ایده های نورپردازی و تزیین ویترین مغازه برای کریسمس

در زمان عید سال نو میلادی و کریسمس مغازه های سراسر دنیا دکوراسیون و تزیین مغازه خود را متناسب با این ایام تغییر می دهند. ویترین هایی پر از از وسایل تزیینی سال نو میلادی و ستاره و گوی های رنگی و ریسه ها و نورهای مختلف و مجسمه و عروسک بابانوئل و در آخر کاج کریسمس. در پایتخت ایران شهر تهران نیز محله های ارامنه نشین و برخی خیابان ها خود را آماده طراحی ویترین مغازه برای کریسمس می کنند. میدان ونک، خیابان جمهوری، میرزای شیرازی، سیدخندان، سعدی، خیابان ١۶ متری اول در مجیدیه و نارمک مناسب خرید سال نو میلادی و کریسمس هستند.

روش های گوناگونی برای استقبال از کریسمس و تعطیلات سال نو میلادی وجود دارد، اما تقریبا همه جا بابانوئل و درخت کریسمس اولین چیزی است که با نام کریسمس به ذهن همه می رسد، یک درخت سبز تزیین شده و یک بابانوئل با ارابه ای از هدیه و لامپ های رنگی سبز و قرمز خبر از تغییر حال و هوا را برای مسیحیان می دهد.

طراحی ویترین مغازه کریسمس
طراحی ویترین مغازه کریسمس

برای تغییر و تحول دکور مغازه برای کریسمس کافی ست که برخی نکات را رعایت کرد و مدل خاصی را برای آن انتخاب کرد. مثلا استفاده از درخت کاج همیشه مرسوم بوده است. همه درخت کریسمس را به رنگ سبز در ترکیب با جزییات رنگارنگ و نورپردازی می شناسند که با خلاقیت و استفاده از هدایای و یا تزیینات زیباتر خواهد شد. ویترین های پر از جزییات و رنگارنگ در نگاه اول همه را به خود جلب می کند، اما ویترین های ساده نیز طرفدارهای خاص خود را دارند، و بیننده را به سمت خود می کشاند.

همیشه نیاز نیست که یک ویترین را به طور کلی تغییر دهید، تغییر دکوراسیون ویترین کار وقت گیری و غالبا پر هزینه است، اما به سادگی می توانید یک ویترین مقرون به صرفه و جذاب داشته باشید، برای این کار کافی است استیکرهای بامزه و مرتبط با تم زمستان وکریسمس را تهیه کنید و روی ویترین خود بچسبانید و جذابیت آن را چند برابر کنید.

طراحی ویترین مغازه کریسمس
طراحی ویترین مغازه کریسمس

برخی از ویترین ها به حدی پر از خلاقیت اند که آدم را مدت ها مبهوت خود می کنند، برای داشتن این ویترین های خلاقانه نیاز به یک آیتم ویترینی دارید، آیتم های ویترینی یک محصول و کالای خاص هستند که معمولا به صورت هفتگی تغییر می کنند، با مشخص کردن این محصولات خاص می توانید یک ویترین جذاب و بی نظیر داشته باشید که همه رای به سمت خود می کشاند.

طراحی ویترین مغازه برای کریسمس

ارتفاع مناسب

محصولات در ویترین مغازه باید در ارتفاع مناسبی جای بگیرند تا با دید مستقیم رهگذران هم سطح باشند. کافی ست برای این مورد خود را همانند یک رهگذر فرض کرده و از جلوی مغازه خود رد شوید. جالب است بدانید که چشم انسان به صورت طبیعی به آیتم هایی توجه می کند که در خط دید مستقیم او قرار می گیرند. اگر مخاطب تان کودکان هستند بهتر است به زاویه دید آنها نیز توجه کنید.

طراحی ویترین مغازه کریسمس
طراحی ویترین مغازه کریسمس

مفهوم ویترین فروشگاه

ویترین یک مغازه باید به شکلی گویا و قابل فهم، مفهوم و شعار اصلی فروشگاه را به نمایش بگذارد، برای نشان دادن این مفهوم و هدف اصلی همیشه نیازی نیست به طور مستقیم، محصول مورد نظر را در ویترین مغازه قرار دهیم، گاهی با اشکال مترادف و مشابه محصول نیز می توان به شکلی زیرکانه به معرفی و تبلیغ پرداخت.

دید مناسب به داخل

در برخی طراحی ها، ویترین مغازه ساده و تمام شیشه کار شده است. طراحی ویترین میتواند فضای داخلی را تا حدی به نمایش بگذارد. این یک الزام نیست اما می تواند دید بهترین به طراحی شما بدهد.

طراحی ویترین مغازه کریسمس
طراحی ویترین مغازه کریسمس

منحصر به فرد بودن

منحصر به فرد باشید و توجه ها را به خود جلب کنید. این مسئله در بین هم صنفانی که در یک محدوده فعالیت می کنند بسیار حائز اهمیت است. سعی کنید با المان های متفاوت از بقیه خود را متمایز نشان دهید.

طراحی ویترین مغازه کریسمس
طراحی ویترین مغازه کریسمس

به روز بودن

به روز بودن ویترین یک فروشگاه و هماهنگ بودن با سن و سال مشتریان و مطابق مد روز و وقایع پیش رفتن باعق افزایش بازدید و در نتیجه فروش می شود. بهتر است قسمتی از ویترین قسمت خالی داشته باشد تا با ورود اجناس جدیدتر به فروشگاه و مغازه به راحتی جدیدها را با قدیمی ها جابه جا کنید.

ایده های جدید و هوشمندانه

مقداری خلاقیت، رنگ های جذاب و مقداری لوازم، نگاه ها را سریعا به سمت ویترین مغازه جذب می کند. کافی ست در چینش آنها دقت کافی را داشته باشید. ایده های جدیدتان را همیشه به کار بگیرد و از دیگران ایده بردارید.

طراحی ویترین مغازه کریسمس
طراحی ویترین مغازه کریسمس

جذابیت

ویترین مغازه را بایستی به تناسب مشتری و خریدار طراحی کرد. هماهنگی رنگ و چیدن اجناس کاری است که باید اهل ذوق و صاحب تخصص ها انجام دهند. برای طراحی ویترین، پای بند مد و استایل همگانی نباشید، سعی کنید بین مغازه های اطراف دیده شوید. از رنگ های خاص و عناصر و الگوهای متفاوت استفاده کنید.

طراحی ویترین مغازه کریسمس
طراحی ویترین مغازه کریسمس

شفافیت

باید ارتباط برقرار کردن با کسانی که پشت پنجره مغازه هستند خوانا ، شفاف و با مبانی زیبایی شناسانه همخوانی داشته باشد. بهتر است ویترین مغازه تان پیغامی صاف و شفاف را برساند.

طراحی ویترین مغازه کریسمس
طراحی ویترین مغازه کریسمس

رنگ و نور

استفاده از رنگ بندی مناسب و نورپردازی مناسب افراد بیشتری را به سمت ویترین مغازه شما جلب می کند. نور باید با دیگر اجناس و وسایل داخل ویترین همخوانی درستی داشته باشد. نورهای متمرکز، پخش شونده و روشنایی باید به درستی انتخاب شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *