لوستر فانتزی جدید کدام را انتخاب کنم؟

همیشه انتخاب لوستر یک مسئله دغدغه آفرین بوده است. افراد ساعت‌ها زمان می‌گذارند سایت‌ها و بازارها را زیر‌و‌ رو می‌کنند تا لوستر دلخواه خود را با قیمت مناسب پیدا کنند. در این مطلب می‌خواهیم لوستری را به شما معرفی کنیم که در هر فضایی می‌توانید از آن استفاده کنید. با دیدن نمونه‌های این مدل از لوسترها، احتمال اینکه دقیقا لوستر مورد نظرتان را پیدا کنید زیاد است؛ پس با ما همراه باشید.

لوستر فانتزی چیست؟

لوستر فانتزی با بقیه لوسترها تفاوت‌های بسیاری دارد. هرچه در زمان پیش می‌رویم بسیاری از سبک‌ها جای خود را به مدل‌های جدیدتر و به روزتر می‌دهند. لوستر نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. لوسترهای فانتزی نسل جدید لوسترهایی هستند که با اشکال هندسی خاص یا استفاده از متریال و طرح‌های جدید، که در گذشته بدین شکل از آن‌ها استفاده نشده ساخته می‌شوند.

لوستر فانتزی
لوستر فانتزی چوبی

مزیت های لوستر فانتزی

  • لوسترهای فانتزی بسیار متنوع هستند و در رنگ‌ها و اشکال مختلف تولید می‌شوند که این امر باعث می‌شود گزینه‌های زیادی برای انتخاب پیش روی شما باشد.
  • این لوسترها در هر فضایی قابل استفاده هستند و می‌توانیم متناسب با سبک فضای خود از بین گزینه‌هایی که داریم انتخاب کنیم. به عنوان مثال لوسترهایی هستند که هم می‌توان در اتاق خواب از آن‌ها استفاده کرد و هم در آشپزخانه ولی در هرفضایی جلوه خاص خود را دارند.
  • قیمت‌ لوستر فانتزی نسبت به سایر لوسترها پایین‌تر است به دلیل این‌که از متریال ارزان‌تری در آن استفاده شده است.
  • یکی دیگر از مزیت‌های لوستر فانتزی این است که معمولا نسبت به سایر لوسترها سبک‌تر بوده و نصب آن بسیار آسان‌تر است.
  • تمیز کردن لوستر فانتزی خیلی آسان‌تر از لوسترهای دیگر است زیرا لوسترهای دیگر معمولا چند بخشی هستند یا مثل لوستر کریستالی ظرافت خاصی در تمیز کردنشان باید رعایت شود. لوستر فانتزی معمولا یک تکه کامل است ومی‌توان آن را به راحتی گردگیری کرد.
لوستر فانتزی
لوستر فانتزی در حیات

انواع لوستر فانتزی

با اینکه اغلب لوسترهای فانتزی در هر فضایی قابل استفاده هستند اما در بین آن‌ها لوسترهایی هم وجود دارند که مختص فضاهای خاصی طراحی شده‌اند و بهتر است در همان فضا استفاده شوند.

لوسترفانتزی پذیرایی

برای انتخاب لوستر سلیقه‌های متفاوتی وجود دارد اما بیشتر افراد برای پذیرایی، لوسترهای مجلل را می‌پسندند. برخی از افراد نیز لوسترهای ساده مدرن و کلاسیک را برای پذیرایی خود انتخاب می‌کنند. جالب است بدانید لوسترهای فانتزی در تمام سبک‌ها جای خود را باز کرده‌اند و هر کس مطابق سلیقه‌ی خود می‌تواند در بین آن‌ها انتخاب کند.

لوستر فانتزی آشپزخانه

فضای آشپزخانه باید ترکیبی از نورهای کم و زیاد را در خود جای بدهد تا بتوان آن را به راحتی تنظیم کرد. مثلا هنگام آشپزی به نور بیشتری احتیاج است و هنگامی که برای خوردن شام دورهم جمع می‌شویم نور کمتر، مناسب‌تر است.

معمولا لوسترهای فانتزی نور کمتری دارند و می‌توانید از آن‌ها به تعداد زیاد استفاده کرده یا در کنار لوسترهای دیگر به طور ترکیبی استفاده کنید. اگر ترجیح می‌دهید آشپزخانه‌تان مانند کافه‌های شیک فضایی کم نور و رمانتیک داشته باشد، لوستر‌های فانتز برایتان مناسب هستند.

لوستر مدرن فانتزی
لوستر مدرن فانتزی

لوستر فانتزی اتاق خواب

مناسب‌ترین لوستر برای اتاق خواب لوسترفانتزی است. چرا که اتاق خواب فضایی برای آرامش و استراحت است و نور و جلوه‌ی زیبای لوستر فانتزی بیشتر از هر چیزی می‌تواند این فضای دلنشین را ایجاد کند.

لوستر فانتزی فضای بیرونی منزل (ایوان، ورودی منزل، حیاط)

یکی از شیک‌ترین لوسترهایی که می‌توانید در فضای ورودی یا ایوان و حیات خانه استفاده کنید لوسترهای فانتزی هستند. به دلیل سبک ویژه ای که دارند فضای خارجی منزل شما را بسیار لوکس و خاص جلوه می‌دهند.

جنس لوستر فانتزی

لوسترفانتزی می‌تواند از جنس چوب باشد و یا از جنس فلز. لوسترهای چوبی بسیار خاص هستند و جدیدترین انواع لوسترهای فانتزی هستند که می‌توان از آن‌ها در آشپزخانه و یا بالای میز غذاخوری استفاده کرد.

لوسترهای فانتزی فلزی در ابعاد و اشکال مختلفی دیده می‌شوند زیرا فلزات شکل پذیری بالایی دارند و می‌تان آن‌ها را به اشکال هندسی تبدیل کرد. جدیدترین مدل از این لوسترهای زینتی برای اتاق خواب و آشپزخانه بسیار مناسب هستند.

کدام لوستر فانتزی را انتخاب کنم؟

قبل از هر چیز این موضوع را در نظر بگیرید که لوسترهای فانتزی همانطور که از اسمشان پیداست بیشتر کاربرد زینتی دارند و برای خاص‌تر نشان دادن فضا استفاده می‌شوند. یعنی اگر خانه شما نورگیر نیست و شما دوست دارید فضای مورد نظرتان نور زیادی داشته باشد باید به سراغ موارد دیگری بروید. اما اگر فضای شما نور مناسبی دارد یا اینکه می‌خواهید برای فضایی لوستر انتخاب کنید که به نور زیادی احتیاج ندارد لوسترفانتزی بهترین گزینه برای شماست.

در انتخاب لوستر فانتزی باید در نظر بگیرید:

  • برای چه فضایی انتخاب می‌کنید
  • چه مقدار نور احتیاج دارید
  • فضای مورد نظرتان با چه سبکی چیدمان شده است

حالا می‌توانید از بین گزینه‌های پیش رو با خیال راحت یکی را انتخاب کرده و خریداری کنید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم راهنمای شما در انتخاب لوستر فانتزی مورد نظرتان باشیم برای مشاوره و اطلاع از موجودی لوسترها و قیمت‌ها با شکوه نور تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *