نورپردازی ورودی خانه

نورپردازی ورودی

نورپردازی ورودی و سرسرا در درجه اول با هدف ایجاد ایمنی و آرامش طراحی می‌شود، البته در مراحل بعدی به ایجاد جلوه‌ای بهتر نیز فکر کنید چون ورودی خانه از نظر بصری بیشترین تاثیر را بر روی بیننده و مهمانان شما خواهد گذاشت و نورپردازی و بازی با نور در ورودی بسیار موثر خواهد بود. نصب ۳ یا ۴ دیوارکوب زیبا روی دیوار راه پله انتخاب بهتری است از آویختن لوستر سقفی در پاگرد، زیرا هم به راحتی نمی‌توان به آن دسترسی داشت و هم تمیز کردنش دشوار است. شما همچنین می‌توانید سرسرای منزل خود را به صورت یک نمایشگاه کوچک تابلو درآورید یا با چراغ‌ های موضعی نه فقط جلوه هر تابلو را بیشتر نشان دهید، بلکه نور کلی راهرو هم به این طریق تامین کنید.

نورپردازی ورودی خانه
نورپردازی ورودی خانه

در صورتی که فضای کافی داشتید می توانید از یک آینه کنسول برای ورودی استفاده کنید و با تهیه دو آباژور رومیزی برای کنسول خود انعکاس نور مناسب و نور ملایمی ایجاد کنید که برای ورودی هم از نظر دکوراسیون مناسب است و هم از نظر روشنایی.

نورپردازی ورودی خانه – غیر مستقیم

بهترین نوع نورپردازی برای راهروی ورودی می تواند نورپردازی غیرمستقیم باشد. استفاده از لامپ های دیوارکوب که می تواند نور را بر روی سقف متمرکز کند. هالوژن ها با فاصله های مشخصی در سقف جاسازی شده و با کاربرد و ظاهر خود فضایی زیبا را در راهرو های ورودی ایجاد می کنند.

نورپردازی ورودی منزل
نورپردازی ورودی منزل

برای نورپردازی ورودی خانه با توجه به سبک مورد نظر خود می توانید از لامپ های آویز در مدل های کلاسیک و یا مدرن نیز استفاده کرد. این لامپ ها نمای کلی ورودی را به طور کامل می توانند دگرگون کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *