خرید لوستر سقفی آشپزخانه در سال ۲۰۲۱ – ۱۴۰۰ | شکوه نور

لوستر در آشپزخانه بیش از سایر فضاها جلب توجه می‌کند و خوب است که به فکر خرید یک لوستر جدید برای آشپزخانه خود باشید. لوستر سقفی آشپزخانه انواع گوناگون دارد که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شویم:

انواع لوستر آشپزخانه سقفی

Types of Kitchen Chandelier

انتخاب لوستر آشپزخانه مناسب از چند جهت اهمیت دارد. اول اینکه نور آشپزخانه نباید خیلی کم باشد و زیاد بودن آن نیز ممکن است از زیبایی فضا کم می‌کند. دوم اینکه مانند هرفضای دیگری که آن را نورپردازی می‌کنیم مهم است که کدام قسمت‌های آشپزخانه باید نورگیرتر باشند و کدام قسمت‌ها کم نورتر تا به یک تعادل خاص و زیبا برسند.

مسائل دیگری که در انتخاب لوستر سقفی مهم‌اند اندازه‌ و شکل لوستر سقفی هستند. اندازه‌ی لوستر سقفی باید متناسب با فضا باشد در هنگام انتخاب و نصب لوستر سقفی آشپزخانه باید به اندازه آشپزخانه توجه کرد و مدل لوستری را باید خریداری کرد که با ابعاد آشپزخانه و سبک چیدمان آن همخوانی داشته باشد.

یک نمای خوب و جذاب  می‌تواند با انتخاب لوستر آشپزخانه مناسب ممکن شود. نصب یک لوستر آویز در آشپزخانه یکی از راه های خوب برای تشکیل یک نقطه مرکزی از نظر ظاهری و ایجاد تقارن در نورپردازی اشپزخانه به شمار می رود.

لوستر آشپزخانه
لوستر آشپزخانه

تبلیغ لوستر شکوه نور

لوستر های کریستالی در آشپزخانه

لوستر کریستالی معمولا چند لامپ و منبع روشنایی دارند که با یک بدنه به هم وصل شده اند وکریستالی های اطرافشان باعث ایجاد نور بیشتر در اطراف و زیبایی خود می شوند. این مدل لوستر ها بسیار شیک بوده و جلوه ی خاصی به آشپزخانه و یا به بالای میز غذاخوری می دهند. نکته‌ی جذاب این لوستر‌ها این است که هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شوند و در هر دوره‌ای از تاریخ جایگاه خود را داشته‌اند.

لوستر برنزی در آشپزخانه

یکی از انواع لوستر آشپزخانه لوستر‌های برنزی هستند. این نوع لوسترها معمولا بدنه ای از جنس برنز دارند و رویشان آبکاری می شود. هر چه تعداد شاخه ها بیشتر باشد نور بیشتری را برای شما در آشپزخانه فراهم می کنند. مدل لوسترهای برنزی می تواند به صورت های مختلف شید یا لاله کریستال باشد.

لوسترهای مدرن در آشپزخانه

یکی دیگر از مدل های لوستر آشپزخانه لوسترهای سبک مدرن است. این روزها این مدل لوسترها محبوب تر است و محیط متفاوت تری را ایجاد می کند. سبک دکوراسیون مدرن توام با زیبایی و روشنایی است. جنس لوسترهای مدرن می تواند از فلز و آبکاری روی آن با رنگ طلایی، کروم استیل و یا رزگلد باشد. قیمت این لوسترها بر اساس ابعاد و دیگر پارامترهای کیفیتی مانند جنس شاسی و بدنه، نوع رنگ آبکاری، فلزهای کارشده مانند برنز استیل و … می بایست محاسبه شود.

مشاهده همه لوستر‌های مدرن آشپزخانه

هالوژن سقفی
هالوژن سقفی

هالوژن ها

برای تنظیم و تعادل نور در آشپزخانه، هالوژن‌ها بهترین گزینه هستند. چون کم و زیاد می‌شوند و می‌توانید در کنار لوستر آشپزخانه از آن‌ها استفاده کنید یا اگر می‌خواهید فضا کم نورتر باشد هالوژن‌ها را به تنهایی روشن کنید.

نکات مهم در نورپردازی آشپزخانه

  • اگر می خواهید لوستر آشپزخانه را در بالای میز غذاخوری، جزیره و یا اوپن آشپزخانه نصب کنید باید تا سطح مورد نظر شما حداقل ۷۰ تا حداکثر ۹۰ سانتی متر فاصله داشته باشد و پیشنهاد می شود که لوستر را در بالاترین فاصله از سطح نصب کنید.
  • در انتخاب اندازه لوستر نیز می توانید بر اساس سبک و طراحی آشپزخانه لوستر مناسب را انتخاب کنید.
  • در خرید لوستر برای آشپزخانه باید به ترکیب مواد و مصالح لوستر توجه بیشتری داشت. آشپزخانه ها با کابیت های چوبی، سفید، سبک های مینیمال، صنعتی، کلاسیک و مدرن شکل می گرند و لوسترها باید همخوانی داشته باشند.
  • بعلاوه در آشپزخانه هایی که از الگوها و طرح های گوناگون در دکوراسیون استفاده شده است یکی از گزینه های خوب و مناسب انتخاب مدل لوسترهای تک رنگ است که زیبایی خاصی به فضا می دهد.
  • اگر میخواهید فضای آشپزخانه نور بیشتری داشته باشد می توانید از لوستر‌های چند شاخه استفاده کنید بعلاوه  کابینت های گلاس (درخشان) با ایجاد انعکاس، فضای آشپزخانه را نورانی تر می‌کنند.
لوستر کریستالی جدید در آشپزخانه شکوه نور
لوستر کریستالی آشپزخانه
  • انتخاب لوسترهایی که چوب در طراحی آنها به کار رفته تناسب زیادی با فضای آشپزخانه دارد؛ چون در هر دوی این فضاها به میزان زیادی چوب مصرف شده و هماهنگی لازم بین فضا و لوستر صورت می‌گیرد.
  • باید توجه کرد نور در آشپزخانه باید از سایر مکان ها و فضاهای داخلی دکوراسیون باید بشتر باشد چرا که افراد در طبخ غذا نیاز به روشنایی بیشتری دارند.
  • توجه به تمیز کردن لوستر ها چون میزان آلودگی و چربی و بخارات زیاد است نیز از نکات قابل توجه است.
  • یکی از روشهایی که می‌توانید آشپزخانه‌تان را خاص‌تر کنید استفاده از لوستر‌هایی با سبک متضاد از سبک آشپزخانه است. البته در این روش باید دقت و سلیقه‌ی زیادی به‌خرج دهید تا نتیجه معکوس نشود.
  • به نور مخفی زیر کابینت ها و یا هالوژن سقف و یا گچ بری ها نیز باید دقت کرد که می توان با چراغ های مخفی زیبایی آشپزخانه را با توجه به سبک آن دو چندان کرد.

برای اطلاع از قیمت لوستر کریستالی به مطلب زیر مراجعه کنید:

راهنمای خرید لوستر کریستالی – ۱۴۰۰ (با قیمت روز)

نور مخفی زیر کابینت
نور مخفی زیر کابینت

برای خرید لوستر آشپزخانه و استعلام قیمت با شکوه نور در تماس باشید.

فرم تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *