب ایده‌ی جدیدی به ذهنتان رسید با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *