انواع چراغ دیواری پذیرایی | از مدرن تا ساده

نورپردازی خوب و متناسب با دیگر المان‌های دکوراسیون داخلی؛ جلوه و زیبایی فضای خانه شما را دوچندان می‌کند.

اتاق پذیرایی، فضایی برای گذران وقت با جمع خانواده و میهمان‌ها است؛ لذا نورپردازی مناسب می‌تواند باعث گرم‌تر شدن فضا شده و حس آرامش بیشتری را القا کند. ضمن اینکه نورپردازی درست می‌تواند باعث شود جلوه وسایل اتاق پذیرایی بیشتر شود.

انواع مختلفی از چراغ‌ها که برای نورپردازی پذیرایی مورداستفاده قرار می‌گیرند که در این مقاله به چراغ دیواری پذیرایی می‌پردازیم.

چرا داشتن چراغ دیواری برای پذیرایی منزل من ضروری است؟

گاهی وسایلی که در دکوراسیون اتاق نشیمن به کار برده شده اند، باعث تاریک به نظر رسیدن فضای اتاق می‌شوند. در این صورت چراغ‌ دیواری پذیرایی با ایجاد نوری ملایم می‌توانند فضای اتاق را روشن کنند.

انواع مختلفی از چراغ‌های دیواری مناسب برای پذیرایی:

چراغ دیواری شاخه‌دار یا بدون شاخه:

نوع سنتی از چراغ‌های دیواری محسوب می‌شوند و طرح‌های خاصی دارند که درگذشته کاربردهای فراوانی داشته‌اند

چراغ دیواری تخت یا چراغ‌های دیوارکوب:

این نوع مدرن از چراغ دیواری، در زمان نصب به‌صورت کامل به دیوار چسبانده می‌شوند.

چراغ‌های دیواری با فرم‌های مختلف:

چراغ‌های دیواری در فرم‌های مختلف مربع، مستطیل و دایره وجود دارند، در انتخاب نوع متناسب با منزل خود دقت کنید.

با توجه به نوع دکوراسیون منزل خود، چراغ‌های دیواری با جنس و طرح هماهنگ با آن را انتخاب کنید.

برای ایجاد فضایی  دلپذیر در دکوراسیون اتاق پذیرایی استفاده از چراغ‌های دیواری است که با دیگر المان های تزئینی هماهنگی داشته باشد. لذا توجه به نکاتی که در ادامه می آید، ضروری است.

 بیشتر بخوانید: نورپردازی اتاق پذیرایی و نشیمن، حال خوب یک دورهمی

چراغ دیواری پذیرایی را کجا قرار دهیم؟

چراغ‌های دیواری، در بعضی از قسمت‌های دیوار پذیرایی کاربرد دارند. از نور آنها برای بیشتر نشان دادن جلوه مبلمان، اثاثیه و یا تابلوهای دیواری استفاده می‌شود.

چراغ‌های دیواری بر اساس انواعی که دارند نور را در جهت‌های مختلفی (بالا، بالا و پایین، پایین، راست و چپ و…) با زاویه‌های متفاوت می‌تابانند و در برخی از انواع چراغ‌ها زاویه تابش قابل تنظیم است.

ارتفاع نصب چراغ‌های دیواری بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

  • هدف استفاده از چراغ دیواری،
  • محل نصب چراغ دیواری،
  • ارتفاع سقف فضای موردنظر،
  • میزان نور موردنیاز،
  • سبک نورپردازی و… در تعیین ارتفاع نصب چراغ‌های دیواری مؤثرند.

محل نصب چراغ دیواری

همانطور که گفته شد، ارتفاع نصب چراغ‌های دیواری بر اساس سبک نورپردازی و میزان نور تابیده شده و همچنین ارتفاع سقف اتاق تعیین می‌شود. متوسط ارتفاع نصب چراغ‌های دیواری ۱.۷۰ متر از کف زمین است و باتوجه‌به ارتفاع سقف و نوع فضا این اندازه کم‌وزیاد می‌شود.

در انتخاب چراغ دیواری به میزان برآمدگی چراغ از سطح دیوار دقت کنید؛ برای منازل مسکونی و ساختمان‌هایی با سقف متوسط، بهتر است برآمدگی آن بیشتر از ۱۰ سانتیمتر نباشد تا احتمال برخورد سر با این چراغ ایجاد نشود.

انواع روشنایی چراغ دیواری

زاویه تابش افشان به سمت بالا:

برای دیوارهایی که طراحی ساده دارند و یا هیچ‌گونه بافتی ندارند و می‌خواهید قسمتی از سقف را روشن کنید

در فضاهایی که ارتفاع سقف کوتاه است، نباید از چراغ‌های دیواری نوربالا استفاده کرد و بهتر است برای فضاهایی با سقف بلند از چراغ‌های دیواری با نوربالا و پایین به کار رود تا ارتفاع سقف کمی کوتاه‌تر به نظر برسد.

چراغ دیواری با زاویه تابش به سمت بالا و پایین:

این نوع چراغ برای نصب شدن بالای میزتحریر مناسب‌تر هستند، پس اگر می‌خواهید بخشی از فضای پذیرایی را به فضای کار خود اختصاص دهید، انتخاب این نوع چراغ دیواری برای شما مناسب است.

چراغ دیواری با زاویه تابش مستقیم و نور متمرکز به سمت بالا و نور رو به پایین:

اگر روی دیوار تابلو و اثر هنری خاصی نصب کرده‌اید، وجود این مدل چراغ دیواری بالای آن اثر هنری، جلوه آن را بیشتر خواهد کرد.

پیشنهاد می‌شود که اگر از قاب عکس برای تزیین دیوار استفاده می‌کنید یا کاناپه‌ای کنار دیوار دارید، در انتخاب اندازه، میزان روشنایی، تعداد و جهت تابش نور به این المان‌های دکوراسیون داخلی دقت کنید.

تنوع جنس و ظاهر چراغ دیواری‌های موجود در بازار به شما این امکان را می‌دهد که غیر از میزان روشنایی که چراغ‌های دیواری برای پذیرایی شما به وجود می‌آورند. دقت در انتخاب جنس بدنه و نوع طراحی چراغ‌های دیواری که هارمونی بیشتری با دیگر اجزای اتاق پذیرایی داشته باشد می‌تواند فضا را دلپذیرتر کند. طرح‌های مدرن چراغ دیواری پذیرایی، از جنس چوب یا فلز هم موجود هستند و سبک‌های ساخت آنها به‌گونه‌ای است که به‌راحتی می‌توان آنها را با هر سبک و سلیقه کلاسیک، مدرن، اسپرت و … هماهنگ کرد و روشنایی مناسبی را برای پذیرایی منزل خود به ارمغان آورد.

به خاطر داشته باشید که نور چراغ دیواری پذیرایی که مناسب فضای منزل شما انتخاب شده باشند، جلوه ای لوکس به دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن شما خواهد بخشید.

بیشتر بخوانید: برای هر دکوراسیون چه لوستری انتخاب کنیم؟

در نوشتن این مطلب تلاش بر این بود تا تمام مطالب در ارتباط با چراغ دیواری پذیرایی را بیان کنیم، لطفا در صورت نیاز به مشاوره و یا جهت استعلام قیمت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *