10 ایده جذاب و جدید برای نورپردازی استخر + تصاویر

هیچ چشم اندازی در یک باغ نمی توانند بدون استخر کامل باشد.افزودن یک استخر کوچک به حیاط آن قدرها هم چالش برانگیز و پیچیده نیست. با نورپردازی استخر، ایمنی را 
تامین کرده  و   از روشنایی و  آرامش آن لذت ببرید.
استخر  به ما  فرصتی  عالی  برای احساس راحتی و طراوت میدهد.  داشتن نورپردازی استخر به این معنی است که  میتوانید بدون هیچ محدودیت زمانی از شنا لذت ببرید. میتوانید شب و روز شنا کنید.اگر نور مناسب در استخر وجود نداشته باشد،شنا کردن هنگام شب ممکن است ایده خوبی نباشد.ما انواع ایده های الهام بخش در نورپردازی را برای طراحی استخر به شما  نشان می دهیم، که برای باغ یا حیاط شما بسیار مفید خواهد بود.

نورپردازی استخر و محیط اطراف آن به شما این امکان را می‌دهد که از استخر و فضاهای بیرونی آن در شب نهایت استفاده را بکنید. این کار همچنین یک اقدام ایمنی است و هنگام غروب آفتاب می‌توانید ببینید که کجاها قدم می‌زنید. امروزه بی‌نهایت طرح‌های روشنایی و ایده‌های محوطه‌سازی ارائه شده است، بنابراین استخر نه تنها برای ایمنی بلکه برجسته کردن زیبایی واقعی و روشنایی بکار می‌رود.

تکنیک‌های نورپردازی در فضای باز به ایجاد روحیه در حیاط کمک می‌کند. رنگ، فضای رمانتیک و هیجان را به استخر و ویلای شما اضافه می‌کند و در عین حال فضا را ایمن نگه می‌دارد.

به سراغ انتشار نور بیشتر بروید

به عنوان یک قاعده، نور ملایمی که از منابع زیادی به دست می‌آید، جذاب‌تر از نورهای شدید است که از منابع کمتری ناشی می‌شود. حتی اگر به دنبال لامپ‌های معمولی رشته‌ای هستید، حداقل دو چراغ را در آب نصب کنید تا ظاهری تمیزتر و صاف‌تر داشته باشید. در خارج از استخر، از نورهای ملایم که در اطراف محوطه استخر قرار گرفته است برای نورپردازی استخر استفاده کنید.

اطراف استخر را فراموش نکنید

طبیعی است که ابتدا بر نورپردازی زیر آب تمرکز کنید. اما از نظر ایمنی و زیبایی، اطراف استخر نیز به همان‌اندازه اهمیت دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، نور ملایمی ‌را در اطراف نرده‌ها، مسیرها و محوطه کنار استخر در نظر بگیرید. فراتر از تبدیل حیاط به یک فضای چشم نواز در شب، استفاده از چراغ‌ها، عبور از آن منطقه را آسان‌تر می‌کند و از جمع شدن حشرات در اطراف آب نیز جلوگیری می‌کند.

در ادامه 10 ایده بسیار جذاب و جدید را برای نورپردازی استخر برای شما توضیح داده‌ایم. که با استفاده از آن‌ها می‌توانید استخری رویایی در حیاط خود داشته باشید.

 

ایده شماره 1: روشنایی داخل استخر

به احتمال زیاد، فعالیت‌های بسیاری در اطراف استخر شما وجود دارد. چراغ‌های داخل استخر، بر خلاف چراغ‌های جهت داری که بر روی زمین کنار استخر نصب می‌شوند، نور ملایم‌تری دارند. این لامپ ها ایده خوبی برای روشن کردن مسیرها هستند و دیگر نگران برخورد یا آسیب دیدگی چراغ‌های بیرونی نیستید. و یک نورپردازی استخر ملایم با بازتاب زیبای آب را در اطراف خواهید داشت.

اگر پوشش استخر شما بتنی است، متخصصان بسیاری در این امر تبحر دارند و به راحتی اینکار را انجام خواهند داد.

ایده شماره 2: روشنایی ماه

نورپردازی استخر از بالا، با چراغ‌های نصب شده روی درختان یا روی سقف شیروانی، توهم نور ماه را ایجاد می‌کند. چه کسی شنا را همراه با نور مهتاب دوست ندارد؟اگر درختان بلند استخر شما را احاطه کرده‌اند، می‌توانید چراغ‌هایی را سر شاخه‌ها نصب کنید تا از نور طبیعی ماه تقلید کنید. این ایده باعث ایجاد سایه‌های جذابی از شاخه‌ها و برگها بر روی سطح استخر می‌شود.درخت ندارید؟ اشکالی ندارد. می‌توانید با نصب چراغ روی ستون‌ها یا شیروانی، جلوه ای مشابه ایجاد کنید.

ایده شماره 3:مشعل های درجه یک

نورپردازی استخر با مشعل

به عنوان یک ایده مشعل‌های طبیعی یا مصنوعی را در نظر بگیرید که نه تنها آتش واقعی، بلکه روشنایی با برق نیز دارند. این چراغ‌های حرفه‌ای از برنج و مس با کیفیت بالا ساخته شده‌اند و چشم‌انداز زیبایی را در نورپردازی استخر به وجود می‌آورند.آن‌ها را با روغن پر کنید و از یک فتیله برای شعله آن استفاده کنید یا از لامپ‌ها برای روشن شدن هر مشعل استفاده کنید. این مشعل‌ها در ارتفاع‌های مختلف، در دسترس هستند.

 

ایده شماره 4: برجسته کردن درختان و گیاهان

نورپردازی فضای سبز

بهترین ایده برای ایجاد حس تفریح در نورپردازی استخر این است که محوطه خود را با درختان سرسبز احاطه کرده و در شب آن را روشن کنید.اگر محوطه استخر شما با درختان بلند احاطه شده است، ممکن است به دو یا سه پایه برای روشن کردن آن احتیاج داشته باشید. یک تیر باریک و بلند که تا بالای درختان نفوذ کند و دیگری کمی‌کوتاه‌تر و گسترده‌تر که به آرامی ‌برگ‌ها و شاخه‌ها را در بر بگیرد.اگر باغچه کوچکی در اطراف استخر دارید لامپ‌های LED رنگی یا معمولی لابلای گیاهان در شب فوق‌العاده به نظر می‌رسند.

ایده شماره 5:تجهیزات آب

نورپردازی تجهیزات آب

اگر استخر شما تجهیزاتی مانند آبشار یا فواره دارد، شایسته استراتژی نورپردازی استخر خاص خود می‌باشد.می‌توانید آبشار را از زیر روشن کنید، بنابراین نور از داخل آب به بیرون می‌رقصد. نور ملایم با فواره‌های ریز از لبه استخر سیل نرمی‌ از نور را ایجاد می‌کند.

ایده شماره 6:سازه های روشنایی

نورپردازی سازه ها

سازه‌های نزدیک استخر خود را نادیده نگیرید. نورپردازی مناسب، آن‌ها را به بخشی از فضای تفریحی استخر تبدیل می‌کند.آیا در نزدیک محوطه استخر خود یک آلاچیق دارید؟ این آلاچیق محل مناسبی برای نوشیدن یک نوشیدنی خنک و استراحت در سایه بعد از شنا در یک روز گرم تابستانی است.آلاچیق‌ها وقتی در شب روشن می‌شوند، جادوی خاص خود را در نورپردازی استخر ارائه می‌دهند. نورپردازی ظریفی را تصور کنید که میز را برای صرف غذا و کباب روشن کند. در این سبک بهتر است تمام سیم‌کشی‌ها و وسایل نورپردازی را پنهان کنید. با این کار تنها چیزی که می‌بینید ظرافتی از نور است.نورهای متصل به تیرهای پایینی آلاچیق یا کف، معماری آن را برجسته می‌کند. برای فضای مهمانی و جشن، مقداری نورپردازی بیشتر را در سقف و تیرهای بالای سر اضافه کنید.اگر آشپزخانه کوچکی در فضای باز نزدیک استخر شما وجود دارد، بسیاری از ایده‌های نورپردازی می تواند در آن استفاده ‌شود. از جمله روشنایی باربیکیو، تنور، یک کافه کوچک، میز غذاخوری و غیره.

ایده شماره 7: چراغ های مخفی

نورپردازی مخفی استخر

یکی از قواعد روشنایی که اهمیت بسیاری دارد این است که شما باید تأثیر نور را ببینید؛ نه منبع آن را.چراغ‌های مخفی یک نمونه عالی از این مورد در نورپردازی استخر است. این وسایل ظریف به گونه‌ای طراحی شدند که در قسمت‌های خاصی پنهان شده و نور را به سمت پایین می‌اندازند.اگر کنار استخر شما مجهز به دیوار یا میز و نیمکت است، نورپردازی مخفی، آن را روشن کرده و بافت آن را برجسته می‌کند.این نورپردازی می‌تواند در زیر نیمکت یا میز شما قرار بگیرد و روشنایی ایمن و غیرمستقیمی را ارائه دهد.

ایده شماره 8:چراغ های راه پله

نورپردازی راه پله

محوطه استخر اغلب شامل پله‌هایی در حیاط است که برای ایمنی بیشتر هنگام تردد باید آن‌ها را روشن کنید.یک ایده عالی برای نورپردازی استخر این است که لامپ را در قسمت عمودی پله نصب کنید که به آن ارتفاع یا پیشانی پله هم می‌گویند.این چراغ‌ها درست داخل پیشانی پله‌ها قرار می‌گیرند و نور را به سمت پایین روی پله ای که در زیر آن قرار دارد متمرکز می‌کنند. آن‌ها نور کافی را برای ایمنی ارائه می‌دهند. این نور به‌اندازه کافی ظریف است و باعث حواس پرتی نمی‌شود.از آنجا که این لامپ‌ها دید کمی‌ دارند، در روشنایی روز به سختی قابل توجه هستند. حتی در شب نیز، فقط متوجه نور ملایم آن می‌شوید و خود لامپ قابل تشخیص نیست.

ایده شماره 9:دیمرها را فراموش نکنید

نورپردازی با دیمر

همه نورپردازی‌های استخر می‌توانند با یک دیمر خودکار و قابل تنظیم در تبلت یا تلفن همراه شما قابل دسترس باشند. این کار خطر برق گرفتگی را بخصوص در استخر که با آب سروکار دارید به حداقل می‌رساند. می‌توانید نورپردازی استخر خود را با استفاده از این وسایل کم و زیاد کنید .کم‌نور کردن این چراغ‌ها باعث می‌شود که احساس نکنید زیر نور افکن شنا می‌کنید و در مواقع لازم برای جشن‌ها از نور بیشتری استفاده می‌کنید.

ایده شماره 10: سهولت استفاده از LDE

نورپردازی استخر با LED

هنگامی‌که یک استخر زیبا دارید، می‌خواهید وقت خود را صرف لذت بردن از آن کنید و دوست ندارید نگران نگهداری از نورپردازی استخر باشید. روشنایی LED طول عمر بالایی دارد و مراقبت چندانی نیاز ندارد.لامپ‌های‌هالوژن را یک بار در سال باید تعویض کنید. اما  LED‌ها را فقط در صورت خرابی جایگزین می‌کنید. اگر سیستم روشنایی استخر خود را با یک سیستم LED جایگزین کنید، سال‌ها نگران تعویض لامپ نخواهید بود.امروزه سیستم‌های روشنایی LED بیش از دیگر سیستم‌ها محبوب هستند و می‌توانند استخر شما را به یک تجربه زیبا تبدیل کنند. شما می‌توانید یک نورپردازی سفارشی را در اطراف استخر پخش کنید که رنگ‌های مختلف را ارائه می‌دهد. این لامپ‌ها نور خیره‌کننده و مستقیمی ‌ندارند.

نتیجه گیری

ایده‌های بسیار زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید فضایی رمانتیک و رویایی را در استخر خانه خود به وجود آورید. در این مقاله 10 نمونه از ایده‌های جذاب برای نورپردازی استخر را به شما ارائه دادیم تا بتوانید نور مناسبی را برای خود طراحی کنید. با ایجاد یک محیط زیبا در شب، تجربه استخری فراموش نشدنی را داشته باشید، فضا را متناسب با سلیقه و روحیه خود تغییر دهید و بهشتی بسازید که بسیار فراتر از ذهن شما قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *