لوستر سبک روستیک برای دکوراسیون چوبی

وقتی به دنبال ایجاد جذابیت در دکوراسین داخلی منزل هستیم، داشتن اطلاعات جامع از سبک‌های مختلف می‌تواند به ما کمک کند تا عناصر خانه‌های رویایی که در ذهن خود مجسم کرده‌ایم را بهتر بشناسیم و در عمل بدانیم از چه چیزهایی استفاده کنیم. دیدن نمونه نیز می‌تواند در الگو برداری کمک کند. ما در این مقاله قصد داریم یک سبک محبوب از لوسترها که در واقع نماینده‌ی سبکی از دکوراسیون است را به شما معرفی کنیم. این سبک از لوستر به نام لوستر سبک روستیک شناخته شده است که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد.

لوستر سبک روستیک چیست؟

قبل از هرچیز باید بدانیم که روستیک به معنایی سبک روستایی است که دو نوع دارد:

  1. سبک روستیک باستانی
  2. سبک روستیک مدرن

در این مدل از دکوراسیون اغلب از چوب‌های زیبا و طبیعی استفاده می‌شود. حال وقتی به لوستر سبک روستیک می‌رسیم یعنی سبکی از لوستر که حالت روستایی دارد و می‌تواند از چوب و یا فلز ساخته شده باشد. اغلب لوستر روستیک از چوب است اما نمونه‌هایی از آن نیز وجود دارد که از فلز هستند و به شکل اشیاء قدیمی مثلا زنگ کلیساهای قدیمی ساخته شدند.

اجزای لوستر سبک روستیک

این لوستر ممکن است به شکل یک تکه از چوب و لامپ باشد و یا در اجزای آن از فلز هم استفاده شده باشد. اغلب سعی می‌شود مدل این لوستر را به طبیعی‌ترین شکل ممکن چوب اصلی نگه‌دارند اما در مواردی با وسایل خاصی برش دهی می‌شوند و شکل خاصی به آن‌ها داده می‌شود. پس می‌توان اجزای آن را به طور کلی اینگونه دسته بندی کرد:

  1. چوب طبیعی
  2. لامپ
  3. فلز
  4. نخ کنفی

ویژگی لوستر سبک روستیک

از ویژگی‌های این لوسترها می‌توان به این نکات اشاره کرد:

  1. بسیار ساده هستند و معمولا نصب راحتی دارند.
  2. طبیعی هستند و برای محیط زیست مخرب نیستند.
  3. فضا را گرم و صمیمانه نشان می‌دهند.
  4. گرمای بیش از حد تولید نمی‌کنند.
  5. نورشان معمولا محدود و مناسب است اما می‌توان لامپ‌های قوی‌تر نیز به آن‌ها وصل کرد.
  6. مناسب برای انواع و اقسام فضاها هستند. انتخاب آن بستگی به سبک چیدمان فضا دارد.

لوستر سبک روستیک را کجا استفاده کنیم؟

  • آشپزخانه: یکی از فضاهای فوق‌العاده برای این سبک از لوستر بالای میز ناهارخوری و یا آشپزخانه است. بالای اوپن جزیره‌ای نیز مکان مناسبی برای نصب آن است. به خصوص زمانی که لامپ آن کم نور انتخاب ‌شود، می‌تواند برای سرو غذا در محیطی آرامش بخش بهترین گزینه باشد.
  • سالن پذیرایی: یکی دیگر از فضاهای مناسب نصب لوستر روستیک سالن پذیرایی است. سالن خانه‌ها کلبه‌ای و چوبی و یا خانه‌هایی که از متریال چوبی در دکوراسیون منزلشان استفاده کرده‌اند فضای بسیار مناسبی برای ای لوسترها است. برای این فضا ممکن است از دو یا چند لوستر و یا یک لوستر بزرگ و چندین نور مکمل استفاده شود.
  • اتاق خواب: اتاق خواب یکی دیگر از مکان‌هایی است که می‌تواند با لوستر روستیک و دکوراسیون روستیک نمای خیلی زیبایی داشته باشد. به خصوص اگر از گیاهان برای تزیین اتاق خواب استفاده شود.
  • کافه‌: لوستر سبک روستیک در فضای کافه نیز می‌تواند دکوراسیون بی‌نظیری را رقم بزند. فقط کافی از عناصر درست در دکوراسیون استفاده شود تا جلوه‌ی فوق‌العاده‌ی این لوسترها، فضایی برای خودنمایی داشته باشد.

از چه وسایلی در کنار لوستر روستیک استفاده کنیم؟

استفاده از عناصر درست و به جا می‌تواند باعث تغییرات بزرگ و دلنشینی در دکوراسیون شود. بنابراین انتخاب وسایل مکمل در دکوراسیون از اهمیت خاصی برخوردار است. پیشنهاد ما این است که از این وسایل در دکوراسیون روستیک استفاده کنید:

  • پارکت چوبی
  • دیوارهای چوبی و یا سنگ طبیعی
  • شومینه سنگی یا شیشه‌ای و یا ترکیبی از هردو
  • پنجره‌های بزرگ و نورگیر
  • گیاهان
  • اجزایی با رنگ گرم و یا خنثی
  • هالوژن‌ و آباژور به عنوان مکمل نور
  • تابلوهای جذاب و ساده
  • فرش‌های دست بافت و طبیعی
  • انواع لوازم طبیعی و دکوری چوبی

انواع لامپ مناسب لوستر روستیک

لامپ‌هایی که می‌توان به هر لوستر نصب کرد بستگی به سرپیچ آن دارد. چند لامپی که به طور معمول به لوستر روستیک وصل می‌شوند شامل موارد زیر هستند:

  1. لامپ رشته‌ای
  2. لامپ اشکی
  3. لامپ فیلامنتی
  4. لامپ ال‌ای‌دی LED
  5. لامپ هالوژنی

بیشتر بخوانید:
انواع لامپ لوستر

برای اطلاع از موجودی، قیمت لوستر روستیک و مشاوره از طریق این شماره با ما در تماس باشید:

۹۸۹۱۲۰۵۷۳۳۴۹+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *