ساخت لوستر سفارشی در انواع متفاوت

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند مدل لوستر خود را طراحی کنند و متناسب با فضایی که برای لوستر در نظر گرفته‌اند و سبک وسایل دیگر، لوستر خاص سفارش دهند. ساخت لوستر سفارشی به این شکل است که شما طرح مورد نظر خود را به فروشگاه لوستر سفارش می‌دهید و تمام جزئیات و زرق و برق‌هایی که مد نظرتان است را بازگو می‌کنید و سازنده‌ی لوستر همان را تحویل شما می‌دهند. بسیاری فکر می‌کنند سفارش لوستر پروسه‌ای طولانی‌تر است اما در واقع طولی نمی‌کشد که شما به خواسته‌ی خود می‌رسید و دقیقا لوستر مد نظرتان را تحویل می‌گیرید.

انواع مدل لوستر سفارشی

لوسترهای سفارشی می‌توانند در طرح‌ها و سبک‌های مختلفی باشند. در انتخاب لوستر سفارش شما می‌توانید از یک طراح کمک بگیرید و یا اینکه طرح خود را به طراح بگویی تا مطابق خواسته‌ی شما از متریال درستی در ساخت استفاده کند. شما حتی می‌توانید نوع لامپی که می‌خواهید در لوسترتان قرار بگیرد را انتخاب کنید که سازنده در ساخت لوستر سفارشی از سری لامپ مناسب استفاده کند. اما انواع لوستر سفارش عبارتند از:

  • لوستر کریستالی
  • لوستر مدرن
  • لوستر برنزی
  • لوستر چوبی و روستیک
  • لوستر دیوارکوب

بر اساس نوع لوستری که انتخاب می‌کنید طرح‌های متفاوتی وجود دارد که می‌توانید پیاده سازی کنید به عنوان مثال اگر در متریال لوستر شما فلز بکار رفته باشد به دلیل انعطاف فلز تقریبا شکل‌ها و طرح‌های گوناگونی را می‌توان ساخت. اما اگر لوستر چوبی مد نظرتان باشد دست سازنده در ایجاد طرح بازتر خواهد بود اما چون چوب انعطاف زیادی ندارد نمی‌توان آن را خمیده کرد یا مانند لوستر فلزی مدرن به آن شکل داد. در ادامه چند ترند ساخت لوستر سفارش را معرفی می‌کنیم:

ترندهای لوستر کریستالی سفارشی

لوسترهای کریستالی که نمای فوق‌العاده‌ای داشته و در دکوراسیون خانه‌های لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد امروزه در انواع چندشاخه و چند طبقه، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. شاخه‌های این لوسترها می‌تواند پراکنده یا به صورت یکنواخت باشد و حتی می‌توانید از توالی کریستال‌ها شکل خاصی را بوجود بیاورید. انواع لوسترهای لوکس کریستالی که به صورت سفارشی هستند می‌توانند از سه متریال زیر ساخته شده باشند:

  1. فلز و استیل
  2. شیشه یا کریستال
  3. پلاستیک

ترندهای لوستر مدرن سفارشی

تنوع لوسترهای مدرن بسیار زیاد است. لوسترهای مدرن می‌توانند از متریال مختلفی باشند و دست ما کاملا در ساخت آن‌ها باز است. امروزه ساخت لوستر سفارشی مدرن در اشکال هندسی مختلف و البته در اشکال نامشخص و بهم ریخته طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در سبک مدرن سازنده تابع قوانین خاصی نیست و اغلب به صورت حسی ساخته می‌شوند اما اگر سفارش دهنده طرح خاصی مدنظرش باشد، دقیقا مطابق الگو، کار را تحویل می‌گیرد. در ساخت انواع لوستر سفارشی مدرن از متریال زیر استفاده می‌شود:

  • چوب
  • فلز
  • شیشه
  • پلیمرهای فلزی
  • کریستال و شیشه
  • ریسه‌ی ال ای دی

ترندهای لوستر برنزی سفارشی

لوسترهای برنزی یا در اصل برنجی در بازار طرح‌های گوناگونی دارند اما به نحوی همه‌ی آن‌ها شبیه به هم هستند. از این رو ساخت لوستر سفارشی برنزی با طرح دلخواه می‌تواند ایده‌ی بسیار مناسبی باشد. انواع طرح‌های لوستر برنزی که این روزها طرفداران بسیاری دارد شامل لوسترهای برنزی است که با کریستال تزیین شده و لوستر‌های چند شاخه‌ی برنزی نیز جایگاه خاصی در صنعت ساخت لوستر دارد.

ترندهای لوستر چوبی سفارشی

لوسترهای چوبی سفارشی این روزها پرطرفدارترین هستند. اغلب افراد برای قسمت بالای جزیره‌ی آشپزخانه و یا کافه و رستوران‌ها این لوستر را سفارش می‌دهند. برای تزیین این لوستها از ریسه‌های ال ای دی و یا لامپ‌های رشته‌ای متصل به یک سیم نیز استفاده می‌شود. روی چوب طرح‌های زیادی را می‌توان تراشید و لعاب داد که با این کار لوستر چوبی سفارشی شما بسیار خاص می‌شود.

ترندهای لوستر دیوارکوب

لوسترهای دیوارکوب از جنس‌های متفاوتی می‌تواند باشد. این روزها طرح‌های عجیب و غریبی از لوسترهای دیوارکوب ساخته می‌شود. بعضی از آن‌ها حتی می‌تواند یک دیوار را به طور کامل دربر بگیرد. انواع پرطرفدار لوسترهای سفارشی دیوارکوب شامل انواع فلزی و مدرن هستند که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند.

 مراحل ساخت لوستر سفارشی

ساخت بدنه:

مرحله‌ی اول از ساخت لوستر سفارشی ساخت بدنه بر اساس طرحی است که سازنده و یا مشتری تهیه کرده‌اند. در حین ساخت بدنه می‌توان نقاط قرارگیری جعبه تقسیم و لامپ را تعیین کرد.

ساخت جعبه تقسیم:

جعبه‌ی تقسیم ممکن است بر اساس نوع بدنه و محل قرارگیری به شیوه‌های مختلفی ساخته شود. برای انجام این کار به یک طرح اصلی و ساخت درپوشی برای محل قرارگیری جعبه تقسیم احتیاج است.

اتصال بدنه به جعبه تقسیم:

در مرحله‌ی بعدی جعبه تقسیم را در محل تعبیه شده در لوستر قرارداده و درپوش آن را در محل قرار می‌دهیم. حالا ساختار اصلی لوستر ما آماده است.

اتصال آویز سقفی و سری لامپ :

در مرحله‌ی آخر آویز سقفی و سری لامپ را از محل جعبه تقسیم و بدنه به ورودی و خروجی لوستر وصل کرده و از دوسر آن خارج می‌کنیم.

برای مشاوره و سفارش لوستر با ما تماس بگیرید:
۰۹۱۲۰۵۷۳۳۴۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *