کاربرد و نقش پرده در دکوراسیون

کاربرد مهم پرده ها در دکوراسیون داخلی پوشاندن پنجره ها به عنوان یک اصل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی ست و رنگ، نوع، ساختار و جنس آن نقش مهمی دارد. همخوانی و هماهنگی رنگ و طرح پرده‌‌ها با مبلمان، دکوراسیون داخلی و فرش ها یکی از عوامل ایجاد آرامش روانی در محیط خانه است.

نکته ای که ما ایرانی‌ ها اغلب به آن توجه نمی‎کنیم. این‌که موقع خرید منزل به دنبال خانه‌ های نورگیر هستیم ولی به محض نقل مکان کلیه پنجره‌ ها را با پرده‌ هایی با لایه قطور می‌پوشانیم. بماند که خیلی‌ ها از آستری نیز استفاده می‌ کنند. و به این موضوع توجه نمی‎کنیم که روشنایی ارگانیک (نور طبیعی) مهمترین عنصر در زیبایی منزل، دکوراسیون داخلی و همچنین در بهبود روحیه افراد خانواده و انرژی مثبت منزل مان است.

پرده و نور در دکوراسیون
پرده و نور در دکوراسیون

پرده های تیره و قطور

تیره بودن پرده به علاقه شما به نور و گرما و خانواده بستگی دارد. شرایط آب و هوایی و شهر یا کشور تان نیز بسیار موثر است.

پرده ‎های قطور را کنار بگذارید. در‌ صورتی که می‎خواهید خانه‌ ای مدرن‎تر داشته باشید پرده‌ ها را هر قدر می‌ توانید سبک انتخاب کنید. پارچه حریر یکی از بهترین انتخاب‎های امروز است. با اینکار روز ها منزل شما حسابی روشن می‎شود و شب‌ ها پوشش قابل قبولی برای جلوگیری دید از بیرون می‎باشد. اما توصیه طراحان مد استفاده نکردن از پرده است. چه ایرادی دارد پنجره آشپزخانه‌ شما که به منزل همسایه مشرف نیست پرده نداشته باشد؟

دلایل استفاده از پرده

استفاده از پرده در دکوراسیون به چند دلیل انجام می شود: مانع نقوذ گرما، سرما و نور خورشید، المانی کاربردی و تزئینی در دکوراسیون و پوشاندن نواقص داخلی دکوراسیون یا پنجره ها

پرده زبرا شکوه نور
پرده زبرا شکوه نور

بنابراین بعد از رنگ‌‌آمیزی دیوار ها و سقف، پرده‌‌ها عامل مؤثری در بیان سبک و سیاق دکوراسیون داخلی ساختمان‌‌ها هستند. تزیین و طراحی یک محیط با استفاده از پرده‌‌ها، به پنجره ها روح جان می‌‌بخشد و محیطی زیبا را فراهم می‌‌کند.

نکته مهم دیگر این است که از گذاشتن وسایل بزرگ جلوی پنجره‌ ها اجتناب کنید وسایل بزرگ پنجره را خفه می‎کند و مانع نور می‎شود سعی کنید جلوی پنجره‎ها را کاملا بگذارید طوری که بتوانید کنار پنجره بایستید و بیرون را تماشا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *