نکات مهم در انتخاب لوستر متناسب با دکوراسیون


نورپردازی و انتخاب وسیله روشنایی از مهم ترین اجزای طراحی دکوراسیون داخلی است. نور پردازی و انواع لوستر، نه تنها یکی از ارکان کلیدی در طراحی یک فضا است، بلکه نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون داخلی و چیدمان آن دارد. لوستر های سقفی ، آباژور ها، دیوار کوب ها و حتی چراغ های رومیزی، اجزایی از نورپردازی هستنند که در زیبا سازی محیط نیز تاثیر به سزا دارند.

لوستر ها دارای انواع مختلف مانند : لوستر کریستال دار ، لوستر فلزی ، لوستر شیشه ای، لوستر برنزی، لوستر مدرن و غیره هستند. همچنین سبک آن ها نیز کاملا متفاوت است و ممکن است مدرن، باشد یا سنتی. اما برای انتخاب لوستر متناسب با دکوراسیون داخلی خانه یا محیط کار، چه فاکتورهایی را باید در نظر گرفت و چگونه باید این فاکتور ها را ارزیابی کرد؟ در ادامه سعی می کنیم یک راهنمایی کامل در این خصوص ارائه کنیم. پس با ما همراه باشید با مرور نکات مهم در انتخاب لوستر:

لوستر ها یکی از زیبا ترین اجزای دکوراسیون داخلی هستند که نه تنها شکوه خاصی دارند، بلکه نور مناسب برای فضای دکوراسیون داخلی را فراهم می کنند.

لوستر
لوستر

نکات مهم در انتخاب لوستر مناسب

تناسب با سبک دکوراسیون داخلی

لوستر، وسیله ای تزیینی است که باید متناسب با سبک دکوراسیون داخلی انتخاب شود. سبک دکوراسیون ممکن است مدرن, سنتی یا سلطنتی باشد. هر یک از این سبک ها دارای ویژگی های مشخصی هستند که باعث تمایز هر کدام می شود. برای سبک دکوراسیون سلطنتی، لوسترهای کریستالی مناسب هستند و با انعکاس نور بر روی کریستال ها نمای خانه را مجلل تر و با شکوه تر نشان می دهند. اگر سبک دکوراسیون سنتی است، پیشنهاد ما لوسترهای برنجی، برنزی و یا نقره ای است. برای خانه های مدرن هم لوستر های ساده با لامپ هایی با نور متوسط مناسب تر است. این لوستر ها متفاوت با لوستر های سلطنتی است و برای هماهنگی با سبک مدرن استفاده می شوند.

تناسب با ابعاد فضای مورد نظر

اندازه فضا نیز در انتخاب لوستر موثر است. لازم است لوستر ها با توجه به ابعاد فضای مورد نظر انتخاب شوند. اگر فضای شما کوچک است بهتر است از لوستر های کوچک با چراغ های کم استفاده کنید. لوستر های بزرگ با شاخه ها و لامپ های زیاد، موجب ایجاد نا هماهنگی در دکوراسیون داخلی می شود. اگر لوستری انتخاب می کنید که حباب دارد، پیشنهاد می شود مدل هایی را انتخاب کنید که حباب های استانداردی دارند تا در صورت شکستن، بتوانید به راحتی حباب های آن را جایگزین کنید.

لوستر مدرن
لوستر مدرن

مکان نصب لوستر و میزان نور مطلوب

این که لوستر در چه مکانی نصب می شود و در آن فضا چه میزان نور نیاز داریم را حتما در نظر داشته باشید. در صورتی که محل قرار گیری لوستر یا میزان نور نامناسب باشد، کل دکوراسیون داخلی را تحت تاثیر قرار می دهد. برای مثال لوستر های حبابی اتاق خواب یا آشپزخانه، مناسب سالن پذیرایی نیستند و بالعکس.

رنگ متناسب با دکوراسیون داخلی

مهم است که رنگ لوستر هماهنگ با رنگ دیگر اجزای دکوراسیون داخلی باشد. لوستر از جمله ابزار دکوراتیوی است که به سرعت و دائما قابل تعویض نیست. بنابراین پیشنهاد می شود رنگی انتخاب کنید که با گذشت زمان از زیبایی دکوراسیون خانه شما نکاهد و در عین حال همیشه جذابیت خود را حفظ کند. سعی کنید رنگی انتخاب کنید که همیشه شیک و جدید باشد و اصطلاحا از مد نیفتد و با چند نوع دکوراسیون قابل ست شدن باشد.

علاوه بر رنگ لوستر، رنگ چراغ ها و نحوه نورپردازی هم اهمیت فراوانی دارد. بهتر است از چراغ های آفتابی و مهتابی با رنگ های گوناگون استفاده کنید و ترکیبی از آن ها را در دکوراسیون به کار بگیرید.

در پایان در نظر داشته باشید که انتخاب اجزای دکوراسیون یک موضوع کاملا سلیقه ای است و ممکن است هر کدام از ما نظر متفاوتی داشته باشیم. نکاتی که گفته شد، کلیات و اصول انتخاب لوستر متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی بود. در نهایت این شما هستید که باید تشخیص دهید در فضای داخلی شما، چه المان هایی مناسب تر است و چگونه محیطی زیبا تر خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *