رنگ نشیمن و پذیرایی در دکوراسیون

رنگ‎های مناسب برای نشیمن

اتاق نشیمن معمولا مرکز توجه خانه هر کسی است. اغلب محل جمع شدن خانواده‌ها اتاق نشیمن است و همین موضوع هم به اهمیت چیدمان و دکوراسیون این فضا اشاره دارد. با تغییر رنگ سفید دیوارهای اتاق نشیمن می‌توانید دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید و رنگ دیوارها را با وسایل دکوراتیو منزل مانند مجسمه‎ها ، لوسترها ، آباژورها ، گلدان‎ها و حتی رنگ نورپردازی ست کنید و ترکیب رنگ مناسب این مبلمان دکوراسیون مدرن و به روزی به شما خواهد داد. دقت کنید که ترکیب رنگ اصول خاصی دارد و معماران و طراحان دکوراسیون داخلی می‎توانند مشاوران خوبی برای این منظور باشند.

رنگ های اتاق نشیمن را باید بر اساس رنگ های طبیعی موجود در اتاق انتخاب نمود. در وهله ی اول، باید رنگ کف اتاق، شومینه، آجرها یا قسمت‎هایی که سنگ کار شده را مورد توجه قرار داد و از تضاد قوی بین رنگ‎های تیره و روشن پرهیز کرد. چراکه تضادها باعث  جلب توجه می شوند و چون معمولا چنین اتاقی را به مطالعه، استراحت، گوش دادن به موسیقی و گفتگو اختصاص می دهیم، نمی‎خواهیم هیچ موردی موجب پریشانی حواس ما گردد. بهتر است پرده یا کرکره هایی را انتخاب کنید که تضاد کمتری با رنگ دیوار همجوار خود داشته باشند. توصیه می کنیم که برای رنگ مبلمان، قالیچه ها و رویه ی صندلی ها، از رنگی تیره تر از رنگ دیوارها استفاده کنید. با این کار، طرح اصلی اتاق نشیمن با رنگ ها در هم می آمیزد، بدون آن که تضاد فاحشی میان آن ها به چشم بخورد. می توانید با برگزیدن رنگ هایی مناسب برای وسایلی چون گلدان، مجسمه ، تابلو ، آباژورها و گیاهان تزیینی، سایه روشن های موثری به اتاق بیفزایید.

چند رنگ پیشنهادی برای فضای نشیمن

آبی آسمانی

آبی آسمانی رنگ مناسب برای فضاهای اجتماعی ا‌‌ست. زمانی که دیوارهای اتاق نشیمن به رنگ آبی آسمانی باشد، فضا مملو از آرامش و احساس امنیت می‌شود. بودن در فضایی به رنگ آبی باعث کاهش تعداد ضربان قلب و فشار خون می‌شود. همه این موارد به حضور بیشتر افراد در این فضا و گرمای دورهمی اعضای خانواده کمک زیادی می‌کند. به عنوان مکمل برای رنگ آبی می‌توان رنگ‌هایی همچون زرد، قهوه‌ای و سبز روشن را نام برد. می‌توانید تابلوهای نقاشی یا وسایلی با این ‌رنگ‌ها را با رنگ دیوار اتاق نشیمن همراه کنید.

نورپردازی در دکوراسیون
نورپردازی در دکوراسیون

یاسی

یاسی، رنگی میان بنفش و ارغوانی‌ست. هردو این رنگ‌ها از ترکیب آبی و قرمز تشکیل شده‌اند اما در رنگ بنفش به آبی نزدیک‌تر است و ارغوانی به قرمز. و یاسی از ترکیب سفید با هرکدام از این دو رنگ ایجاد می‌شود. یاسی رنگی با وقار و البته شاد است. به عنوان رنگ مکمل یاسی از خاکی و طوسی می‌توان نام برد اما در کل همراه کردن رنگ‌های روشن (حتی سفید) با یاسی می‌تواند فضایی دلپذیر و آرام را ایجاد کند.

رنگ نشیمن و پذیرایی
رنگ نشیمن و پذیرایی

قهوه‌ای

قهوه‌ای یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین رنگ ها در خانه است. شاید تا به حال دیواری را به این رنگ نزده باشید اما حتما وسیله‌ای به رنگ قهوه‌ای در خانه‌تان یافت می‌شود.

قهوه‌ای رنگ طبیعت است که مانند طبیعت طیف بزرگی از رنگ‌ها را در خود دارد. این رنگ از ترکیب قرمز، نارنجی و مشکی پدید آمده و به نسبت تغییر هرکدام از این رنگ‌ها وارد دسته‌ی متفاوتی از قهوه‌ای ها می‌شود.هرکدام از این دسته‌ رنگ‌ها حس‌ و حال خاص و متفاوتی را ایجاد می‌کنند. اما در کل رنگ قهوه‌ای قدرت، گرما، ثبات و تکامل را القا می‌کند. قهوه‌ای رنگ رویش، انرژی و سرشار از زندگی‌ست پس برای اقلا یکی از دیوارهای نشیمن بسیار مناسب است.

رنگ دکوراسیون نشیمن پذیرایی
رنگ دکوراسیون نشیمن پذیرایی

نارنجی روشن

نارنجی در کل یک رنگ بسیار گرم است زیرا از ترکیب قرمز و زرد ایجاد شده‌است. این رنگ نماد شادی و زندگی‌ست. نارنجی درخشندگی و تابندگی خاصی دارد و خلاقیت، ابتکار و بلندپروازی انسان را برمی‌انگیزد.

رنگ‌های مکمل برای نارنجی روشن، زرد و سبز را می‌توان نام برد و البته قهوه‌ای تیره همچنین رنگ طوسی رنگی مناسب برای ترکیب با نارنجی است فیلی روشن را نیز امتحان کنید.

رنگ دکوراسیون پذیرایی و نشیمن
رنگ دکوراسیون پذیرایی و نشیمن

سبز بسیار روشن

سبز رنگ بسیار جذابی برای دکوراسیون داخلی منزل است اما برای دیوار بهتر است که از سبز کم‌رنگ استفاده کرد. سبز آرامش، آسایش، خنکی، رفع خستگی، اعتدال، احتیاط، امنیت، هماهنگی، تعادل و آرامش اعصاب را به همراه دارد.شمت می‎توانید از سبزهای تندتر برای مبلمان کوچکتر استفاده کنید برای مثال یک مبل تکی سبز تیره جلوه خاصی به نشیمن شما خواهد داد. این رنگ به دلیل آرامش‌بخش بودن زیاد برای دیوار نشیمن بسیار مناسب است.رنگ های آجری ، زرد و صورتی مکمل‎های خوبی برای این رنگ هستند.

رنگ سبز پذیرایی
رنگ سبز پذیرایی

آبی تیره

رنگ آبی تیره برای دیوار اتاق نشیمن ایده‌ای مدرن است که خانه‌تان را بی‌همتا می‌کند. اما به یاد داشته باشید که این رنگ به خاطر شدید بودن و خاص بودنش در چیدمان مبلمان حساسیت ایجاد می‌کند. بنابراین اگر قصد دارید دیوار نشیمن را به رنگ آبی تیره در آورید بهتر است که در وسایل و دکوراسیون اتاق زیاد از طیف رنگی آبی استفاده نکنید و در انتخاب مبلمان خود نهایت دقت را داشته باشید و بیشتر از رنگ‌های روشن مثل سفید کمک بگیرید ولی برای همراهی رنگ دیوار با چیدمان اتاق چند تکه مشخص را از رنگ‌های مشابه کمک بگیرید. برای مثال استفاده از چند کوسن آبی بر روی مبل‌ها یا یک رانر به رنگ دیوار برای میز ناهار خوری می‌تواند مناسب باشد.

رنگ آبی در دکوراسیون پذیرایی
رنگ آبی در دکوراسیون پذیرایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *