لوستر چوبی – انواع مدل‌های لوستر چوبی + کاربرد

یکی از بهترین گزینه‌هایی که برای تزئین و زیبایی فضا استفاده می‌شود، لوستر چوبی است. این لوسترها از لحاظ زیبایی‌شناسی برای فضاهایی با زمینه‌ی طبیعی و یا خانه‌هایی که در طبیعت ساخته می‌شوند، بسیار مناسب هستند. اما گذشته از آن، لوسترهای چوبی را می‌توان در خانه‌های شیک و امروزی نیز استفاده کرد. فقط کافی است تناسب اشیاء مورد استفاده در فضا را رعایت کنید تا دکوراسیونی بی‌نظیر را شاهد باشید. در این مطلب قصد داریم در مورد نکات خرید لوستر چوبی صحبت کنیم.

لوستر چوبی و ویژگی‌های آن

لوستر چوبی از چوب‌های متفاوتی می‌تواند ساخته شود، اما بهترین انواع آن، چوب‌هایی هستند که از نظر وزنی سبک باشند و البته در برش‌دهی و شکل پذیری راحت‌تر قابل استفاده باشند. مثلا اغلب برای ساخت این لوسترها از چوب روس با کیفیت استفاده می‌شود. چوب روس از درختان بلوط، کاج و راش بوده و از نظر شکل‌پذیری بسیار مناسب است. در عین حال خاصیت ارتجاعی آن باعث شده است که استحکام بالایی داشته باشد. در خرید لوستر چوبی توجه داشته باشید که وزن آن برای فضای مد مناسب باشد.

بخشی از این لوسترها ممکن است از فلز، پلاستیک فشرده، شیشه و یا طناب کنفی ساخته شده باشد اما بیشترین متریالی که در کنار چوب استفاده می‌شود فلز است. بخش‌های شیشه‌ای معمولا دور لامپ‌ها قرار می‌گیرند و از حرارت دیدن چوب محافظت می‌کنند. بخش فلزی اغلب به عنوان آویز لوستر است. البته ممکن است این بخش از جنس طناب کنفی محکم نیز باشد.

لوستر چوبیلوستر چوبی

انواع لوستر چوبی

با اضافه شدن چوب به عنوان یک عنصر اصلی در منازل، حتما شما هم به فکر خرید یک لوستر چوبی افتاده‌اید. خرید یکی از این لوسترهای چوبی مدرن یا کلاسیک جذابیت را به منزل آورده و یک سبک طبیعی و زیبا را به دکوراسیون منزل اضافه ‌می‌کند. علاوه بر قیمت مناسب و مقرون به‌صرفه، این لوسترها در رنگ و مدل‌های متنوعی در بازار موجود هستند و کاربردهای متنوعی دارند. امروزه لوسترهای چوبی در انواع زیر دسته‌بندی ‌می‌شوند:

لوستر چوبی سقفی

این مدل یکی از محبوب‌ترین انواع لوستر چوبی است که مستقیما بر روی سقف نصب ‌می‌شود. این لوسترها برای اتاق‌هایی با سقف کوتاه یا استاندارد مناسب هستند و یک سبک متنوع و ایده‌آل در طراحی دکوراسیون محسوب ‌می‌شوند. ‌می‌توان برای نتیجه بهتر، آن را بر روی یک سقف کاذب نصب کرد اما بدون آن هم قابلیت و کارایی خود را دارند.

لوستر چوبی سقفی
لوستر چوبی سقفی

لوسترهای چوبی آویز

متداول‌ترین لوسترهای چوبی که برای استفاده در اغلب مکان‌های منزل کاربرد دارند. این لوسترها با استفاده از یک زنجیر یا بند مخصوص از سقف آویزان ‌می‌شوند و فضاهای بزرگتری را روشن ‌می‌کنند. در اتاق‌هایی با سقف بلند، این مدل از لوسترهای چوبی، ایده‌آل به نظر ‌می‌رسد. در مواردی ‌می‌توانید ارتفاع لوستر خود را کوتاه و بلند کنید. در محیط‌هایی مثل پذیرایی، نشیمن، آشپزخانه و اتاق خواب ‌می‌توان این لوسترها را نصب نمود.

لوستر چوبی آویز
لوستر چوبی آویز

یکی از جدیدترین مدل‌های لوسترهای چوبی آویز که امروزه محبوبیت فراوانی پیدا کرده‌اند، لوستر آویز بالای جزیره یا اپن آشپزخانه است که با ارتفاع بلند نقطه‌ای کانونی از نور را ایجاد ‌می‌کند.

آباژورهای چوبی

یکی از انواع لوسترهای چوبی، آباژورهای چوبی قابل حمل هستند و به عنوان یک وسیله روشنایی ثانویه در منازل و محل کار استفاده ‌می‌شوند. انواع مختلف آن شامل آباژورهای ایستاده، نیمه ایستاده و رومیزی است. آباژورهای ایستاده و نیمه ایستاده به کنار سالنی نیز معروف هستند.

آباژور چوبی
آباژور چوبی

مزیت‌های لوستر چوبی

  • این لوسترها به آسانی نصب می‌شوند.
  • گرمای اضافی لامپ را منتقل نمی‌کنند.
  • فضا را گرم و جذاب نشان می‌دهند.
  • چون از متریال طبیعی هستند؛ انرژی فوق‌العاده خوبی دارند.
  • سبک هستند.
  • تنوع بالایی دارند.
  • تمیز کردنشان ساده‌ است.
  • برای انواع فضا قابل استفاده هستند و به راحتی می‌توان اجزای دیگر را با آن‌ها تطبیق داد.

نکات انتخاب و خرید لوستر چوبی

همانطور که گفتیم این سبک لوستر در هر فضایی قابل استفاده است؛ اما نکاتی در مورد انتخاب و خرید آن وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

اگر برای فضاهای کوچک‌تر از ۴۰ متر به دنبال خرید لوستر چوبی هستید:

در این شرایط باید ابتدا به رنگ وسایل اتاق خواب دقت کنید و رنگ چوب لوستر را متناسب با رنگ فضا انتخاب کنید. حتما در اتاق خواب خود از گیاهان چوبی و درختچه‌های کوچک تزیینی استفاده کنید تا هماهنگی فضا بیشتر شود. رنگ دیوارها و کاغذ دیواری را از بین رنگ‌های خنثی انتخاب کنید تا جلوه‌ی چوب مشخص‌ و زیباتر باشد.

لوستر چوبی کوچکلوستر چوبی کوچک

اگر برای فضاهای ۴۰ متر به بالا به دنبال خرید لوستر چوبی هستید:

در فضاهای بزرگتر، اهمیت متریال کوچک ترکیبی کمی کمتر می‌شود و بیشتر زمینه و اجزای بزرگ اهمیت پیدا می‌کنند. در انتخاب لوستر چوبی برای فضاهای بزرگ حتما ابعاد لوستر را بزرگتر انتخاب کنید. اما وقتی از زمینه حرف می‌زنیم منظور چیست؟ به عنوان مثال اگر کف‌پوش‌ها را از جنس چوب و یا سنگ تیره انتخاب کنید؛ نمای بهتری ایجاد خواهد شد. یا در مورد رنگ دیوار‌ها پیشنهاد ما این است که از رنگ‌های گرم و یا خنثی استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های سرد در کنار متریال چوبی توصیه نمی‌شود.

لوستر چوبی بزرگ

اگر برای کافه و رستوران به دنبال خرید لوستر چوبی هستید:

در انتخاب و خرید لوستر چوبی برای چنین فضایی بهتر است به میزان نور مورد نیاز توجه داشته باشید. در ادامه بهتر است میزها را چوبی و یا فلزی مشکی انتخاب کنید. ترکیب چوب و شیشه برای میزها نیز می‌تواند مکمل خوبی برای لوستر چوبی باشد. در انتخاب مدل این لوسترها توجه داشت باشید که خیلی بزرگ و یا شلوغ نباشند. بلکه بسیار ساده و در عین حال خاص باشند تا فضا را زیباتر کنند. مثلاً انواع لوسترهای چوبی مدرن با لامپ‌های حبابی و زیبا می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای کافه و رستوران باشد.

کاربردهای مختلف لوستر چوبی

لوسترهای چوبی به دلیل تنوع در ساخت و مدل، کاربردهای متنوعی دارند. از لوستر چوبی مدرن اغلب در کافه‌ها و رستوران‌هایی با دکوراسیون مدرن و امروزی استفاده ‌می‌شود. همچنین لوسترهای چوبی آویز در قسمت‌های مختلف منزل، تالارها، هتل‌ها و سالن‌های پذیرایی بکار ‌می‌رود. لوستر سقفی نیز برای روشن نمودن فضاهای کوچکتر مانند آشپزخانه، راهروها، اتاق خواب، و حمام گزینه مناسبی هستند. این لوسترها نور کمی دارند. سعی کنید در فضاهای بزرگ با سقف بلند از آن‌ها استفاده نکنید. آباژورهای چوبی با استفاده از ترکیب چوب و نور زیبایی منحصر به فردی را به محیط‌هایی مثل اتاق خواب، نشیمن، گوشه سالن و کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها ‌می‌بخشند.

نتیجه گیری

در پایان این نکته را یادآور ‌می‌شویم که خرید لوستر چوبی با هر سلیقه‌ای هماهنگ است. در صورتی که یک دکوراسیون متفاوت و خاص را ترجیح ‌می‌دهید، لوسترهای چوبی ‌می‌توانند نیاز شما را تامین کنند. این لوسترها در فضای خشک آپارتمان، طبیعت زیبا و حس یک کلبه چوبی را تداعی ‌می‌کنند که علاوه بر کاربرد روشنایی که دارند به افزایش روحیه وحس زیبایی شناختی انسان کمک می‌کنند.

مشاوره و استعلام قیمت انواع لوسترهای چوبی شکوه نور:
۹۸۹۱۲۰۵۷۳۳۴۹+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *