ایده های دکوراسیون در عید نوروز

مبلمانی برای بزرگ تر نشان دادن آپارتمان

ما با تاکید بر کوچک بودن فضاهای خانه، ایده هایی برای بزرگ تر نشان دادن دکوراسیون در عید نوروز ارائه می کنیم، امــا جالب است بدانید استفاده از لوازم و مبلمانی بزرگ هم می تواند تا حد زیادی به استفاده بهینه از محیـط محدود اتاق ها کمک کند و احتمالا همه این فکر را در ذهن دارند که باید از مبلمان بسیار کوچک استفاده کنند تا فضا بزرگ تر نشان داده شود اما گاهی این فرضیه تاثیر عکس خواهد گذاشت، تصور کنید فضایی کوچک با کلی وسایل کوچک دارید که هر کدام یک گوشه خانه است و این را با خانه ای مقایسه کنید که یک کمد بزرگ در یک قسمت دارد و همه وسایل شما در آن قرار می‎گیرد بنابراین فضای شما یکدست و مرتب تر به نظر می‎رسد.

به عنوان مثال به جای استـفاده از تعداد زیادی مبـل های تک نفره کوچک می توانیــد از یک مبل راحتی یک تکه با طراحی مناسب برای اتـاق مورد نظرتان بهره ببریـد. به ایـن ترتیب شک نکنید فضای اتاق مرتب تر نشان داده می شود و از شلوغی بی مورد فضا، به واسطــه مبل ها و صندلی های کوچک و متعدد جلوگیری خواهد شد.

مبلمان بزرگ در دکوراسیون
مبلمان بزرگ در دکوراسیون

اهمیت رنگ‎ها در بزرگ نشان دادن منزل شما در عید نوروز

نکته مهم در اتاق‎های کوچک برای دکوراسیون عید نوروز: اتـاق های کوچک خانـه باید به شکلی کاملا مناسب و با به کارگیـری رنگ هایی ملایـم، حسی از راحـتی و آرامش را به ساکنین آن منتقل کنـند. سعی کنید از یک طیـف رنگی مشخص برای اتاق های مختلف خانه استفاده کنید تا یکپارچگی رنگـی در محیط کوچک خانه حفظ شود. به عنوان مثال می توانید از رنگ های نزدیک به سفید، برای تمام دیوارها، سقف و کفپوش های خانه استفـاده نمایید و از تنوع رنگی غیرضروری در بخش های مختلف منزل خودداری کنید.

 

پوشش پنجره ها و پرده ها بایــد رنگ های روشن و سرزنده ای داشته باشند و تا حد ممکـن ساده و بدون طرح و نقــش های پیچیده باشند. همچنین بهتر است که این پرده ها تا حد ممکن رنگ هایـی نزدیـک به طیف رنگی دیوارها داشته باشند. به یاد داشته باشید که پیوستگی و یکپارچگی رنگی در خانـه ها و محیط های کوچک یک اصل الزام آور و حیاتی در دکوراسیون است چرا که شما کل فضاهای خانه را یک فضای بزرگ می‎بینید اما اگر رنگ‎های انتخابی شما یکپارچه نباشد شما دارای فضاهای کوچک جدا جدا خواهید بود که از نطر بصری خانه شما را کوچک تر نشان می‎دهد. البته رنگ ها فقظ شامل رنگ دیوار ، سقف ، کفپوش و پرده نیست ، رنگ نورپردازی و حتی رنگ وسایل دکوراتیو تزیینی شما مانند مجسمه ، تابلو ، آباژورهای رومیزی یا آباژور کنارسالنی نیز باید با هم همخوانی مورد نطر را تا حدی داشته باشد.

نورپردازی ورودی منزل در عید نوروز

به عید نوروز نزدیک هستیم و ورودی و لابی منزل شما بسیار مهم است مهمانان شما در ابتدا با ورود به منزل شما اولین حس را از ورودی شما خواهد گرفت با یک تغییر ساده و کم هزینه می‎توانید مهمانپذیر بودن منزلتان را به نمایش بگذارید، مانند نورپردازی لابی، در لابی ورودی، روشنایی اصلی باید به گونه ای باشد که علاوه بر اینکه نور کافی را برای ایمنی راهرو فراهم کند، به عنوان یک خوشامدگویی و خیر مقدم برای مهمانان نیز تلقی گردد. این کار می تواند توسط یک لوستر سقفی تزئینی انجام شود که یک روشنایی عمومی خوب را در حالی که یک زیبایی خاص را به محل می افزاید، ارائه دهد. منابع نور نیز، مانند لوسترهای دیوارکوب و یا آباژورهای رومیزی قابل حمل، می تواند نوعی نورپردازی تزیینی را پدید آورد ، هالوژن‎ها و نور مخفی در سقف کاذب با نور ملایم و یک رنگ نور گرم نیز می‎تواند بسیار مناسب باشد.

نورپردازی ورودی خانه
نورپردازی ورودی خانه

 

نورپردازی دکوراسیون عید نوروز

نورپردازی در دکوراسیون منزل شما بسیار مهم است و به منزل شما جلوه می‎دهد خصوصا در عید نوروز که تعداد زیادی مهمان دارید ، وقتی برای خانه‌های خود یک طرح نوری جذاب و مناسب ارائه می‌دهید، حس و حالی منحصر به فرد و زیبا به فضای خانه ما اضافه می‌شود. نورپردازی مخفی در موفقیت یک طراحی دکوراسیون داخلی خوب ، نقش بسیار مهمی بازی می‌کند. اگر این منابع نوری در جای مناسبی کار گذاشته شوند تمام ویژگی‌های مثبت و خاص در فضا می‌درخشند و یا یک عنصر خاص بیش از عناصر دیگر به چشم می‌آید.

برای عید نوروز و برای تنوع نیاز نیست لوستر های بسیار گران تهیه کنید نورهای مخفی با قابلیت تغییر رنگ و قابلیت تنظیم نور برای پذیرایی برای ایام عید نوروز بسیار مناسب و متنوع هستند و نیاز های شما را برآورده می‎کنند.

نورپردازی مدرن و مخفی
نورپردازی مدرن و مخفی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *