لوستر برنجی چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از محبوب‌ترین و زیباترین انواع لوستر، لوستر برنجی است. این لوسترها را اغلب در فضاهای کلاسیک استفاده می‌کنند. رنگ درخشان و زیبای این لوستر نمای زیبایی ایجاد می‌کند و از این جهت در دکوراسیون‌های لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوستر برنجی چیست؟

یک تصور اشتباه وجود دارد که لوستر برنجی همان برنزی است اما این دو فلز کاملا متفاوت هستند. برنج در واقع آلیاژی از مس و روی است. با تغییرات میزان مس و روی در این آلیاژ رنگ‌های متفاوتی از برنج بدست می‌آید و به همین دلیل تنوع رنگ‌ را در لوستر برنجی شاهد هستیم. قابل توجه است که در این آلیاز هیچگونه آهنی به کار نرفته است و به همین دلیل به آهنربا نمی‌چسبد. فلز برنج در واقع مقداری به طلا شباهت دارد و از این جهت بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از نظر زیبایی و درخشندگی به گون‌ای است که علاوه بر لوستر برنجی در وسایل دکوراسیون و تزیینی نیز استفاده می‌شود.

ویژگی‌های لوستر برنجی

  1. به دلیل انعطاف پذیری بالایی که فلز برنج دارد ریخته‌گری راحت‌تری انجام می‌شود و در انواع و اقسام شکل‌ها قابل طراحی و اجراست، بنابراین تنوع شکل بالایی دارد.
  2. آلیاژ برنج می‌تواند در میزان مس و روی متفاوت باشد و این موضوع در رنگ آن تاثیر خواهد داشت. تنوع رنگ در لوسترهای برنزی زیاد است اما خوب همه‌ی آن‌ها طیف‌هایی از طلایی و مسی هستند که بسته به سلیقه‌ی خود می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.
  3. لوستر برنجی بسیار درخشان و زیبا است بنابراین توصیه می‌شود در دکوراسیون لوکس و کلاسیک از آن‌ استفاده کنید.
  4. سری لامپ در لوستر برنجی اغلب مناسب لامپ‌های اشکی است. در واقع می‌توان گفت زیباترین لامپی که می‌تواند در کنار لوستر برنجی قرار بگیرد، لامپ اشکی است.
  5. گاهی اکسسوری‌های جذابی را در ترکیب با لوستر برنجی استفاده می‌کنند. مثل انواع کریستال آویز و زیبا که باعث می‌شود درخشندگی بیشتری پیدا کند.
  6. از ویژگی‌های دیگر لوستر برنجی این است که در هر فضایی قابل استفاده است. اتاق خواب، پذیرایی، آشپزخانه و … . در هرکدام از این فضاها متناسب با اجزای دکوراسیون می‌توانید از این لوستر استفاه کنید.
  7. لوسترهای برنجی به دلیل این که چندشاخه هستند و چندین لامپ به آن‌ها وصل می‌شوند، بسیار پرنور هستند. بنابراین اگر در نظر دارید که نور فضا را افزایش دهید، استفاده از لوستر برنجی را به شما توصیه می‌کنیم.
  8. این لوسترها در شستوشو و برخورد با آب اکسیده نمی‌شوند و آسیب نمی‌بینند. به طور کلی از نظر مقاومت در برابر رطوبت و تغییرات آب و هوایی خوب عمل می‌کنند.
  9. لوستر برنجی نسبت به سایر فلزات سبک‌تر است بنابراین نصب آن راحت بوده و حساسیت خاصی در مورد وزن آن وجود ندارد، مگر در مواردی که چند‌طبقه باشد.

نکات خرید و نگهداری لوستر برنجی

  • از اسپری‌های براق کننده لوستر و یا واکس‌های مخصوص هر از چندگاهی استفاده کنید تا براق بودن این لوسترها حفظ شود.
  • با اینکه رطوبت باعث آسیب آن نمی‌شود بهتر است در فضاهای مرطوب از آن استفاده نکنید، زیرا از براق بودن آن می‌کاهد.
  • اگر لوستر برنجی چندطبقه انتخاب میکنید، فضای نصب باید بیشتر از ۹۰ متر مکعب باشد. در غیر این صورت نور برای فضا بیش از اندازه بوده و ابعاد لوستر بیش از حد مجاز است.
  • ممکن است هنگام خرید آن به شما بگویند که این لوستر برنزی است. این در واقع ترفند فروش نیست، بلکه اشتباه رایجی است که در بین مردم جا افتاده و لوستر برنجی را برنزی می‌شناسند اما در اصل این دو لوستر متفاوت هستند.

برای مشاوره و اطلاع از قیمت‌ها تماس بگیرید:
۰۹۱۲۰۵۷۳۳۴۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *