نورپردازی اتاق غذاخوری (سقف و دیوارها)

نورپردازی اتاق غذاخوری

Dining room lighting

در اتاق غذاخوری مانند اغلب فضاهای دیگر خانه، نور طبیعی تاثیرگذارترین نوع نور است. بعد از نور طبیعی، مهم‌ترین چراغ معمولاً در اتاق غذاخوری لوستر است، لوستر اتاق غذاخوری باید متناسب با سبک دکوراسیون و اندازه اتاق انتخاب شود. بهتر است لوستر در این فضا بالای میز غذاخوری نصب شود تا سطح میز را کاملاً روشن کند.

 

بهترین لوستر در غذاخوری
لوستر در غذاخوری

در اغلب موارد افراد روی میز غذاخوری حتما شمع با جاشمعی‎های پایه بلند دارند که البته آن‎ها را روشن نمی‎کنند! نور شمع یک نور طبیعی مناسب در شب است که حس خوبی به انسان می‎دهد ، شمع های میز غذاخوری را روشن کنید مشاهده می‎کنید که نور شمع در شب فضا را برای خوردن شام جذاب تر و دل‎انگیزتر می‎کند و همچنین جلوه رمانتیکی به این فضا می‎دهد.

 

شمع در میز غذاخوری
شمع در میز غذاخوری

قسمت‌هایی از فضا هم هستند که تاریک تر هستند و نور نمی‌تواند به آن قسمت نفوذ کند، بنابراین نیاز به نور بیشتری دارند، در اتاق غذاخوری  بوفه ، میز غذاخوری و میز کناری از عناصری هستند که حتماً باید نورپردازی مخصوص خودشان را داشته باشند.

برای اتاق غذاخوری منبع نور حتما باید قابل تنظیم باشد. دقت کنید که لوسترهای همیشگی ممکن است زیبایی به فضا بدهد، ولی روشنایی لوستر برای این فضا زیاد است اما می‎توان به کمک کلید دیمر، میزان روشنایی آن را تنظیم کنیم و نورملایمی ببخشید.

 

لوستر و چراغ اتاق غذاخوری
لوستر و چراغ اتاق غذاخوری

 

نکته : نصب لوستر کمی دورتر از مرکز فضای ناهارخوری باعث می‌شود اتاق بزرگتر به نظر برسد.

برای تکمیل این روشنایی عمومی از نورمخفی در بالای دیوار، پشت چوب پرده و چراغ‌های توکار مثل هالوژن‎ها می‎توانید استفاده کنید. با همان روش نورپردازی که در اتاق نشیمن گفتیم، در اتاق غذاخوری هم می‎توان برای مجموعه ظروف شیشه‌ای، آثار هنری، تابلوها، مجسمه ها، بوفه و … از نورپردازی تاکیدی استفاده کرد.

نورپردازی غذاخوری
نورپردازی غذاخوری

انواع نورپردازی در اتاق غذاخوری :

نورپردازی عمومی

این نوع نورپردازی معمولا توسط یک لوستر که دقیقا روی میز غذاخوری نصب می‎شود و اتاق را روشن می‎کند، ایجاد می‎شود.

نورپردازی پایین تاب‌

نور پایین عمدتاً همان نورپردازی تاکیدی می‎باشد که در نشیمن هم استفاده کردیم، این نورپردازی در قسمت‌های خاص اتاق غذاخوری مانند آثار هنری یا میز‌های خاص استفاده می‎شود. این نورپردازی را می‌‌توان با استفاده از هالوژن‌ها و آباژورهای کنارسالنی‎ یا چراغ‎های دیوارکوب به وجود آورد.

نورپردازی ملایم‌

هدف اصلی این نوع نورپردازی ایجاد فضایی آرام برای افراد خانواده است. می‌توانید با قراردادن یک آباژور رومیزی یا یک لوستر دیوارکوب با نور ملایم ، این نورپردازی را تامین کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *