لوستر فضای باز | جدیدترین مدل های چراغ و لوستر فضای باز

ایده های روشنایی در فضای باز

در دو سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا، همه ما به اندازه کافی در خانه‌هایمان ماندیم. همین موضوع فرصتی بود برای اینکه دکوراسیون منزل را تغییر دهیم و به باغچه و حیاط بیشتر رسیدگی کنیم. اما وقتی نوبت به نورپردازی فضای باز می‌رسد، هیچ یک از ما ایده‌ای بالاتر از یک چراغ تزئینی یا لامپ ادیسونی نداریم. اگر نورپردازی مناسب نباشد، فضاهای باز، پس از غروب خورشید نادیده گرفته می‌شوند و مردم با عجله به خانه‌ها بر می‌گردند. اما با لوستر فضای باز، حتی از درون خانه هم می‌توان منظره‌ای زیبا را تماشا کرد و از آن لذت برد.

نورپردازی در فضای باز، این مزیت را دارد که زیبایی حیاط را افزایش داده و در عین حال احساس امنیت و آرامش را در آن فراهم کند. نصب لوستر فضای باز می‌تواند کاربرد فضای بیرونی منزل شما را بیشتر کرده و ارزشی دو چندان به آن بدهد.

شما به دنبال کاربرد نورپردازی هستید یا ایجاد فضایی رمانتیک و زیبا؟ در هر دو صورت نکات زیر به شما کمک خواهند کرد تا باغ و حیاط خود را به. بهترین شکل روشن کنید و زمان بیشتری را در آن سپری کنید.

ورودی خانه؛ درب و ایوان

نصب یک لوستر فضای باز جلوی درب منزل با نور مناسب، استقبال خوبی را برای میهمانان فراهم می‌کند. این لوسترها می‌توانند فضا را روشن کنند تا هنگام پارک خودرو، جلوی درب منزل به مشکل برخورد نکنید.

قرار دادن دو لوستر دیوارکوب کلاسیک یا مدرن در دو طرف درب ورودی، جلوه‌ای دلپذیر را ایجاد می‌کند. به این لوسترها چراغ‌های حیاطی هم گفته می‌شود. برای روشنایی ایوان، می‌توان از یک لوستر تک شعله استفاده کرد. این لوسترها به دلیل وزن سبک و قیمت پایین، یکی از گزینه‌های محبوب در بین مشتریان است. این آویزهای تکی می‌توانند در طراحی‌های پیچیده‌تر تکمیل‌کننده فضای داخلی یا خارجی باشند.

برای ورودی‌های پشت ساختمان که معمولا تاریک‌تر هستند، انتخاب یک چراغ دیوارکوب در دیوار مجاور درب، می‌تواند فضایی روشن را برای دیدن سوراخ کلید ایجاد کند.

روشنایی ورودی خانه
روشنایی ورودی خانه

نرده‌های تراس یا بالکن

یک ایده مناسب برای چراغ فضای باز، لامپ ادیسونی است. لامپ ادیسونی یک انتخاب کلاسیک و بی انتها برای نرده‌های تراس و بالکن است. این لامپ‌ها علاوه بر روشنایی، کاربردی تزئینی را ارائه می‌دهند که فضای مجالس، جشن‌های خاص و میهمانی‌هایتان را زیباتر می‌کند. لامپ ادیسونی رشته‌ای، یکی از آسان‌ترین وسایل در نورپردازی فضای باز است که صاحبان خانه می‌توانند از آن استفاده کنند.

روشنایی تراس و بالکن
روشنایی تراس و بالکن

پاسیو و غذاخوری

برای این فضا، ما پیشنهاد می‌کنیم از طریق یک روشنایی غیرمستقیم، نور را کم و کدر نگه دارید. خارج بودن لامپ از دید مستقیم باعث می‌شود تا چشم با سرعت بیشتری بین تاریکی و نور هماهنگ شود. این امر باعث می‌شود تا بتوانید به راحتی از قسمت‌های کم نور حیاط و پاسیو به دیگر محیط‌ها تغییر مکان دهید.

روشنایی تراس و پاسیو
روشنایی تراس و پاسیو

کاربردهای متفاوت لوسترها در داخل و خارج از خانه

شرایط آب و هوایی می‌تواند به هر وسیله‌ای در خارج از منزل صدمه وارد کند. این امر به ویژه در مورد وسایلی مثل لوستر فضای باز و لامپ که با برق سروکار دارند بیشتر صدق می‌کند. وقتی صحبت از نورپردازی در فضای باز می‌شود، شما نمی‌توانید آن را با لوستری که در داخل خانه است مطابقت دهید. با این حال، برخی از طرح‌های مشابه وجود دارد که می‌تواند دکوراسیون داخلی و خارجی را با یکدیگر هماهنگ کنند.

هوا مرطوب است یا خشک؟

برخورد برق و آب با یکدیگر باعث به وجود آمدن خطر آتش سوزی یا جرقه‌های خطرناک می‌شود. آب الکتریسیته را به سمت زمین هدایت می‌کند. اگر لوستر فضای باز با آب تماس داشته باشد، رطوبت در داخل آن جمع می‌شود. این مهم‌ترین نگرانی در خصوص وسایل روشنایی در فضای باز است. بنابراین مکان‌های بیرون از منزل به وسایل روشنایی مخصوص نیاز دارند.

اگر قرار است لوستر فضای باز بر روی دیواری که در معرض باد و باران قرار دارد؛ نصب شود، مطمئن شوید که برای مکان‌های مرطوب طراحی شده است. لوسترهای فضای باز برای جلوگیری از ورود آب به داخل، آب کاری شده‌اند که از اجزای داخلی و الکتریکی آن‌ها محافظت می‌کند.

برخی از وسایل روشنایی دارای مقاومت دریایی هستند. به این معنی که علاوه بر اینکه برای مکان‌های مرطوب طراحی شده‌اند، به اندازه کافی محکم بوده و در برابر رطوبت و نمک بیش از حد در شرایط ساحلی مقاومت می‌کنند.

ممکن است باران زیادی در منطقه شما نبارد، اما برخی ازمکان‌های منزل مثل ایوان و پاسیوی پشتی همواره دارای رطوبت زیادی هستند. این مناطق به وسایل روشنایی نیاز دارند که برای مکان‌های مرطوب ساخته شده‌اند. چراغ‌های مخصوص محیط‌های مرطوب دارای دوام بالایی هستند و در برابر رطوبت مقاومت می‌کنند.

روشنایی فضای باز
روشنایی فضای باز

ماندگاری

ماندگاری لوستر فضای باز در محیط‌های مختلف اهمیت بسزایی دارد. در ساخت اینگونه لوسترها از مواد مختلفی استفاده می‌شود.یکی از متداول‌ترین موادی که برای ساخت آنها استفاده می‌شود آلومینیوم است. از ویژگی‌های آلومینیوم وزن سبک و قیمت مناسب است. آلومینیوم در بسیاری از مناطق معتدل آب و هوایی به خوبی کار می‌کند؛ اما ممکن است طول عمر کوتاه‌تری داشته باشد.

فولاد ضد زنگ یک گزینه محکم و مقرون به صرفه است. فولاد اجازه می‌دهد تا چراغ یا لوستر در برابر شرایط جوی مقاومت کند و درخششی زیباتر و روشن‌تر را به آن ببخشد. اگر این لوسترها را همیشه تمیز و صیقلی نگه دارید؛ از خوردگی آنها پیشگیری شده و سال‌ها دوام خواهند داشت.

فلزات برنجی یا مسی در ماندگارترین حالت یافت می‌شوند. این لوسترها بیشتر در رنگ‌های قرمز دیده می‌شوند و در عین مقاومت در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی، یک زیبایی منحصر به فرد ایجاد می‌کنند. آن‌ها می‌توانند حتی با گذر زمان از فولاد ضد زنگ نیز مقاوم‌تر عمل کنند.

برای مناطق ساحلی، به دنبال چراغ فولادی گالوانیزه یا برنز باشید. چون در برابر هوای شرجی‌تر و نمک مقاومت می‌کند. این نوع لوستر فضای باز وزن سنگینی دارد؛ اما منحصر به فرد بوده و در برابر باد و باران شدید ماندگاری خود را حفظ می‌کند.

سبک های متنوع لوستر فضای باز

بسیاری از لوسترهای فضای باز، دقیقا شبیه به طرح‌های داخلی آن هستند. تفاوت اصلی این دو دوام و مقاومت در برابر آب و هواست. در اینجا انواع چراغ‌ها و لوسترهای فضای باز را بررسی می‌کنیم.

چراغ‌های پایه دار

برای این نوع چراغ‌ها بدیهی است که به یک پایه احتیاج دارید. این پایه می‌تواند یک تیر فلزی گرد یا یک تیر چوبی مربع شکل باشد. می‌تواند در زمین کاشته شود یا روی نرده نصب شود.

لوستر فضای باز
روشنایی فضای باز

چراغ‌های منظره‌ای

هدف اصلی از نورپردازی منظره، تأمین نور در قسمت‌هایی از حیاط مثل مسیر ورودی تا منزل است. این چراغ‌ها به فضا عمق و لذت بیشتری می‌بخشند. چراغ‌های منظره‌ای در اطراف بالکن و تراس، راه پله و نرده‌ها تعبیه می‌شوند تا مسیرهای عبور و مرور را ایمن سازی کنند. این لوستر فضای باز در اطراف باغ و درخت‌ها برای تأکید بیشتر بر قسمت‌های مورد علاقه در حیاط بکار برده می‌شود.

چراغ‌های منظره‌ای
چراغ‌های منظره‌ای

چراغ‌های رشته‌ای یا طنابی

چراغ‌های رشته‌ای پاسیو را روشن می‌کنند و فضای بالکن را به داخل حیاط گسترش می‌دهند. آن‌ها می‌توانند بین ستون‌ها نصب شوند، یا از نرده‌ها و تیرها یا درخت‌ها آویزان شوند. چراغ‌های رشته‌ای در رنگ‌های متنوع، جلوه‌ای هنرمندانه و رمانتیک را به حیاط می‌بخشند.

چراغ‌های رشته‌ای یا طنابی
چراغ‌های رشته‌ای یا طنابی

نورپردازی مناسب را برای فضای باز خود پیدا کنید

وقتی صحبت از روشنایی در فضای باز می‌شود، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد و فاکتورهای زیادی را باید در نظر گرفت. با افزودن یک لوستر فضای باز به منزل، از حیاط خانه خود نهایت استفاده را ببرید. شب‌های طولانی تابستان را می‌توانید در فضای باز سپری کنید و از هوای پاک لذت ببرید. کارشناسان ما در شکوه نور آماده کمک و راهنمایی به شما هستند. در صورت داشتن هر گونه سوال یا درخواست مشاوره می‌توانید با شماره 09120573349 تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *