نورپردازی پذیرایی و نشیمن در سال ۲۰۱۸

نورپردازی در پذیرایی و نشیمن

اتاق نشیمن گاهی به نور کم و گاهی به نور زیاد احتیاج دارد، بنابراین باید به حضور نور کافی توجه کنید. یک لوستر مرکزی مانند لوسترهای شید و مدرن که نور اتاق نشیمن را به طور کامل تامین کند و حدالمقدور قابل تنظیم باشد انتخاب خوبی است. شما می‎توانید با استفاده از دیمرها نور مورد نیاز خود را تنظیم کنید چون اتاق نشیمن یک فضای چند کاربری پر استفاده است باید نور مناسب برای مطالعه، تلویزیون تماشا کردن، استراحت و یا حتی بازی کودکان فراهم شود.

نشیمن اتاق و محلی است که معمولا نور آن می‎تواند توسط آباژورهای رومیزی یا کنارسالنی و گاهی نیز به وسیله لوستر تامین شود. قبل از نورپردازی مهمترین چیزهایی که باید به آن توجه شود : طراحی چیدمان اثاثیه و مبلمان پیش از نورپردازی، و توجه به قرار گیری پریزهای منزل و منابع برق کافی برای نورپردازی مناسب و تعیین نقطه مرکزی نشیمن، است. انواع نورپردازی در داخل منزل بستگی به دکوراسیون، مبلمان، سلیقه و رنگ های موجود دارد.

همانطور که می دانید اتاق پذیرایی و نشیمن خانه جایی است که اکثر فعالیت ها در آن صورت می گیرد بخصوص در زمانی که مجالسی و مهمانی هایی در خانه تدارک دیده اید. همچنین بیشتر افراد وقت خود را در حال مطالعه، تماشای تلویزیون یا گذراندن وقت بر روی مبلمان قسمت نشیمن می گذارند. به همین دلیل که اتاق نیشمن و پذیرایی برای کارهای زیادی مورد استفاده قرار می گیرند، روشنایی این بخش باید به آسانی قابل کنترل باشد تا با توجه به وجود کم نوری (نبود نور طبیعی یا نور روز) و موقعیت اتاق کاملا قابل تنظیم باشد. استفاده از لامپ های سقفی، اگر اهل مطالعه در اینجا هستید بهترین انتخاب خواهند بود.

نورپردازی در پذیرایی و نشیمن
نورپردازی در پذیرایی و نشیمن

بهترین نور برای پذیرایی:

برای داشتن احساس آرامش بیشتر، استفاده از نورهای نقطه ای در دکوراسیون نشیمن می تواند مناسب تر باشد زیرا امکان کنترل و تنظیم نور مورد نیاز را به شما می دهد تا در صورت نیاز از نورهای سقفی کم کرده و نورهای زمینی مانند آباژور ‎رومیزی را فعال کنید.

در نورپردازی نشیمن باید به مکان تلویزیون توجه کرد، نور و روشنایی باید به نحوی باشد که انعکاس آن دید تلویزیون را دچار مشکل نکند، متاسفانه در بسیاری از منازل نورپردازی این مشکل را دارد که وقتی شما روی مبل خود می نشینید انعکاس نور باعث می‎شود شما نتوانید صفحه تلویزیون را خوب ببینید.

نورپردازی در نشیمن 2018
نورپردازی در نشیمن ۲۰۱۸

اگر در نشیمن خود کتابخانه یا ویترین دارید با نورپردازی آنها می‎توانید فضای نشیمن خود را مورد توجه قرار دهید. برای مثال، نورپردازی از درون طبقات شیشه ای؛ نورپردازی طبقات از جلو؛ نورپردازی از پشت طبقات این نوع نورپردازی ها با برجسته کردن یک شیء خاص مثل مجسمه یا ظروف کریستالی و یا یک قاب عکس جلوه خوبی به فضای نشیمن شما می‎دهد.

نورپردازی کتابخانه و منزل
نورپردازی کتابخانه و منزل

نورپردازی فضای مطالعه به یک منبع اتصالی مخصوص مطالعه مانند یک آباژور رمیزی که سری آن مفصل دار بوده و به زاویه ی دلخواه متمایل شود، بهترین گزینه است. شما به یک نورپردازی با قابلیت تنظیم نیاز دارید تا بتوانید بر اساس نیاز نور آن را کم و زیاد کنید.

می توانید به وسیله ی یک منبع پایین تاب، مانند یک آباژور کنارسالنی مناسب، یک نقاشی، یک اثر هنری ، قطعه ای از مبلمان مانند یک میز مرکزی ، یک آبنما و یک مجسمه را به زیبایی مورد تاکید قرار دهید.

نورپردازی نشیمن منزل
نورپردازی نشیمن منزل

نورپردازی بیش از اندازه و ناکارامد اتاق را شلوغ و درهم ریخته می نمایاند. بنابراین سعی کنید فکر شده تصمیم بگیرید.

برای مشاهده محصولات مختلف شکوه نور در نورپردازی مثل لوستر، آباژور، چراغ دیواری و … از محصولات دیدن کنید. همکاران ما قیمت و اطلاعات خرید محصولات را از طریق تلگرام یا اینستاگرام در اختیار شما می‎گذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *