انتخاب رنگ دکوراسیون

اولین نکته ای که در انتخاب رنگ دکوراسیون داخلی مورد نظر شما بسیار مهم است ، شخصیت شماست شما با توجه به علایق و شخصیت متفاوتی که از سایرین دارید رنگ خود را انتخاب می‎کنید بنابراین رنگ‎های استفاده شده در منزل نشانگر شخصیت شما خواهد بود. انتخاب رنگ نشیمن یا پذیرایی یا رنگ اتاق خواب و یا دفتر کار و غیره نیازمند بررسی نکاتی می باشد. در مجلات روانشناسی رنگ شناسی مفصل دراین‌‎باره توضیح داده شده است شما می‎توانید با مطالعه آن به علایق و شخصیت خود پی ببرید.

نکات مهم در انتخاب رنگ دکوراسیون

نکات دیگری که لازم است قبل از انتخاب رنگ مد نظر داشته باشید عبارتند از:

  • میزان نورگیری فضای شما چگونه است، برای مثال پذیرایی شما نور زیادی دارد و منبع نور مصنوعی کمتری می‎خواهد.
  • ارتفاع سقف فضا را حتما در نظر بگیرید، بلند است یا کوتاه؟
  • کاربری فضای مورد نظر چیست؟ ،برای مثال شما در اتاق خواب خود مطالعه هم می‌‎کنید یا خیر؟
  • اساسا علاقه دارید فضای گرمی داشته باشید یا یک فضای سرد؟
  • برای شما مهم است که فضای شما بزرگتر از چیزی که هست دیده شود؟
  • رنگ های طبیعی موجود در فضای مورد نظر ،برای مثال منزل شما دارای گلخانه می‎باشد یا خیر؟
رنگ دکوراسیون داخلی
رنگ دکوراسیون داخلی

گام های اولیه برای متناسب بودن رنگ‎ها در فضاهای داخلی

۱-به کاربردن رنگ در فضا ها و یا مبلمان ساده معمولا نیازمند مهارت زیاد و گران‎ قیمت نیست. یک طراح هخوب می تواند بسیاری از نیاز های محرک روانی با استفاده از مطالبی که گفته شد و اندکی خلاقیت در جهت رفاه مصرف‎کنندگان را در دکوراسیون داخلی فضا به کار گیرد، مخصوصا به وسیله گوناگونی و اجتناب از تک رنگ بودن.

۲-یک رنگ اصلی که شخصیت منزل شما را مشخص می‎کند پیدا کنید.

۳-رنگ های دیگری که در اطراف آن می چینید، در هماهنگی کامل باشد.

۴- آنگاه به عنوان یک رهبر طرح وارد شده و با سلیقه هنری خود چیدمان مورد نظر را انجام دهید.

رنگ دکوراسیون
رنگ دکوراسیون

 

می‎خواهید فضایی شاد و باهیجان داشته باشید یا طرفدار آرامش بیشتر هستید؟

شکل هندسی فضای شما بسیار مهم است ،برای مثال شما فضایی دایره شکل دارید یا مربع یا دارای گوشه‎های تیز و یا داراز و کشیده است؟

برای انتخاب رنگ مورد نظر لوازم منزل خود را در نظر بگیرید باید بین رنگ دیوار ها یا کف و یا حتی سقف با لوازم منزل تناسبی باشد.

پیشنهاد می‎کنیم در ابتدا ۳ رنگ را در نظر بگیرید و یکی از آن‎ها را به عنوان رنگ غالب در نظر داشته باشید. شمامی‎توانید از پوستر دیواری نیز برای طرح‎ دار کردن دیوار اصلی منزلتان استفاده کنید.

رنگ دکوراسیون داخلی
رنگ دکوراسیون داخلی

تصور کنید شما می‎خواهید فضایی شاد و هیجانی داشته یاشید، باید بدانید که این خصوصیات معمولا موجب کوچک تر به نظر رسیدن فضای شما می شود بنابراین اگر بخواهید فضای شما هم بزرگ به نظر برسد هم فضایی پر از انرژی باشد باید انتخاب کنید کدام اولویت شماست. برای این منظور، قرمز، سرخابی، نارنجی و زرد تاثیر دلخواه شما را دارد.

این رنگ ها فعالیت و جنب و جوش فراوانی را دارا می‎باشند.توجه داشته باشید که بهتر است این رنگ ها در فضاهایی مثل اتاق بازی کودکان یا فضای غذاخوری یا یک فست فود استفاده شود اگر شما اتاق خواب را با این رنگ ها رنگ‎ آمیزی کنید خیالتان را راحت کنم خواب راحتی نخواهید داشت.

 خانه خود را تک رنگ نکنید

بعضی افراد از رنگ ها می ترسند چون نمی‎دانند باید چه رنگی را انتخاب کنند و کدام رنگ مناسب است ،بنابراین ترجیح می دهند در دکوراسیون داخلی منزل خود از آنها استفاده نکنندو خانه را تک رنگ سفید کنند، این کار به زیبا شدن خانه شما کمکی نمی کند. برای این که فضای خانه خود را گرم تر کنید، مجبور نیستید از رنگ های جیغ و تیره استفاده کنید. خاکستری، زرد، کرم، آبی کمرنگ هم می توانند فضای خانه شما را گرم تر و جذاب تر کنند.

دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *