جدیدترین نورپردازی مدرن آشپزخانه 2021

نوپردازی آشپزخانه یکی از جداب ترین بخش های طراحی دکوراسیون مدرن است. تاثیر نور در دکوراسیون بر کسی پوشیده نیست. آشپزخانه ها امروزه بیشتر از این که فضایی برای پخت و پز باشند، تبدیل به فضایی برای دور هم جمع شدن و گپ و گفت های صمیمانه و حتی مطالعه شده اند. خیلی از افراد از آشپزخانه به عنوان محیط کار استفاده می کنند. گاهی هم مادر ها ترجیح می دهند در آشپزخانه به تکالیف فرزندانشان رسیدگی کنند.

ایده‌های گوناگونی برای دکوراسیون آشپزخانه و به‌ویژه نورپردازی آن وجود دارد. اگر دوست دارید تا در این باره بیشتر بدانید، ادامه این مقاله را از دست ندهید:

نورپردازی آشپزخانه
نورپردازی آشپزخانه

ایده هایی نو برای نورپردازی مدرن

نورپردازی، از اصلی ترین اجزای طراحی مدرن است. یکی از وجوه تفاوت دکوراسیون آشپزخانه های مدرن با آشپزخانه های سنتی، نحوه نورپردازی آن ها است. آشپزخانه های مدرن روش های نورپردازی و ابزار های متفاوتی برای این منظور دارند. نور و وسایل روشنایی در دکوراسیون مدرن، تنها برای روشن کردن مورد استفاده قرار نمی گیرند بلکه ابزاری دکوراتیو محسوب می شوند.

نورپردازی مدرن
نورپردازی مدرن

نورپردازی دکوراسیون مدرن 2021، تنها استفاده از انواع لوستر ها و آباژور های گران قیمت یا عجیب نیست. نورپردازی مفهوم و ابزار های مختلفی دارد.
بخش های مختلف آشپزخانه مدرن، با نورپردازی دیزاین می شوند. هود آشپزخانه، کابینت ها، میز ناهارخوری و قسمت های مختلف دکوراسیون، با انواع روش های نورپردازی، دیزاین می شوند.

روش های نورپردازی مدرن

لوستر آشپزخانه مدرن، تنها منبع نوری آن نیست. بلکه نور، از اطراف و با وسایل گوناگون در فضا ایجاد می شود.
همیشه لازم نیست روشنایی از سقف و فضاهای بالایی ایجاد شود. نورپردازی حتی می تواند از زیر کابینت ها انجام شود.

این نورپردازی گاهی می تواند به وسیله وسایل دکوراتیو مانند انواع لوستر و آباژور انجام شود و گاهی به کمک نور مخفی که منبع نور دیده نمی شود. نور های توکار و مخفی در دکوراسیون جلوه ای مدرن و لوکس به فضا می دهند.

همچنین نورپردازی می تواند ابزار مناسب و خلاقانه ای برای جدا سازی فضا های خانه از هم باشد. با نورپردازی می توانید فضای آشپزخانه و یا ناهارخوری را از هم جدا کنید.

نورپردازی مدرن آشپزخانه
نورپردازی مدرن آشپزخانه

لوستر های آویز بلند می توانند برای روی میز ناهار خوری و یا اپن آشپزخانه ایده مناسبی باشد. همچنین چراغ های هالوژن هم گزینه خوبی برای نمایش وسایل دکوراتیو و دکوری های آشپزخانه باشند.
اگر امکان نورپردازی به مقدار زیاد برای شما وجود ندارد، می توانید از دیوار ها، کابینت ها، مبلمان و میز ناهارخوری روشن که قابلیت بالایی در انعکاس نور و روشن تر نشان دادن فضا دارند استفاده کنید.

نورپردازی قفسه های آشپزخانه که ارتفاع زیادی دارند، هم در نظر داشته باشید. منابع نور بالاتاب و یا چراغ های هالوژن می توانند در این قفسه ها جلوه مدرنی به دکوراسیون آشپزخانه بدهند.

منابع روشنایی نقطه ای در درون قاب بالای سینک آشپزخانه و به شکل توکار هم جذاب است. یا این که آن ها را بالای کابینت ها پنهان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *