مقایسه انواع لوستر، ایمنی، نوردهی، دوام و قیمت لوستر

فراوانی انواع لوستر ها موجب شده، تا کیفیت و قیمت متفاوتی هم داشته باشند. با این که این وسیله نوعی ابزار دکوراتیو است اما در خرید لوستر علاوه بر زیبایی، باید به کارایی، قیمت، ایمنی و دوام آن هم توجه شود. چه سبک دکوراسیون مدرن داشته باشید و چه سبک کلاسیک، در هر حال لوستر هایی هستند که با فضای شما تناسب دارند. برای انتخاب، خرید و مقایسه انواع لوستر، باید ابتدا اطلاعات کافی و کاملی در رابطه با ویژگی های آن داشته باشیم. بنابراین بهتر است ابتدا ویژگی های لوستر ها را بررسی کنیم:

لوستر مدرن پذیرایی
لوستر مدرن پذیرایی

مطلب مرتبط: “۸ پرسش و پاسخ دکوراسیونی برای خرید لوستر

انواع لوستر


لوسترهای کریستالی

 لوسترهای کریستالی از قدیمی ترین انواع لوستر ها هستند با یک پایه فلزی که قطعات کریستالی کوچک و بزرگ و درخشان از اطراف آن آویزان است. شکل قطعات کریستالی هم متفاوت است. گوی‌های چندوجهی، لوزی‌های درخشان بلند یا کوتاه و غیره. گاهی در یک لوستر، ممکن است از چندین نوع کریستال استفاده شود. معمولا کریستال‌های بزرگ، اتریشی و کریستال‌های کوچک، ترک هستند. پس قیمت لوستر کریستالی بستگی دارد به نوع و تعداد کریستال‌ها و ارزش پایه لوستر کریستالی. یکی از مزیت های لوسترهای کریستالی این است که به دلیل وجود کریستال‌های شیشه‌ای در آن، نور لامپ‌ها را منعکس می‌کنند و در نتیجه، لوستر درخشش بیشتری دارد.


لوسترهای برنجی و برنزی

لوستر برنزی، به ویژه اگر کریستال هم داسته باشد، کاملا مناسب سبک دکوراسیون سلطنتی است. این لوستر ها سبکی کلاسیک دارند و سنتی هستند اما گران تر هم هستند. قیمت لوستر برنزی یا برنجی، بر اساس جنس متغیر است. انواع لوسترهای برنزی، برنجی، نقره‌ای و یا لوستر هایی که آب‌طلا دارند، در میان انواع لوستر ها، گران ترین هستند. اما مزیت لوستر برنزی و برنجی این است که اولا ایرانی و خاص هستند، دوم این که از فلزات گران بها ساخته شده‌اند و سوم به خاطر داشتن کار دست، یک اثر هنری به حساب می آیند. اما بزرگترین محدودیت آن سنگین بودن و احتمال سیاه شدن آن است.

لوسترهایی چسبیده به سقف

لوستر های چسبیده به سقف یا چراغ‌های سقفی، نوع رایجی از انواع لوستر هستندکه در آن یک یا چند چراغ با کمک صفحه‌ای فلزی به سقف می چسبند. نوع کوچک این لوستر ها که اغلب ۱ یا ۲ چراغ دارند برای راهروها به کار می روند و روشنایی کمتری دارند. چراغ‌های سقفی دارای ۲ نوع، با قاب و بدون قاب هستند. چراغ‌های سقفی را می توان در آشپزخانه‌ و اتاق‌نشیمن نصب کرد. هرچند که مدل‌‌هایی هم وجود دارند که بیشتر مناسب محیط‌های اداری هستند. جالب است بدانید با این که نوع ایرانی آن قیمت بیشتری دارد اما بسیار با کیفیت تر و ایمن تر از انواع چینی است.


• لوستر آویز

برای سقف های بلند، لوستر های بلند جذاب تر هستند. آن چه که در فروشگاه های لوستر فروشی می بینید، آویز هایی با رنگ‌ های متنوع شاد و شیشه‌ های رنگارنگ است که طرفداران زیادی دارد. این مدل ‌ها اغلب به صورت بیضی یا استوانه ای هستند. برخی از انواع فانتزی آن ها، از جنس فرفورژه و یا تیتانیوم است. هر چند که قیمت مدل ‌هایی که فرمی شبیه پروانه و گل دارند، گران‌تر هستند. قیمت انواع مدل‌های چوبی این لوستر ها ارزان‌ تر است. اگر سقف کوتاه است، هرگز از لوستر های آویز به ویژه آویز های کریستالی استفاده نکنید. برای فضا هایی که سقف کوتاه دارند، لوستر سقفی مناسب ترین انتخاب است.

لوستر آویز
لوستر آویز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *