طراحی دکوراسیون اتاق خواب

طراحی دکوراسیون اتاق خواب، بخشی از طراحی دکوراسیون داخلی است که بسیاری از معماران، زمان زیادی را به آن اختصاص می دهند. همان طور که می ‎دانید اتاق خواب یکی از مهم ترین فضا های هر خانه است. فضایی که پس از یک روز طاقت فرسا به آن نیاز داریم. یک اتاق خواب باید شرایط استراحت ما را تامین کند. بنابراین باید فضایی آرامش بخش باشد. موارد بسیار زیادی برای ایجاد این آرامش تاثیر گذار است که ما یک به یک به آن اشاره خواهیم کرد.

برای دکوراسیون اتاق خواب ابتدا باید به چند مورد پایه‎ ای توجه کرد. اولین مورد سایز اتاق و موارد بعدی مثل نورگیری ، سایز پنجره ، مکان قرار گیری پنجره و در ورودی و ارتفاع سقف است. بعد از بررسی این موارد شروع به انتخاب وسایل اتاق ، رنگ دیوارها و سقف و همینطور نورپردازی می‎کنیم. این که چطور انتخاب های ما با هم هماهنگ باشند و در تناقض نباشند ملزم به مطالعه ، آگاهی و تجربه می ‎باشند. و پیشنهاد همیشه برنده من به دوستان عزیز اعتماد به طراحان ، معماران و متخصصان در این کار است تا فضایی کاملا بی عیب و نقص برای شما طراحی کنند.

در این مقاله نکاتی را برای شما عزیزان آماده کردیم تا بتوانید انتخاب های مناسب و درست تری را در طراحی اتاق خواب داشته باشید.

دکوراسیون اتاق خواب
دکوراسیون اتاق خواب

 

جدا کردن فضای کار از خواب

بعضی از دوستان اتاق خواب چند کاربری دارند یعنی در اتاق خواب که به نظر من مخصوص استراحت است ، کار میکنند و فضایی را دراتاق به این کار اختصاص میدهند یا حتی ورزش می‎کنند و… پیشنهاد من این است که فضای اتاق خواب و اتاق کارتان را از هم جدا کنید. زیرا ادغام این دو اتاق با هم باعث می‌شود فضای استرس ‌زایی به وجود آید و در هنگام کار کردن هم تمرکز خود را از دست می‌دهید. پس در صورتی که اتاق اضافه ی دیگری دارید میز کار خود را منتقل کنید.

اهمیت نور طبیعی در اتاق خواب

راه نور طبیعی را نبندید و بگذارید که نور بدون مانع وارد اتاق شود؛ این کار باعث می‌شود شما اتاق خوابی پرانرژی داشته باشید.

قرارگیری محل تخت

فکر می‎کنید تخت در کدوم قسمت اتاق بهتر است قرار بگیرد؟ این موضوع خیلی مهمه و در آرامشی که در خواب داریم تاثیر مستقیم و خیلی زیادی داره ولی متاسفانه خیلی به این موضوع توجه نمیشه. تخت خواب باید در قسمتی از اتاق خواب قرار بگیرد که حتی الامکان از در ورودی دید نداشته باشه. مخصوصا روبروی در ورودی نباشد. تخت رو باید درقسمتی قرار داد که کمترین دید رو از بیرون اتاق داشته باشد.

نکته پنجره در اتاق خواب

پنجره‌های بلند اتاق را بزرگتر نشان می‌دهند و اگر از پرده استفاده کردید، ارتفاع پرده‌ها را بلندتر از پنجره بگیرید ، پرده بلند پنجره را بزرگتر نشان میدهد در نتیجه اتاق وسعت بیشتری می‎گیرد.

استفاده از گلدان در اتاق خواب

همچنین می‌توانید از گلدان‌های کوچک و خلاقانه برای ایجاد آرامش و فضایی مطبوع استفاده کنید. البته نباید حجم گل‌ها زیاد باشد، چرا که جلوه زیبایی به اتاق خواب نمی‌دهد.

طراحی دکوراسیون اتاق
طراحی دکوراسیون اتاق

اتاق چه رنگی؟

قبلا هم در بحث روانشناسی رنگ ها اشاره کردیم که چه رنگ هایی چه تاثیری بر روح و فضا می گذارد. اینکه رنگ های سرد ممکنه به تنهایی ایجاد خواب آلودگی و کسل کنندگی داشته باشند و رنگ های گرم به تنهایی هیجان بیش از حدی ایجاد می کنند و هیچ یک از این ترکیب ها مناسب یک فضای مسکونی نیست. البته رنگ های سرد مثل سبز و آبی کمرنگ در اتاق خواب که تنها برای استراحت هستند، انتخاب خیلی بدی نیست. ولی همچنان پیشنهاد ما، ترکیب رنگ هاست. و هیچوقت توصیه نمی کنیم یک اتاق تنها و تنها با یک رنگ تزیین شود. چون تاثیرمنفی بر افراد می گذارد .

یک نکته جالب این است که شما در چه منطقه ای با چه آب و هوایی زندگی می کنید؟ شاید تعجب کند اما این خود می تواند تاثیر گذار باشد یک اتاقی که رنگ غالبش آبی کمرنگ است نمی تواند برای یک منطقه سردسیر مناسب باشد چرا که حس سرمای بیشتری را به شما القا خواهد کرد بنابراین به این موضوع دقت کنید.

استفاده از رنگ آبی برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب بسیار ایده خوبی است. این رنگ فوق العاده می تواند هم به اتاق خواب آرامش بخشیده و هم آن را سرشار از زندگی و نشاط کند ترکیب این رنگ با زرد ، طوسی و حتی صورتی می تواند فضا را با نشاط تر کند.

تزیین کردن اتاق خواب

برای تزیین کردن اتاق خواب روش ها و ایده های زیادی وجود دارد . تزیین اتاق خواب با وسایل بسیار ساده و دور ریختنی می تواند با یک ایده خلاقانه و جالب اتاق شما را بسیار شیک و مدرن جلوه دهد. همچنین شما می توانید با صرف کم ترین هزینه با کمک وسایل ساده اتاق خوابتان را تزیین کنید مانند برش های چوب و صدف و آینه های شکسته و سنگ های مختلف و … لوازم تزیینی بسازید و آن ها را در دکوراسیون اتاق خواب خود قرار دهید.

تزیین دیوار اتاق خواب و سقف اتاق خواب با کمک کاغذ رنگی و مقواهای رنگی از انواع روش های ساده و جالب است از این تزیین بیشتر در اتاق خواب کودکان استفاده می شود. تزیین اتاق کودک با کاغذ رنگی می تواند باعث ایجاد دکوراسیونی خلاقانه در اتاق کودکان شود. شما می توانید اشکال هندسی مختلف و پروانه و گل های رنگی و …  را با کمک کاغذ رنگی و یا مقوا بسازید سپس این وسایل ساختنی ساده را روی دیوار نصب کنید. از کاغذ رنگی و مقواهای رنگی همچنین می توانید برای تزیین اتاق خواب دو نفره و تزیین اتاق خواب یک نفره نیز استفاده کنید. حتما امتحان کنید فقط کمی زمان و خلاقیت نیاز است.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب
طراحی دکوراسیون اتاق خواب

تزیینات و وسایل در دکوراسیون اتاق خواب

تزیینات و وسایل دکوری برای اتاق خواب تا حدی که باعث شلوغی و به هم ریختگی نشود مناسب است. پس باید در انتخاب وسایل و تزیینات و همچنین در مقدار استفاده این لوازم تزیینی با توجه به بزرگی و کوچکی اتاق خواب دقت کنیم. اینکه اتاق رو با انواع وسایلی که می بینیم و خوشمون میاد فقط پر کنیم اشتباهی است که اکثر دوستان انجام می دهند. گاهی باید از بعضی چیزها بگذریم و کنار بذاریمشون تا بتونیم اتاق زیبا و مناسبی رو دکور کنیم.

توازن و هماهنگی موجود بین وسایل اتاق خواب می‌تواند کاری کند که حتی یک اتاق خواب کوچک هم ، زیبا و شیک‌ تر از یک اتاق خواب بزرگ به نظر برسد.

برای انتخابی مناسب و درست همکاران ما در شرکت شکوه نور پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *