راهنمای خرید لوستر دیواری | بررسی بهترین مدل لوستر دیوارکوب

یکی از مهمترین ارکان در ایجاد دکوراسیون زیبا برای خانه نصب نور در فضاهایی خاص و زیبا است. تکنیک‌های زیادی وجود دارد که با استفاده از نور، وسایل خانه را به سبک دلخواه نشان دهید و با افزایش و کاهش نور در فضاهای خاصی تمرکز بیننده را بر روی وسایل خاصی متمرکز کنید که فضا را بهتر نشان می‌دهند. استفاده ار لوستر دیوارکوب یا همان لوستر دیواری نیز یکی از تکنیک‌های روشنایی است که می‌تواند شما را در این هدف یاری کند. برای  اینکه بدانید چطور لوستر دیواری مناسب خریداری کنید و در خرید آن باید به چه نکاتی توجه کنید، با ما همراه باشید.

چطور لوستر دیوارکوب مناسب فضا انتخاب کنیم؟

لوستر دیواری معمولا یک لوستر تک شاخه نسبتا کوچک است که در انواع و طرح‌های مختلف متناسب برای هر فضا وجود دارد. کاربرد این لوسترهای کوچک برای تنظیم نور و دکوراسیون فضا است. در بسیاری از موارد افراد برای اینکه بتوانند نور فضا را زیاد کنند، تصمیم می‌گیرند از چند منبع نور استفاده کنند که یکی از آن‌ها می‌تواند لوستر دیوارکوب باشد. در مورد مزایای این لوسترها در ادامه صحبت خواهیم کرد اما حالا ببینیم که چطور لوستر دیواری مناسبی انتخاب کنیم؟ برای درک بهتر از این موضوع باید سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • برای چه فضایی لوستر دیواری انتخاب می‌کنید؟ اهمیت این موضوع در انتخاب بر اساس کاربرد فضا است. ممکن است یک فا مختص خواب و استراحت و فضای دیگر مختص مطالعه باشد که این موضوع در میزان نوری که احتیاج دارید تاثیرگذار است.
  • ابعاد فضا چقدر است؟ ابعاد فضا از این نظر اهمیت دارد که شما متوجه می‌شوید چه میزان نور برای روشن کردن فضا بر اساس کاربرد آن احتیاج است.
  • چند منبع نور در فضا وجود دارد؟ تعداد منابع نور، میزان نور فضا را کم و زیاد می‌کند. اگر قصد دارید هروقت که احتیاج است نور فضا را کم و زیاد کنید از منابع نوری که متناسب ابعاد فضا هستند استفاده کنید.
  • سبک دکوراسیون آن فضا به چه صورت است؟ سبک دکوراسیون در مدل لوستری که انتخاب می‌کنید تاثیرگذار است. بهتر است لوستر دیواری که انتخاب می‌کنید هارمونی خوبی با اجزای دیگر ایجاد کند.
  • چه مقدار نور احتیاج دارید؟ این سوال بسیار مهمی است که برمی‌گردد به این که کاربرد فضای شما چیست و نسبت به ابعاد می‌توانید لوستر دیواری مناسب خود را انتخاب کنید.

انواع لوستر دیواری مناسب برای فضاهای مختلف

لوستر دیواری سالن پذیرایی

سالن پذیرایی یکی از فضاهایی است که افراد خانه بیشتر اوقات خود را در آن می‌گذرانند و مهمان‌ها در آنجا پذیرایی می‌شوند. پس نسبتا نور زیادر برای روشن نگهداشتن این قسمت مورد نیاز است. اغلب پیشنهاد ما این است که برای فضایی مانن پذیرایی از چندین منبع نور استفاده کنید. مثلا از یک لوستر، تعداد زوج لوستر دیوارکوب و نورهای هالوژن یا آباژور. این منابع نور باعث می‌شوند دست شما برای تنظیم نور باز باشد و متناسب با شرایط بتوانید آن را کم و زیاد کنید. در خرید لوستر دیواری مناسب برای پذیرایی دقت داشته باشید که نور زیادی نداشته باشد چون یک منبع نور اصلی وجود دارد و نمی‌خواهیم نور بیش از حد باشد.

لوستر دیوارکوب اتاق خواب

اتاق خواب فضایی است که نور زیادی احتیاج ندارد پس اگرقصد دارید از لوستر دیوارکوب استفاده کنید، حتما لوستر سقفی انتخاب کنید که نور را جمع می‌کند و نور کمی دارد. لوستر دیواری اتاق خواب را معمولا در دو طرف تخت خواب نصب می‌کنند و در هنگام مطالعه شبانه از آن استفاده می‌کنند. این اوسترها می‌توانند به جای آباژور در دکوراسیون مدرن استفاده شده و یا به صورت مکمل با آن‌ها در فضا قرار گیرند.

لوستر دیواری آشپزخانه

لوستر دیواری آشپزخانه در طرح‌های مختلفی مثل چوبی، شیشه‌ای برنزی وجود دارد که متناسب با سبک دکوراسیون آشپزخانه‌ی خود باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اگر آشپزخانه‌ی شما مدرن است، سبک چوبی یا فلزی این لوسترها را امتحان کنید. اگر سبک دکوراسیون شما کلاسیک است، لوسترهای دیواری شیشه‌ای و برنزی می‌تواند فضا را زیباتر کند.

مزیت‌های لوستر دیواری

  1. تنظیم نور به روش دلخواه: همانطور که پیشتر گفتیم می‌توانید به وسیله افزایش تعداد منابع نور در مواقع لازم نور را زیاد کنید و وقتی نور کمتری احتیاج است چند منبع را قطع کرده و از یک منبع نور استفاده کنید.
  2. ایجاد انعکاس نور و زیبایی: برای ایجاد انعکاس می‌تواندی از یک آینه یا قفسه‌ی شیشه در مقابل لوستر دیواری استفاده کنید با این کار شما نوعی نورپردازی در فضا انجام داده‌اید. یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید برای زیبایی دکوراسیون استفاده کنید این است که لوستر دیواری را در نزدیکی تابلو، مجسمه یا وسیله‌ی تزیینی قرار دهید تا تمرکز را به سمت آن وسیله ببرید.
  3. کاهش مصرف انرژی: شما می‌توانید در مواقعی که نور زیادی احتیاج ندارید، فقط لوستر دیوارکوب را روشن کنید و با اینکار از نور کمتری استفاده کنید.

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید:
۰۹۱۲۰۵۷۳۳۴۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *