لوستر ریسه ای چیست + خرید مدل لوستر ریسه ای

در گوشه‌ای از تمام دکوراسیون‌های رویایی که در فیلم‌ها و عکس‌ها دیده‌اید یک لوستر بلند با ریسه‌های آویز وجود دارد که فضا را بسیار لوکس کرده است. ممکن از ابتدا متوجه حضور این مدل از لوسترها در تصویر نشده باشید اما قطعا یکی از عوامل تاثیرگذار در جذابیت فضا لوستر ریسه‌ای هستند. در این مطلب قصد داریم این سبک از لوسترها را به شما معرفی کنیم و بگوییم در حین خرید آن به چه نکاتی توجه کنید. برای ایجاد دکوراسیونی لوکس این مطلب را کامل بخوانید.

لوستر ریسه ‌ای چیست؟

سبک مجلل و لوکسی از لوستر که برای خانه‌ها و ساختمان‌هایی با سقف بلند استفاده می‌شود. این سبک از لوسترها زیر مجموعه‌ی لوسترهای کریستالی و مدرن محسوب می‌شوند و آویزهایی به شکل ریسه از جنس کریستال و شیشه‌های مخصوص به آن‌ها آویزان شده است. در مرکز لوستر ریسه ‌ای چند لامپ قرار می‌گیرد و به شیوه‌های متفاوتی کریستال و شیشه‌ها به شکل ریسه از آن آویزان می‌شوند. بعضی از این سبک لوسترها به شکل یک حلقه‌ی دایره‌ای فلزی هستند که درون آن لامپ کارگذاشته شده است و ریسه‌ها دور تا دور حلقه‌ی فلزی را پوشانده‌اند. برخی دیگر به شکل خطی هستند و یک میله‌ی فلزی در مرکز قرارگرفته که ریسه‌ها روی آن را پوشانده‌اند.

لوستر ریسه‌ای بیشتر کاربرد دکوراتیو و تزیینی دارد که در کنار آن نور محدودی هم به فضا می‌دهد اما با وجود کریستال‌های آویزی که دارد بازهم نمی‌توان انتظار داشت که نور را بیشتر منعکس کند زیرا محوریت قرارگیری ریسه‌ها به شکلی است که ممکن است در راستای منبع نور قرار نگیرد. البته در درصدی از این سبک لوسترها ممکن است این اتفاق بیافتد که ریسه‌ها در راستای منبع نور قرار گرفته و در صورتی که جنس آن‌ها کریستالی خوب باشد انعکاس نو را بیشتر می‌کند و می‌توان توقع ایجاد نور بیشتر را از آن‌ها داشت.

کاربرد لوستر ریسه‌ ای

لوسترهای ریسه‌ای را در فضاهایی با سقف‌های بلند نصب می‌کنند مثلا در میان راه‌پله‌های خانه‌های دوبلکس و سوبلکس که فاصله‌ی سقف با زمین زیاد است از مدل‌های ریسه بلند مارپیچ استفاده می‌شود که بسیار جلوه‌ی لوکسی برای فضا ایجاد می‌کند. در راه پله‌ی خانه‌های بزرگ و هتل‌ها نیز این سبک از لوستر قابل استفاده است. یکی دیگر از فضاهای مناسب برای نصب لوستر ریسه‌ای، لابی است.

لابی خانه‌های بزرگ با اینکه ممکن است سقف خیلی بلندی نداشته باشد اما مکان مناسبی برای نصب لوستر ریسه‌ای با ریسه‌های نسبتا کوتاهتر است. از سقف‌ها بلند و خانه‌های مجلل که بگذریم این سبک لوستر برای اتاق خواب و سالن پذیرایی نیز مناسب است فقط کافی است در انتخاب بلندی لوستر دقت کنید تا بعد از نصب آن در فضا، غیر طبیعی به نظر نیاید. همانطور که گفتیم مدل‌های مختلفی از لوستر ریسه‌ای وجود دارد که باید متناسب با فضای خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید تا دکوراسیون بهتری ایجاد کنید.

نکات خرید و استفاده از لوستر ریسه ‌ای

  • طول ریسه‌های لوستر ریسه‌ای را مد نظر قرار دهید و اگر فضای شما کوچک است و سقف کوتاهی دارید سعی کنید اندازه‌های کوچکتر آن با ریسه‌های کوتاه را انتخاب کنید.
  • تمییز کردن این لوسترها مقداری زمانبر است و باید با حوصله آن‌ها را جدا کرده و یا بالای نردبان بروید و تک تک آن‌ها را تمیز کنید. هنگام تمیز کردن آن‌ها از پاشیدن قطرات آب خودداری کنید زیرا لک آب مانده و در کریستال‌ها منعکس می‌شود در نتیجه کدر و کثیف به نظر می‌رسند از طرفی بخشی از این لوسترها معمولا فلزی هستند که ممکن است در اثر پاشیدن آب به مرور زمان زنگ بزنند و این اتفاقی نیست که بخواهیم سر لوسترهای لوکس خانه‌مان با آن ابعاد وسیع بیاید.
  • به وزن لوسترها دقت کنید. ممکن است در قسمتی از خانه که می‌خواهید لوستر ریسه‌ای نصب کنید سقف تحمل وزن آن را نداشته باشد. در نتیجه پیشنهاد ما این است که از شخصی متخصص در این زمینه مشورت بگیرید. مثلا در بخش‌هایی که سقف کاذب وجود دارد نصب لوسترهای سنگین ایده‌ی خوبی نیست، پس حتما این مورد را مدنظر قراردهید.
  • اگر قطعه‌ای از لوستر جدا شده و گم شود ممکن است قطعه مشابه آن را نتوانید پیدا کنید. زیرا هر یک از این لوسترها به صورت پک تولید می‌شوند و احتمال اینکه فروشنده بخشی از ریسه‌های لوستر مشابه دیگری را در اختیار شما قرار دهد پایین است مگر در مواردی که لوستر فروشی خارج از پک، کریستال مشابه را برای شما سفارش داده و یا بسازد، پس حتما هنگام خرید از فروشنده این نکات را بپرسید تا بعدها با مشکل مواجه نشوید، زیرا ممکن است هنگام تمیزکاری قطعه‌ای را گم کنید و لوستر ناقص شود.

از کجا لوستر ریسه ‌ای بخریم؟

این سبک از لوسترها را شاید نتوانید در هر لوستر فروشی پیدا کنید. اما مراکز اصلی وجود دارد که انواع و اقسام آنها از کوتاه و بلند گرفته تا شکل‌های مختلف آن را می‌توانید در آنجا پیدا کنید. یکی از این مراکز لاله‌زار است که از قدیم‌الایام تا امروز مرکز انواع لوستر به شما می‌رود. انواع خارجی و لوکس لوستر ریسه‌ای را می‌توانید در بورس خیابان شریعتی پیدا کنید.

اما اگر به دنبال شکل‌های متفاوت این لوستر ریسه‌ای هستید که بتوانید برای هر مدل از خانه شامل خانه‌های ویلایی و یا خانه‌های با سقف‌های بلند، سقف کوتاه و لوکس استفاده کنید، می‌توانیم مرکز لوستر شکوه نور در سعادت آباد را به شما پیشنهاد دهیم. شکوه نور یکی از بهترین مراکز ارائه‌ی لوسترهای کریستالی مدرن و انواع دیگر لوستر بشمار می‌رود و سابقه‌ی طولانی مدت آن در زمینه‌ی فروش انواع لوستر با کیفیت، آن‌را به یکی از محبوب‌ترین فروشگاه‌های لوستر و لوازم روشنایی تبدیل کرده است. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر به صفحه‌ی تماس با ما شکوه نور مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *