کم عرض ترین خانه دنیا

کم عرض ترین خانه دنیا به نام کارت هاوس (karet house) شناخته شده است که توسط یک معمار لهستانی به نام جیکوب (jacub szczesny) از شرکت معماری سنترالا در سال ۲۰۱۲ طراحی شده است ، سبک معماری این بنا پست مدرن می‎باشد .این خانه در شهر warsaw  در Poland واقع شده است.

جمع و جور و دوستداشتنی

همانطور که در تصاویر می‎بینیم این ساختمان دو طبقه بین دو ساختمان بلند واقع شده است این طراحی علاوه بر خاص بودن و کاربرد جالبش که پر کردن فضاهای خالی شهری است ، مشکلات بسیار زیادی را پشت سر گذاشته است بنابراین این خانه دو طبقه بسیار کوچک یک شروع جدید در معماری بوده است و تحسین همگان را برانگیخته.

کم عرض ترین خانه دنیا
کم عرض ترین خانه دنیا

ویژگی های خانه

کم عرض ترین نقطه این خانه ۹۲ سانتی متر و بیشترین عرض آن ۱۵۲ سانتی متر می‎باشد ، عمق این بنا ۱۰ متر است با ارتفاع ۹ متر از کف ، این خانه بین دو ساختمان بلند واقع شده و از خیابان کاملا دیده می‎شود به طوری که به سمت خیابان پنجره دارد.سازه فلزی این ساختمان دو طبقه است در طبقه اول یک آشپزخانه کوچک دارای سینک و گاز و وسایل مورد نیاز همین طور یک حمام و دستشویی بسیار کوچک و یک نشیمن که دارای یک مبل راحتی می‎باشد قرار داده شده است.

در طبقه دوم یک اتاق خواب و یک میز کار قرار دارد و هر دو طبقه دارای یک پنجره غیرقابل بازشو با شیشه مات است که نور را از خود عبور می‎دهد.کل فضای داخلی خانه به رنگ سفید نقاشی شده است.

 

خانه کم عرض
خانه کم عرض

 

ورودی خانه توسط چند پله به سمت بالا طراحی شده است و در ورودی جمع شونده طراحی شده است به صورتی که بعد از بسته شدن آن ، در ورودی قسمتی از کف نشیمن می‎شود و دیگر دری دیده نمی‎شود.این ، خلاقیت معمار را نشان می‎دهد چون مهم ترین نکته در طراحی این ساختمان چگونگی استفاده از فضاست ، که این کار به بهترین شکل صورت گرفته است.

 

کم عرض ترین خانه
کم عرض ترین خانه

تاسیسات خانه

مطلبی که درباره این خانه بسیار مهم است تاسیسات آن می‎باشد ، برق این ساختمان کوچک از ساختمان‎های همسایه گرفته می‎شود چون این خانه بسیار کوچک است و مصرف برق زیادی ندارد تنها یک یخچال بسیار کوچک که برای نوشیدنی قرار داده شده و برای بالا رفتن به طبقه بالا نیز از نردبان استفاده می‎شود و هیچ بالابری قرار داده نشده است.

سیستم آب آن هم نیز به صورت یک فاضلاب خصوصی توسط معمار این خانه طراحی شده است به همین دلیل این خانه به فاضلاب شهری متصل نیست.

برای مطالعه بیشتر به سایت شکوه نور مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *