رنگ سال ۲۰۲۱ و ۱۴۰۰ برای دکوراسیون منزل

رنگ سال یکی از مسائل جذاب و قابل توجه در سطح جهان است که هر ساله بعد از اعلام شدن آن بسیاری از برندهای لباس، لوازم خانگی و … سمت و سوی جدیدی به تولیدات خود می‌دهند و در دنیای مد و فشن رنگ سال بیشتر دیده می‌شود. اینطور به نظر می‌رسد که رنگ سال برای بسیاری از ما مهم است و دوست داریم سبک زندگی خود را با آن هماهنگ کنیم. هرساله پنتون به عنوان نماینده، رنگ سال را اعلام می‌کند و بر اساس گفته‌های این برند رنگ سال ۲۰۲۱ زرد و خاکستری است. ترکیبی از دو رنگ کاملا متضاد که سرما و گرما را در کنارهم قرار می‌دهد. در این مطلب بیشتر در مورد فلسفه انتخاب این رنگ توسط پنتون و همچنین کاربردهای بسیار جذاب آن در دکوراسیون منزل صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

فلسفه رنگ زرد و خاکستری به عنوان رنگ سال ۲۰۲۱

سال ۲۰۲۰ سال سختی در سطح جهانی بود و حالا انتخاب این رنگ به عنوان رنگ سال ۱۴۰۰ یا همان ۲۰۲۱، به شکلی سعی دارد نوید روزهای خوب و شاد را بدهد. هدف از قرار دادن رنگ زرد که رنگی روشن و شاد است در کنار رنگ خاکستری که رنگی نسبتا سرد است، نشان دادن این موضوع است که از روزهای سرد و سخت گذر خواهیم کرد و به سوی روزهای روشن و شاد حرکت می‌کنیم و درواقع نوید دهنده‌ی خوشبختی و خوشحالی در سال ۱۴۰۰ است.

چگونه از رنگ سال ۲۰۲۱ در دکوراسیون منزل استفاده کنیم؟

جالب اینجاست که بدانید یکی از زیباترین ترکیبات رنگ برای دکوراسیون و بخصوص دکوراسیون مینیمال ترکیب رنگ زرد و خاکستری است. البته این رنگ برای هر فضایی مناسب نیست اما اگر شرایط برای استفاده از این دو رنگ مناسب باشد، زیباترین دکوراسیون را ایجار می‌کند. استفاده از این رنگ‌ها سلیقه‌ای است و هر کسی می‌تواند در هر مکانی از آن استفاده کند اما پیشنهاد ویژه‌ی ما این است که از رنگ زرد و خاکستری حتما در این فضاها استفاده کنید:

  • اتاق خواب
  • آشپزخانه
  • اتاق کار
  • شرکت
  • لابی
  • کافه
  • مزون

استفاده از رنگ سال ۱۴۰۰ در دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب یک فضای بسیار مناسب برای استفاده از دو رنگ زرد و خاکستری است چون هم فضای استراحت است و سردی خاکستری این آرامش را ایجاد می‌کند و هم اولین جایی است که صبح‌ها چشمانمان را در آن باز می‌کنیم و گرمی و نشاط زرد می‌تواند حس خوب شروع یک روز پر انرژی را به ما انتقال دهد. جالب است بدانید که طیف رنگ زردی که در رنگ سال ۲۰۲۱ قرار گرفته است خیلی روشن و مایل به نارنجی نیست و شماره‌ی رنگ آن PANTONE -13 0647 است. دقیقا همان رنگی که در تصویر مشاهده می‌کنید.

رنگ خاکستری به کار رفته هم شماره‌ی PANTONE -17 5104 است. شما می‌توانید این کدها را در گوگل سرچ کرده و لوازمی که به این رنگ هستند را مشاهده و خریداری کنید. پس اگر به دنبال این هستید که از رنگ سال در دکوراسون و پوشاک خود استفاده کنید همین الان این کدها را ذخیر کنید.

استفاده از رنگ سال ۲۰۲۱ در دکوراسیون آشپزخانه

آشپزی زمانی که در فضایی شاد و سرزنده انجام شود، قطعا نتیجه‌ی بهتری خواهد داشت. استفاده از دو رنگ زرد و خاکستری در آشپزخانه می‌تواند یک فضای مینیمال و جذاب ایجاد کند. اگر میزان استفاده از زرد را فقط یک مقدار از خاکستری کمتر نگهدارید جذابیت فضای آشپزخانه بیشتر می‌شود.

اما نکته‌ی دیگری در مورد آشپزخانه وجود دارد و آن هم این است که دقیقا در چه لوازمی از رنگ سال ۲۰۲۱ استفاده کنیم؟ پیشنهاد ما این است که فضا را تا حد ممکن ساده نگهدارید. مثلا صندلی‌های اپن را از جنس پارچه‌ای و زرد انتخاب کنید یا از گلدان سفالی زرد استفاده کنید. دیوارها را خاکستری نگهدارید و جزئیلت را یکی در میان زرد و خاکستری انتخاب کنید. از گل‌های زرد مثل نرگس در یک گلدان خاکستری استقاده کنید.

استفاده از رنگ سال ۲۰۲۱ در دکوراسیون اتاق کار و شرکت

یکی دیگر از فضاهایی که برای دکوراسیون با رنگ‌های زرد و خاکستری مناسب است اتاق کار و شرکت است. در این فضاها سعی کنید این دو رنگ را به نسبت‌های مساوی استفاده کنید. زیرا اگر زرد را کمتر استفاده کنید انرژیتان هنگام کار کم می‌شود. البته استفاده‌ی زیاد از رنگ زرد در کنار لوسترهای پر نور ممکن است چشم را اذیت کند پس دقت کنید که در قسمت‌هایی که از رنگ زرد استفاده می‌کنید نور متعادل‌تری قرار دهید بخصوص در فضاهایی که برای طولانی مدت در آن هستید.

استفاده از رنگ سال ۲۰۲۱ در دکوراسیون لابی

بهترین رنگ برای یک لابی و فضای انتظار شیک و کلاسیک زرد و خاکستری است. در این فضا می‌توانید آزادانه از این دو رنگ استفاده کنید. مثلا پرده‌ها را زرد انتخاب کنید و مبلمان را خاکستری. از تابلوهایی ترکیبی از این دو رنگ سال ۱۴۰۰ استفاده کنید. گیاهانی با برگ زرد برای این فضا انتخاب کنید. دقت کنید که رنگ زرد خیلی گرم و مایل به نارنجی نباشد چون حس و حال فضا را از چیزی که مورد انتظار است دور می‌کند.

رنگ زرد و خاکستری را کنار لوازم منزل با چه رنگ چوبی استفاده کنیم؟

در انتخاب چوبی که کنار این دو رنگ متعادل و زیبا باشد پیشنهاد ما چوب‌های تیره مثل چوب گردو است. گزینه‌ی دیگر می‌تواند چوب‌هایی به رنگ سفید باشد که به دلیل خنثی بودن رنگ سفید و انعکاسی که از رنگ زرد ایجاد می‌کند فضا را بازتر و روشن‌تر نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:
انتخاب رنگ در دکوراسیون

سخن آخر

در این مطلب همه چیز در مورد رنگ سال ۲۰۲۱ و نحوه‌ی استفاده از آن در دکوراسیون را توضیح دادیم. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد. نظرات خود را می‌توانید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید. اگر برای دکوراسیون منزل خود به لوستر احتیاج دارید به صفحه‌ی محصولات ما سری بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *