تغییر دکوراسیون ارزان و ترفندهای آن

 

گاهی خیلی دوست داریم تغییری در دکوراسیون ایجاد کنیم اما نمیدانیم چطوری؟ از خودمان می پرسیم چگونه و چطور می توانیم تغییری در دکوراسیون بدهیم؟

اغلب ایجاد تغییر در دکوراسیون هزینه بر و زمان بر است. شاید بخواهید کاغذ دیواری ها را عوض کنید یا کفپوش جدیدی نصب کنید. تغییر مبلمان، تغییر نورپردازی، تغییر پرده ها و غیره می توانند گزینه های خوبی باشند اما هزینه ها ما را از کل ماجرا منصرف کنند. اما گاهی هم می توان با کمترین هزینه دکوراسیون را کاملا تغییر داد. در ادامه قصد داریم چند ترفند جذاب در این رابطه را به شما معرفی کینم:

تغییر دکوراسیون ارزان
تغییر دکوراسیون ارزان

چطور با کمترین هزینه دکوراسیون را تغییر بدهیم؟

۱٫ برنامه ریزی و پیش بینی مراحل تغییر

برنامه‌ریزی برای طراحی یا تغییر دکوراسیون داخلی گام مهمی برای کاهش هزینه ها است. اکا پیش بینی و برنامه ریزی یعنی چه؟ بهتر است پیش از هر اقدامی، ارزیابی‌ های اولیه را با دقت انجام دهید. ابتدا لازم است ببینید که سبک دکوراسیون مورد علاقه تان چیست؟

سپس لازم است تا بررسی های کامل و دقیقی در رابطه با انواع محصولات دکوراسیونی و فروشندگان آن داشته باشید. راحت ترین راه این است که در اینترنت سرچ کنید و همه اطلاعاتی که نیاز دارید را پیدا کنید. ویژگی های محصولات، مقایسه کیفیت ها، مقایسه قیمت، نحوه فروش و فروشندگان آن محصولات اطلاعاتی هستند که می توانید در اینترنت پیدا کنید. در این مرحله می توانید هزینه ها را تخمین بزنید و برای تامین هزینه های آن اقدامات لازم را داشته باشید. قیمت کفپوش ها، قیمت کاغذ دیواری ها و یا قیمت لوستر ها را می توانید در اینترنت با هم مقایسه کنید. همچنین می توانید از متخصصین طراحی دکوراسیون هم راهنمایی بگیرید. وقتی حدود قیمت ها و میزان هزینه‌ها دستتان آمد، می توانید برای تامین مخارج آن برنامه ریزی کنید. ممکن است مقداری زمان ببرد، ولی در نهایت تغییر دکوراسیون اتفاق خواهد افتاد.

تغییر دکوراسیون ارزان
تغییر دکوراسیون ارزان

۲٫ تغییر کاربری وسایل فعلی

با این که خرید وسائل جدید خوشایندتر و هیجان ‌انگیزتر از تغییر کاربری وسائل فعلی منزل است، اما با خلاقیت و کار دستی، می‌توان تغییرات جالبی ایجاد کرد. به این ترتیب از هزینه هایتان هم کاسته می شود و قیمت کمتری بابت تغییر دکوراسیون خواهید پرداخت. به اطراف خانه و وسایل آن نگاهی بیندازید و ببینید چه وسایلی را می‌توان طور دیگری استفاده‌ کرد. برای مثال شاید بتوانید با برداشتن در کابینت، آن را به دکوری زیبا تغییر دهید.

۳٫ خرید وسایل دست دوم

وسایل دست دوم را می‌توانید از دوستانتان بخرید. قطعا بهتر می‌دانید که آشنایان چگونه از لوازمشان استفاده و نگهداری کرده اند و می‌توانید با اطمینان، وسایل آن ها را بخرید و تخفیف هم بگیرید. پس از خرید مبلمان دست دوم سالم و ارزان قیمت تر، می‌توانید تغییراتی در آن ایجاد کنید. برای مثال می ‌توانید روکش آن ها را عوض کنید یا کوسن های جدید با رنگ های متفاوت بدوزید.

۴٫ ایجاد دکور مینیمال

دکوراسیون مینیمال، می تواند با کمترین هزینه ایجاد شود چرا که ساده است. برای رسیدن به چنین سبکی از چیدمان، لازم است ابتدا وسایل اضافی را از دکوراسیون خانه حذف کنید. رنگ‌های روشن مانند سفید، کرم و خاکستری برای دکوراسیون مینیمال مناسب هستند و فضا را خلوت و مرتب تر نشان می ‌دهند.

تغییر دکوراسیون
تغییر دکوراسیون

۵٫ تغییرات جزئی ایجاد کنید

گاهی برخی تغییرات با این که کوچک هستند، اما در تغییر دکوراسیون خانه، تاثیر بسیاری دارند. برای مثال می توانید با تغییر پارچه دستک های پرده، تغییر رنگ کوسن ها، اضافه کردن یک آینه یا تابلوی نقاشی و ست کردن رنگ برخی از المان های دکوراسیون با هم و یا جا به جا کردن آن ها، تغییرات چشمگیری در دکوراسیون داخلی منزل خود ایجاد کنید. همیشه به دنبال کار های پر هزینه و گران قیمت نباشید. گاهی می توان به سادگی و هزینه ای کم، به نتایج مطلوب رسید.

۶٫ از دانشجوی طراحی دکوراسیون داخلی راهنمایی بخواهید

گاهی استفاده از مشاوره و یا کمک متخصصین، بسیار پر هزینه و گران خواهد بود. بنابراین پیشنهاد می شود، سراغ دانشجو ها بروید. همه موارد گفته شده زمانی برایتان کارایی دارند که ایده‌ ای برای تغییر دکوراسیون داشته باشید و اصول آن را بدانید و مطابق آن پیش بروید، در غیر این صورت به نتیجه دلخواه نمی رسید. راهنمایی خواستن از یک دانشجوی طراحی دکوراسیون، هم برای شما هزینه کمتری دارد و هم به یک دانشجو فرصتی می دهید تا تجربه ای کسب کند.

احتمالا اکنون که این مطلب را خوانده ‌اید، تا حدودی متوجه شده اید که چه می خواهید و چطور می توانید ارزان تر دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید. خلاقیت خود را دست کم نگیرید. قطعا ترفند های خلاقانه، بدون پرداخت هزینه های بالا، بسیار زیباتر، دلنشین تر و ارزشمند تر از تغییراتی است که مبالغ بالا انجام می شود. برای داشتن ایده های بهتر و جدید تر، می توانید ایده ها را از اینترنت جمع آوری کنید و سپس با خلاقیت خود، ایده های جدیدی تولید کنید. این روش تغییر دکوراسیون قطعا لذت بخش تر و جذاب تر خواهد بود و سرگرمی خوبی، به ویژه برای اوقات فراغت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *