تمیز کردن لوستر برنجی (آموزش + مراحل + عکس) | شکوه نور

همینطور که به سال جدید نزدیک‌تر می‌شویم، افراد بیشتر به تمیز کردن خانه مشغول می‌شوند و یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن شما بوجود آمده باشد نحوه‌ی تمیز کردن لوستر برنجی است. ما هم قصد داریم در این مقاله هر آنچه که لازم است در مورد تمیز کردن لوستر برنجی یا همان برنزی بدانید را بیان کنیم، پس با ما همراه باشید.

مراحل تمیز کردن لوستر برنجی

راه‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها لوستر برنجی خود را تمیز کنید اما همه‌ی این راه‌ها بدون آسیب و راحت نیستند. ما قصد داریم روش‌هایی را به شما معرفی کنیم که بدون آسیی به لوستر در نهایت دقت این کار را انجام دهید:

  • اتصال برق را قطع کنید.
  • اگر لوستر داغ است اجازه دهید به طور کامل سرد شود و بعد شروع به تمیز کردن کنید.
  • اگر کریستال و یا اجزای تزیینی به لوستر آویزان است، آن‌ها را جدا کنید.
  • کریستال‌ها را در محلول آب و پاک کننده‌ی شیشه قرار دهید و مدتی کنار بگذارید.
  • لامپ‌های سرد شده را جدا کنید و درون پارچه‌ای بپیچید و کنار بگذارید تا از شکستن احتمالی آن‌ها محافظت کنید.
  • یک دستمال خشک و یک دستمال نمدار بردارید. دستمال نمدار باید به گونه‌ای باشد که از آن آب نچکد و با فشار دادن آن آبی خارج نشود.
  • دستمال نمدار را به میزان کمی پاک کننده سطوح آغشته کنید و دوباره آن را فشار دهید، نباید آب یا مایعی از آن خارج شود.
  • حالا با دستمال نمدار روی سطح فلزی لوستر برنجی را به آرامی خاک‌گیری کنید. در این مرحله شما باید شاهد براق شدن لوستر برنجی باشید. اگر به جای براق شدن لوستر خیس شد دستمال شما زیادی نمدار است و باید آب اضافی را خارج کنید.
  • بعد از کشیدن دستمال مرطوب مناسب، بلافاصله با استفاده از یک دستمال خشک تمیز روی سطحی که دستمال نمدار کشیده‌اید را یکبار دیگر بکشید تا پرزهای اضافی و گرد و خاکی که ممکن است به دلیل مرطوب شدن روی سطح جا انداخته باشد را کاملا بگیرید.
  • کریستال‌ها را به آرامی از آب و شوینده خارج کنید و با آب گرم بشورید.
  • کریستال‌های لوستر برنزی را میان لایه‌ای از پارچه بدون پرز قرار دهید و قبل از اینکه قطرات آب روی خود کریستال خشک شوند با دستمال خشک و بدون تماس دست به طور کامل آن‌ها را خشک کنید.
  • اگر دستمال شما خیلی نمدار شد از دستمال خشک دیگری استفاده کنید و اجازه ندهید قطرات آب به خودی خود روی کریستال‌ها خشک شوند. زیرا در این صورت لک آب می‌ماند و اگر سعی کنید آن را پاک کنید، شفافیت کریستال از بین می‌رود.
  • حالا لامپ‌ها را با دستمال کاملا خشک خاک گیری کرده و به لوستر برنزی خود نصب کنید.
  • لوازم تزیینی و کریستال‌ها را نصب کنید.
  • اگر می‌خواهید لوستر برنزی شما براق‌تر باشد راه‌های زیادی مثل استفاده از اسپری‌های مخصوص وجود دارد که در ادامه در مورد آن صحبت می‌کنیم.

ترفندهای براق و تمیز کردن لوستر برنجی یا همان برنزی

می‌دانید هر موضوعی که فکرش را بکنید، چند میانبر و ترفند دارد که همه‌ی افراد از آن اطلاعی ندارند. در مورد تمیز کردن لوستر برنجی نیز چند نکته وجود دارد که احتمال کمی دارد به گوشتان خورده باشد:

  1. در شستوشوی اجزا از آب سر و گرم به صورت متوالی استفاده کنید. حتر در مورد نمدار کردن دستمال نیز این روش کم می‌کند لوستر شما براق تر شود زیرا انقباض  انبساط پشت همی که در فلز بوجود می‌آید باعث می‌شود مثل روز اول براق شود.
  2. در تمیز کردن فلز لوستر برنجی از چند قطره روغن درون آب استفاده کنید و بعد آن را با دستمال خشک به طور کامل پاک کنید. این کار کمک می‌کند آب سریع‌تر از سطح لوستر جدا شده و خشک شود و همزمان درخشندگی خیره کننده‌ای در لوستر ایجاد می‌کند.
  3. از اسپری شستشوی لوستر استفاده کنید. این اسپری‌ها که به تازگی وارد بازار شده‌اند بدون آسیب به فلز لوستر برنزی آن را برق می‌اندازند و از ایجاد لک آب جلوگیری می‌کنند.
  4. می‌توانید در آخر کار برای ایجاد برق اضافی با یک مسواک تمیز که آغشته با اسپری براق کننده است روی فلز لوستر برنزی بکشید. توجه داشته باشد که این مرحله را قبل از آویزان کردن کریستال‌ها انجام دهید. در این مرحله می‌توانید از یک دستمال گرم استفاده کنید تا روغن اضافی لوستر را بگیرید، دستمال نباید خیس باشد. در صورت تمایل از اتو و یا بخار آب برای گرم کردن دستمال استفاده کنید.

سخن آخر

در این مطلب هرآنچه باید در مورد تمیز کردن لوستر برنزی می‌دانستید را بیان کردیم، اگر می‌خواهید در مورد لوسترهای برنجی، قیمت‌ها و ویژگی های لوستر برنجی بدانید، قسمت لینک شده را کلیک کنید.

? برای مشاوره و اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:
۰۹۱۲۰۵۷۳۳۴۹

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *