مشکل کابینت‎ گوشه آشپزخانه را حل کنیم

یکی از مشکلات طراحی دکوراسیون آشپزخانه، کابینت های گوشه آن است. روش های گوناگونی برای رفع این مشکل وجود دارد که در ادامه معرفی می کنیم:

روش اول

اولین و ساده ترین روش برای دست یابی به چنین کابینت هایی این است که مرز بین دو کابینت که در گوشه قرار دارند را از بین برده و دو درب دولنگه استفاده نمایید. اگر قفسه بندی داخلی کابینت ها را به صورت ال شکل در نظر بگیرید، به راحتی می توانید از کل فضای داخلی کابینت استفاده نمایید.

یکی از مشکلات دیگر این کابینت ها باریک و یا طویل بودن آن هاست و به راحتی نمی توان وسایل را پیدا و جا به جا کرد، پیشنهاد ما این است که ، از اکسسوری های چرخان در آن ها بهره ببرید. با این کار هم ظاهر کابینت ها را حفظ کرده اید و هم در عین حال فضای ذخیره سازی خیلی بیشتری را به وجود خواهید آورد.

کابینت گوشه آشپزخانه
کابینت گوشه آشپزخانه

روش دوم

استفاده از کابینت های منحنی شکل برای گوشه هاست. این کار علاوه بر زیباتر نمودن شکل ظاهری کابینت های شما، اجازه استفاده مفید از فضای داخل آن را نیز به شما می دهد. البته ممکن است سفارش و ساخت این مدل هزینه بر و گرانتر از مدل قبلی باشد. اما به دلیل این که هم برای کابینت های پایینی و هم برای کابینت های بالایی قابلیت اجرا دارد، در نهایت به صرفه خواهد بود. در این حالت نیز اکسسوری های چرخان به کار می آیند و طرح شما را تکمیل و مدرن تر می کنند.

روش سوم

کشوهای عمود برهم روش سومی هستند که به شما پیشنهاد می کنم. اگر می‎خواهید در کنج کشو داشته باشید این مدل فضای زیادی را در اختیار شما قرار دهد. این کشوها می تواند متناسب با سایر کابینت ها دسته دار یا بدون دسته انتخاب شود و مهم نیست که شما از طرف راست آن را باز کنید یا از طرف چپ، مهم این است که هر دو طرف به صورت یک مجموعه عمل کرده و فضای پرت را به حداقل می رساند.نکته مهم این است که شما ارتفاع و اندازه کشوها را براساس نیازتان تعیین نمایید، کاربردهایی برای قاشق و چنگال و حتی ظروف و قابلمه های بزرگ تر را می توانید در نظر داشته باشید .

کابینت کنج آشپزخانه
کابینت کنج آشپزخانه

روش چهارم

روش چهارم که خیلی راحت و متنوع است کابینت های گوشه ای مورب هم یکی از همین نمونه هاست. این مدل ها نیاز به سفارش و ساخت یک طرح خاص را ندارند و به راحتی در کنار سایر کابینت ها قرار می گیرند.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه
طراحی دکوراسیون آشپزخانه

روش پنجم

روش پنجم که خیلی جالب است قرارگیری گاز و سینک ظرف شویی در گوشه هاست. این روش هم می توانید به همان اندازه برای پرکردن فضای گوشه آشپزخانه به شما کمک نماید شما می‎توانید گاز یا سینک خود را به صورت مورب در کنج بگذارید این کار هم فضای پرت را از بین می‎برد و هم جلوه زیباتری از گاز یا سینک شما را به نمایش می‎گذارد.این مدل طراحی بسیار مدرن و به روز است.

طراحی کابینت آشپزخانه
طراحی کابینت آشپزخانه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *