خرید لوستر خطی ارزان + ۱۰ نمونه جذاب

باید این اطمینان را به شما بدهم که نورپردازی مناسب و شیک بهترین راهی است که می‌توانید خانه‌ی خود را لوکس و حتی لوکس‌تر از چیزی که هست نشان دهید. یکی از ترفندهای لوکس کردن خانه استفاده از لوستر خطی است. در این مطلب به شما می‌گوییم لوسترخطی چیست، چند مدل دارد و کجا می‌توانید از آن استفاده کنید.

لوستر خطی چیست؟

لوسترهای مستطیلی و کشیده که می‌تواند از چوب یا فلز و کریستال ساخته شود. این لوسترها ممکن است از کنار هم قرار گرفتن چند لامپ و یا به صورت یک لامپ گستره سراسری در پشت لایه‌ای شیشه‌ای ساخته شده باشد. لوستر خطی در واقع زیر مجموعه‌ای از لوسترهای مدرن و کریستالی است. تنوع زیادی که در این سبک از لوستر وجود دارد، باعث شده است در رده‌ی پرطرفدارترین‌ها قرار بگیرد.

 

 

انواع لوستر خطی

لوسترهای خطی براساس شکل و متریال مصرفی در چند نوع به بازار عرضه می‌شوند.

  • لوسترخطی کریستالی: مجموعه‌ای از کریستال‌های اطراف لامپ هستند به صورت کشیده و مستطیلی که برای فضاهایی که نور زیادتری احتیاج داردند مناسب هستند. این لوسترها به نسبت مابقی مدل‌هایی که از لوستر خطی وجود دارد گران‌تر هستند.
  • لوسترخطی چوبی: این مدل از لستر خطی یا به صورت تخته چوبی هستند که لامپ از آن آویزان شده است و یا باکسی چوبی هستند که داخل آن از لامپ‌های ال ای دی کوچک پر شده. لوسترهای چوبی به نسبت نوع چوب آن می‌تواند ارزان یا گران باشد اما به نسبت لوستر خطی کریستالی معمولا ارزان‌تر است.
  • لوسترخطی فلزی: این لوسترها اغلب شبیه باکسهایی هستند که صفحه‌ی زیر آن می‌تواند بسته و یا باز باشد. معمولا در انواع رنگ‌ها تولید می‌شوند و برای فضاهایی که نور کمتری احتیاج دارند مناسب هستند. ارزان‌ترین سبک لوستر خطی فلزی است.
  • لوستر خطی فلزی- شیشه‌ای: این مدل از لوستر دور تا دور شیشه‌ای است و شبیه یک مکعب مستطیل است. داخل این لوستر از لامپ‌های آویز تزیینی با نور متوسط پر شده است. برای این لوسترها به نسبت شکلی که دارند قیمت‌های متغیری وجود دارد.
  • لوسترخطی شیشه‌ای: این سبک از لوستر خطی شبیه جام‌ها شیشه‌ای برعکس و یا گوی‌های شیشه‌ای آویزان شده کنار هم است و نور متوسطی دارد اما بسیار شیک بوده و فضا را شاعرانه می‌کند. این لوسترهای خطی به نسبت قیمت بالاتری دارند اما زیبایی‌شان نیز به همان نسبت بیشتر است.
  • لوسترخطی آباژوری: این لوسترها شبیه کلاهک‌های آباژور کنا هم هستند که داخل آن‌ها لامپ قرار می‌گیرد. یکی از ارزان‌ترین مدل لوسترهای خطی این مدل است.
  • لوستر خطی مدرن: لوستر خطی مدرن لوسترهایی با اشکال نامتعارف هستند که می‌توان برای خاص‌تر کردن فضا از آن‌ها استفاده کرد.

کجا از لوستر خطی استفاده کنیم؟

لوسترهای خطی را در فضاهای مختلفی می‌توان استفاده کرد. مثلا در خانه، محل کار، کافه و یا رستوران، نمایشگاه‌ها، هتل‌ها، صحنه‌ی عکاسی و … . در ادامه به شما می‌گوییم در کدام بخش‌های فضا از این لوسترها استفاده کنید.

استفاده از لوستر خطی در خانه و هتل

این لوستر نور محدودی دارد و بسته به اینکه از چه متریالی درست شده باشد نور آن کم و زیاد می‌شود. بیسترین نور در میان لوسترهای خطی متعلق به سبک کریستالی آن است و کمترین نور را لوستر خطی فلزی با شکلی شبیه باکس مستطیلی دارند. به طور کلی بهترین فضا برای این سبک لوستر در خانه، بالای میز ناهارخوری، روی کانتر آشپزخانه، بالای میز مهمان، جلوی آینه سرویس بهداشتی، جلوی آینه‌ی اتاق مهمان و یا در آلاچیق و محوطه‌ی حیات است. به جرات می‌توان گفت استفاده از این سبک لوستر در این فضاها لوکس‌ترین دکوراسیون را در فضای خانه شما بوجود می‌آورند.

نصب لوستر خطی در محل کار

فضاهای خاصی در مطب‌ها و شرکت‌ها وجود دارند که مشتری در آن فضاها بیشتر رفت و آمد دارد. مثلا اتاق انتظار و یا اتا مخصوص ارباب رجوع. برای ایجاد فضایی آرامش بخش و البته جذاب برای مشتریان می‌توان از لوستر خطی در بالای میز پذیرایی و یا در گوشه‌هایی از اتاق که تابلو نصب هستند قرار داد. استفاده از لوستر خطی بالای تابلو، به طوری که نور به شکل غیر مستقیم به آن بتابد باعث جذاب‌تر نشان دادن تابلوهای نصب شده می‌شود. در اتاق جلسات و بالای میز کنفرانس نیز می‌توان این لوسترها را نصب کرد.

نصب لوستر خطی در کافه و رستوران‌ها

یکی از مناسب‌ترین فضاها برای نصب لوستر خطی کافه و رستوران‌ها هستند. به عنوان مثال بعضی از کافه‌ها دارای یک قسمت بار مانند هستند که مشتریان به طور تک نفره می‌توانند در آن قسمت بنشینند. در آن سوی قسمت بار مانند معمولا تجهیزات کار باریستا هم چیده شده است. این فضا در صورتی که سقف بلندی داشته باشد برای نصب لوسترخطی بسیار مناسب است.

قسمت میانی و مرکزی کافه‌ها درحد فاصل دو میز پذیرایی نیز فضای مناسبی برای قرار دادن لوستر خطی است. قسمت دیگری که می‌توان این لوسترها را نصب کرد در نزدیکی تابلوهای گوشه کنار کافه و یا رستوران و بالای میز پذیرایی است. اگر سرویس‌ بهداشتی فضای زیادی دارد رو به روی آینه‌های آن هم می‌توان این لوسترها را نصب کرد.

نصب لوستر خطی در نمایشگاه‌های هنری:

نمایشگاه هنری مثل صحنه‌ی نمایش می‌ماند، منتهی در این صحنه‌ی نمایش نیاز است که مرکز توجه تابلوها و یا آثار هنری باشند. بنابراین نورپردازی برای ایجاد جلوه‌ی بهتر و برجسته کردن رنگ‌ها در این آثار حرف اول را می‌زند. همانطور که گفتیم نصب لوسترخطی به شکلی که بخشی از نور (نه همه‌ی نور) به تابلو و یا آثار هنری تابیده شود می‌تواند فضا را بسیار جذاب و تاثیرگذار نشان دهد. اگر نمایشگاه فضایی برای پذیرایی داشته باشد می‌توان بالای میزها نیز این لوستر را نصب کرد.

سخن آخر

در این مطلب لوسترخطی و کاربرد آن در دکوراسیون را به طور کامل شرح دادیم. امیدواریم این مقاله پاسخ سوال‌های شما را داده باشد. برای مشاوره و استعلام قیمت می‌توانید با شکوه نور تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *