زیباترین مدل های آینه کنسول مدرن

تاریخچه آینه کنسول

کنسول واژه‌ای فرانسوی ست که در اواخر قرن هفدهم و در سراسر قرن 18 یکی از ضروریات کاخ‌ها و عمارت‌های اشرافی بود. ریشه آینه کنسول به فرانسه و ایتالیا باز می‌گردد. آینه کنسول‌های قرن 17 دارای طرح‌های نمایشی با جزئیات پیچیده و ظریفی بودند.

اما امروزه این وسیله زیبا در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و با کاربردهای متفاوتی در اکثر خانه‌ها دیده می‌شود. این روزها میز کنسول به وسیله‌ای برای قرار دادن آینه و شمعدان برای عروس و دامادها در خرید وسایل منزل تبدیل شده است.

انتخاب آینه کنسول بر اساس جنس

جنس‌های مختلفی از آینه کنسول در بازار موجود می‌باشد. از سرامیک و مرمر و فلز گرفته تا چوب و آینه؛ که هر یک ویژگی‌های خود را دارند. یکی از بزرگ‌ترین مزایای آینه کنسول این است که فضای بصری را گسترش می‌دهد و نور را منعکس می‌کند. در ادامه جنس‌های مختلف آن را بررسی می‌کنیم.

1- سرامیک

سرامیک ماده‌ای مصنوعی و ساخته دست بشر است که از گل رس تشکیل شده و با سایر مواد آلی مخلوط شده است. این آینه کنسول ها شباهت زیادی به مرمر دارند اما ارزان‌تر از آن هستند. جنس سرامیک استحکام و مقاومت بالایی دارد و در برابر نشت، خراش و گرما مقاوم است. اگر منزل شما محلی پر رفت و آمد است سرامیک می تواند گزینه ایده‌آلی برای شما باشد.

آینه کنسول سرامیکی
آینه کنسول سرامیکی

2- مرمر

از لحاظ زیبایی هیچ چیز با سنگ مرمر قابل مقایسه نیست. بر خلاف سرامیک ، سنگ مرمر یک ماده طبیعی‌ست که اگر با دقت و ملاحظه از آن مراقبت شود دوام زیادی خواهد داشت. آینه کنسول مرمر هیچگاه از مد نمی‌افتد و محبوبیت خود را از دست نمی‌دهد. این محصول به دلیل مقاومت بالا و عمر طولانی از قیمت بالایی برخوردار می‌باشد.

آینه کنسول مرمر
آینه کنسول مرمر

3- فلز

آینه کنسول های فلزی مختلفی با جنس‌های برنز، برنج، آلومینیوم ، مس ، استیل و … وجود دارند. دوام فلز نسبت به مواد دیگر بیشتر است. جنس فلز به دلیل آلیاژ‌های ضد زنگ در برابر ساییدگی و ضربه بسیار مقاوم‌تر است. این یکی از دلایل اصلی‌ست که آن را به انتخاب شماره یک مشتریان تبدیل کرده است.

آینه کنسول فلز
آینه کنسول فلز

4- چوب

آینه کنسول های چوبی در رنگ‌های مختلف اعم از ماهاگونی، فندقی و گردویی موجود می‌باشند. این محصول می‌تواند منبت‌کاری شود که زیبایی بینظیری را به آن خواهد بخشید. از این نوع می‌توان در انواع دکوراسیون‌های کلاسیک و مدرن استفاده کرد.

آینه کنسول چوبی
آینه کنسول چوبی

سبک های مختلف آینه کنسول

مدرن

یکی از بزرگ ترین ویژگی‌های سبک مدرن در آینه کنسول استفاده از خطوط است. در این نوع، خطوط مستقیم در طراحی بیشتر بکار می‌روند. این سبک طرح‌های جسورانه‌ای دارد که در کمتر خانه‌ای دیده می‌شود. استفاده از طرح‌های مینیمالیستی، سطوح صاف، رنگ‌های خنثی و گرم و ترکیب چوب و فلز از دیگر ویژگی‌های این سبک است.

آینه کنسول مدرن
آینه کنسول مدرن

سلطنتی

این سبک تلفیقی از سبک کلاسیک و لوکس است. در خانه‌هایی با دکوراسیون‌های طلایی و اشرافی می‌توانید این آینه کنسول را مشاهده کنید و این وسیله را با یک مبلمان استیل در اتاق پذیرایی هماهنگ کنید. جنس برنزی و مدل منبت‌کاری شده نمونه‌هایی از سبک سلطنتی هستند.

آینه کنسول سلطنتی
آینه کنسول سلطنتی

اسپورت

سبک اسپورت مورد پسند همه افراد است. این سبک به علت سادگی و راحتی هیچگاه از مد نمی‌افتد و در هر محیطی از منزل می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. این محصول در رنگ‌های متنوع می‌تواند حال و هوایی شاد به منزل ببخشد. برای استفاده در سبک‌های مدرن و کلاسیک نیز می‌توانید از رنگ‌های سفید، مشکی و قهوه‌ای استفاده نمائید.

آینه کنسول اسپورت
آینه کنسول اسپورت

آینه کنسول را کجای خانه قرار دهیم؟

آینه کنسول های کاملا متنوعی در بازار موجود هستند که هر یک در قسمتی از منزل می‌توانند بکار روند. لازم است قبل از خرید هدف خود را تعیین کنید. این وسیله تقریباً در همه جای خانه قابل استفاده است. شما می‌توانید بسته به نیاز خود از آن به عنوان یک وسیله تزئینی یا کاربردی استفاده کنید.

متداول‌ترین مکان برای قرار دادن این وسیله در فضای درب ورودی است. درب ورودی عموما یک فضای خالیست که مبلمانی در آن جا نمی‌گیرد. این وسیله یک خوش‌آمد‌گویی مناسب به داخل خانه و یک محل خوب برای قرار دادن کلید‌ها، دستکش‌ها و کیف پول است.

شما می‌توانید از این محصول به عنوان جاکفشی در ورودی منزل، میز آرایش کنار تخت‌خواب، میز کار در اتاق مطالعه و تکمیل کننده دکوراسیون در پذیرایی استفاده کنید.میزهای کنسول در فضاهای باریک مثل راهروها نیز می‌توانند بکارگیری شوند. وجود آینه در بالای میز باعث می‌شود راهرو عریض تر و بزرگ‌تر به نظر برسد.

آینه کنسول

کاربردهای مختلف آینه کنسول

آن‌ها فقط نباید به دیوار بچسبند؛ بلکه می توانید بسته به اندازه و سبک اتاق آن را پشت به پنجره یا مبلمان قرار دهید. یا حتی از آن به عنوان یک جداکننده بصری برای تفکیک فضاهای مختلف در یک اتاق بزرگ استفاده کنید.

همچنین آینه کنسول ها فقط مخصوص اتاق‌ها نیستند. یک میز کنسول باریک و براق به همراه آینه در حمام می تواند مکان مناسبی برای قرار دادن گلدان و طراوت بخشیدن به آن باشد.

شما می‌توانید این وسیله را با گلدان، زیورآلات، لامپ‌های تزئینی، مجسمه ، شمع و قاب عکس تزئین نمائید. آینه به بزرگتر نشان دادن فضا و افزایش نور کمک می‌کند. نوع شیشه‌ای یا تمام آینه‌ای برای فضاهایی که احساس می کنید ممکن است فضا را اشغال کنند مناسب هستند.

آینه‌های بالای میز کنسول از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار هستند. چرا که می‌توانید قبل از خروج از خانه ظاهر خود را در آن چک کنید. قفسه بندی و کشوهای موجود در آن بهترین محفظه برای نگه‌داری اشیا و وسایل هستند.

بطور کلی آینه کنسول‌ها در سال‌های اخیر به محبوبیت فراوانی رسیده اند و شما می‌توانید با کمی سلیقه به خرج دادن یک دکوراسیون شیک و جذاب را با استفاده از این وسیله تزئینی و کاربردی بسازید و آن را تبدیل به مرکز توجات در منزل خود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *