تعمیرات لوستر در تهران

بسیاری از مردم ممکن است با این مشکل رو به رو باشند که بعد از خرید و نصب یا بعد از مدتی استفاده از لوستر متوجه شوند که به درستی کار نمی‌کند و مثل سابق نیست. بنابراین برای تعمیر لوستر دست به کار می‌شوند تا متوجه شوند مشکل از کجاست. موضوع این است که تعمیرات لوستر خیلی ساده نیست و احتمالا شما باید از یک فرد کارشناس کمک بگیرید. لوستر قطعات متعددی دارد که آسیب آن‌ها باعث عدم کارکرد درست کل لوستر می‌شود. برای تعمیرات لوستر در تهران مراکز زیادی وجود دارند که علاوه بر نمایندگی اصلی می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید به عنوان مثال یکی از این مراکز شکوه نور است.

اما در اندکی از مواقع آسیب لوستر بسیار کم است و شما با داشتن آگاهی از آن می‌توانید خودتان دست به کار شوید و عیب را برطرف کنید. علاوه بر آن اگر بدانید مشکل از کجاست می‌توانید هزینه‌های تعمیرات را پیش‌بینی کنید و در نتیجه با دست پرتری به مرکز تعمیرات لوستر مراجعه کنید. ما نیز تصمیم گرفتیم در این مقاله به طور کل توضیح دهیم که تعمیرات لوستر به چه شکل است و چه قطعاتی قابل تعویض هستند.

مشکلات عمده در خرابی لوستر چیست؟

اما مشکلات عمده‌ای که ممکن است در لوستر با آن‌ها مواجه شویم چه چیزهایی است؟ در ادمه هر کدام را معرفی می‌کنیم و در مورد آن‌ها توضیح خواهیم داد.

روشن نشدن لوستر

اگر لامپ لوستر روشن نمی‌شود ابتدا چند مورد را تست کنید.

  1. لامپ سوخته است یا خیر؟
  2. سرپیچ لامپ محکم است یا نه؟
  3. اتصال سیم به کلید روشنایی وصل است یا قطع؟
  4. اتصالات سیم‌های پایه لوستر و جعبه تقسیمات، که در انتهای زنجیری که لوستر به آن آویزان است قرار گرفته، محکم است یا خیر؟

بهتر است در صورتی که از سالم بودن لامپ اطمینان پیدا کردید، مابقی کا را به یک برق‌کار بسپرید.

قطع سیم‌ کشی اتصالات درون لوستر

سیم های اتصالی داخل لوستر معمولا در نزدیکی سوکت‌ها و لامپ‌ها قرار گرفته‌اند و ممکن است بعد از مدتی در اثر حرارت و یا تعویض لامپ‌های لوستر آسیب ببینند. یک احتمال دیگر این است که اگر روشنایی توسط افراد نابلد نصب شده باشد امکان آسیب به سیم کشی داخلی لوستر وجود دارد. برای جلوگیری از این موضوع نصب لوستر را به فردی که از این کار سر در می‌آورد سپرده و در تعویض لامپ‌ها نهایت دقت را به خرج دهید.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن لوستر برنجی

چشمک زدن لامپ لوستر

اگر کلید لوستر به درستی کار نکند ممکن است لامپ چشک بزند. همچنین اگر سوکت و سری لامپ آسیب دیده باشند نیز این امکان وجود دارد که لامپ خاموش و روشن شود و حالت چشمک‌زن داشته باشد. برای اطمینان بهتر است محکم بودن اتصالات درون جعبه تقسیم نیز کنترل شود.

خرابی مدار ریموت در لوستر ریموت‌دار

لوستر‌های جدید و مدرنی که دارای ریموت کنترل برای کنترل روشنایی لوسترها هستند ممکن است به علت قرار گرفتن در معرض رطوبت و یا ضربه دیدن هنگام نصب و تعویض لامپ دچار خرابی شوند و این خرابی در قسمت اتصالات مدار کنترل کننده اتفاق می‌افتد. بنابراین در استفاده از این لوسترها نهایت دقت را به خرج دهید و در صورت آسیب ریموت آن را به فرد متخصص نشان دهید. به احتمال زیاد کل مدار باید عوض شود و یا در صورت آسیب بیشتر ممکن است به صرفه‌تر باشد که کل لوستر را عوض کنید.

مراحل تعمیر لوستر

۱) خاموش کردن لامپ و فیوز برق:

برای پیش گیری از خطرات احتمالی برق‌گرفتگی بهتر است برق را از مرکز آن یعنی فیوز خانه که در قسمت معینی تحت حفاظت قرار دارد، خاموش کنید و سپس دست به کار شوید.

۲) تست کردن لامپ:

در صورتی که لامپ روشن نمی‌شود قبل از قطع فیوز آ« را در نقطه‌ی دیگری از خانه بررسی کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید. راه حل دیگر آن است که یک بست تست اتصال را به بخش فلزی داخل سوکت، اتصال دهید و محل اتصال، یعنی بخش نقره‌ای رنگ را با میله استحکام تماس دهید. حالا پیچ برنجی را باز کرده و به بخش تماسی داخل سوکت بزنید. اگر هیچ یک از چراغ ها روشن نشد، باید سوکت را تعویض کنید.

۳) تست سیم:

ابتدا سیم های داخل جعبه را جدا کنید سپس لوستر را جدا کرده و روی سطح صاف قرار دهید. جعبه اتصال لوستر را باز کنید و سیم‌ها را بیرون بکشید. برای تست اتصال سیم‌ها هر دو سیم خنثی (رشته‌ای) و سیم داغ (صاف) را امتحان کنید.

۴) تست سیم‌های پایه:

برای اینکار سیم‌های پایه را در جعبه اتصال بهم بپیچید. یک بست تست اتصال را به انتهایی یکی از سیم ها وصل کنید و میله استحکام را به انتهای دیگر بقیه سیم‌ها تماس دهید. اگر روشن نشد، احتمالا باید تمامی سیم‌ها را عوض کنید. بهتر است قبل از انجام اینکار از نحوه‌ی اصلی اتصال سیم‌ها عکس بگیرید.

در انتها توجه کنید که اگر مشکل لوستر بسیار بنیادی است به یک مرکز تعمیرات لوستر در تهران مراجعه کرده و کار خود را به دست افراد متخصص بسپارید. در پاره‌ای از موارد ممکن است با دستکاری اشتباه لوستر، دیگر قابل استفاده نباشد و به طور کلی خراب شود.

بهترین مرکز تعمیر لوستر در تهران کجاست؟

مرکز تعمیر لوستر شکوه نور واقع در انتهای سعادت آباد با تیمی مجرب آماده خدمت رسانی در این زمینه به شماست. برای مشاوره واطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید:
۰۹۱۲۰۵۷۳۳۴۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *