انواع طراحی آبنما

انواع آبنما هایی که بیشتر در پارک ها، حیاط ها ، باغ ها استفاده می شوند : آبنماهای صخره ای ، سنگی ، دیواری ، آبشاری ، جویباری ، برکه ای ، فواره ای ، کلاسیک ، مجسمه ای

انواع آبنما هایی که بیشتر در دکوراسیون پارک ها، فضاهای شهری ، باغ ها ، میدان ها استفاده می شوند : آبنما جامپینگ جت ، المان تلفیقی نور با آب ، موزیکال ، هارمونیک ، کف خشک ، تعاملی ، پرده آب ، مه پاش ، آب و آتش.

انواع آبنما هایی که بیشتر در آپارتمان ها ، لابی ، هتل ها ، رستوران ها و حتی سینماها (فضاهای داخلی) استفاده می شوند : آبنماهای دکوراتیو ، مدرن ، مجسمه ای ، پرده آب ، المانی .

تعدادی از این آبنماها را به اختصار توضیح می دهیم تا شما دوستان عزیز با انواع آبنماهای به روز آشنا شوید.

طراحی آبنما
طراحی آبنما

آبنمای هارمونیک

آبنماهای هارمونیک آبنماهایی هستند که رقص آب را در کنار رقص نور دارند و در بسیاره از پارک ها این آبنماها را می بینیم.

در آبنماهای هارمونیک می توان مشـخص کرد که ارتفاع آب در چه اندازه باشد و آب با کدام رنگ از آبنما خارج شود.

آبنمای هارمونیک
آبنمای هارمونیک

آبنمای کف خشک

این نوع از آبنما چیزی بیش از یک المان زیبای شهری است؛ مردم پیاده به سمت این آبنماها جذب می شوند و کودکان به بازی مشغول می شوند.

مردم می توانند با ورود به آبنما و قدم زدن بین فواره‌های زیبا  لحظات شاد و مفرحی را تجربه نمایند. این آبنما هم‌چنین با تلفیق موسیقی و آب، فضای بسیار دوست داشتنی برای شهروندان به همراه دارد و باعث تنوع در فضاهای شهری می شود.

آبنمای کف خشک
آبنمای کف خشک

آبنمای تعاملی

در این آبنمای صنعتی و مدرن انسان با حرکت خود دستور می‌دهد که آب از نازل‌ها خارج شود و یا اینکه آب خروجی از نازل قطع گردد. در این آبنماها تلفیق هنر و صنعت به اوج خود رسیده است.

المان تلفیقی با نور و آب

المان‌ها از عناصر بسیار مهم معماری منظر است که برای فضاهای شهری یک عنصر ضروری می باشد و برای انتقال پیام در فضاهای شهری استفاده می‌شوند. حال وقتی جلوه بصری آبنما را به المان اضافه کنیم حیات را وارد فضاهای شهری می کنیم.

در این نوع از المان‌ها نورپردازی بسیار مهم می باشد ، بنابراین ترکیب این سه ( آب و نور و پیام المان ) هر بیننده را به تفکر وا می‌دارد.

آبنمای تعاملی
آبنمای تعاملی

نمایشگر آبی یا آبنمای نوشتاری

این آبنما از زیباترین و جدیدترین انواع آبنما می‏باشد . این آبنما قادر است با  استفاده از جاذبه زمین شکل نقش‌ها و حروف متحرک را به خود ‌گیرد این آبنما دارای نرم‏ افزاری قوی است ذرات آب با نظمی خاص و با استفاده از جاذبه زمین و اختیاری تام به نام هوش و منطق سازنده گرد هم می‌آیند تا پیامی را منتقل کرده و بیننده را به وجد آورند . این آبنما برای فضاهای سرپوشیده تجاری، عمومی و هتل ها قابل استفاده است.

مصرف آب : بسیار کم و برای هر دوره ۲ ماهه کمتر از ۵۰۰ لیتر می‏باشد که بسیار قابل توجه است.

ابعاد دستگاه : حداکثر ارتفاع صفحه نمایش ۵/۵ متر

امکان کنترل از طریق کامپیوتر از راه دور

برق مصرفی تکفاز A5

وزن ۲۵۰ کیلوگرم

آبنمای نوشتاری
آبنمای نوشتاری

آبنمای جامپینگ جت

بی شک یک از شاهکارهای علم سیالات، دستگاه لمینار جت می‌باشد. این دستگاه با تبدیل آب به یک میله شیشه‌ای زیبا که نور را نیز در خود حبس می‌کند جلوه‌ی زیبایی از آب را به وجود می‌آورد.

آب بدون هیچ گونه اغتشاش از نازل خارج شده و یک مسیر را طی می‌کند. با اضافه کردن ماژول برش آب به دستگاه می‌توان آب را به تکه‌های زیبا و منظم تبدیل نمود. دیدن این نوع از آبنماها در نوع خود بسیار زیبا می‌باشد.

پرده آب

جالب است بدانید آب هم می‌تواند نقش پرده‌ای برای اکران تیزهای تبلیغاتی و فیلم‌های سینمایی را بازی کند. پرده‌ای که دیگر صلب نیست و در نقطه‌ای متقابل بسیار روان و متحرک است. نورهایی که از یک پرژکتور ساطع می‌شوند روی پرده‌ای که در حقیقت هاله‌ای از آب است قرار می‌گیرد و پیام را در اوج زیبایی منتقل می‌کند.

پرده آب
پرده آب

آبنمای مه پاش

این نوع آبنماها با استفاده از نازل‌های مخصوص و نیز فشار آبی که توسط پمپ آن تامین می‌شود آب را به صورت پودر در می‌آورد. استفاده از این آبنماها در نمای رستوران‌ها و آلاچیق‌ها بسیار مرسوم شده است و باعث جلب مشتری‌ها و ایجاد فضای دلچسب می‌شود. خیلی از افراد ترجیح می‌دهند این آبنما را در حیات خانه یا ویلای خود استفاده کنند تا حس حضور در جنگل را برایشان تداعی کند.

آبنمای مه پاش
آبنمای مه پاش

آبنمای آب و آتش

آب و آتش دو عنصر متضاد در این نوع نازل‌ها با یکدیگر تلفیق می‌شوند ، آب از فواره به بیرون پرتاب شده و ناگهان آب که منجر به خاموشی آتش می‌شود خود آتش می‌گیرد و در طول مسیر می‌سوزد . این دو عنصر خلقت با هم یک جا جمع می‌شوند تا احساسی زیبا برای بیننده خلق کنند . این نوع نازل‌ها از جمله نازل‌های نسبتا جدید هستند که در آبنماهای موزیکال نیز قابل استفاده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *