خرید انواع لوستر پذیرایی جدید

کسانی که اولین خانه خود را می خرند یا نو عروس هایی که به منزل جدید نقل مکان می کنند، یکی از اولین کار ها خرید و یا انتخاب لوستر پذیرایی یا حال است که روشنایی اتاق پذیرایی به خصوص در شب ها تامین شود.

لوسترهای چوبی، هماهنگی مناسبی با آشپرخانه یا اتاق خواب دارند چرا که در هر دوی این فضاها چوب استفاده می شود و هارمونی لازم بین فضا و وسیله روشنایی ایجاد میشود. معمولا برای نشیمن و پذیرایی لوسترهای حجیم و سنگین و در سایر فضاها لوسترهای کم حجم و سبک مناسب است. از سوی دیگر با این که این مدل ها پخش کننده نور در سالن پذیرایی و نشمین هستند اما برای اتاق خواب نامناسب خواهند بود.

لوستر مدرن پذیرایی
لوستر مدرن پذیرایی

برای اتاق خواب پیشنهاد می شود لوسترهایی انتخاب شود که نور آن به سمت بالا بوده و به صورت ملایم در فضا پخش گردد. در آشپزخانه نیز نور باید رو به سمت پایین باشد تا کار با دقت و ایمنی صورت گیرد.

خرید لوستر پذیرایی مدرن، کلاسیک، کریستالی، برنزی یا چوبی برای اتاق نشیمن شامل نکاتی ست که در صورت رعایت کردن می توان گفت خرید لوستر خوب و درستی انجام گرفته است:

نکات خرید لوستر برای اتاق پذیرایی

  1. ارتفاع سقف پذیرایی برای نصب لوستر باید متناسب با اندازه آن باشد. معمولا ارتفاع استاندارد سقف منازل بین ۲٫۱ تا ۲٫۷ متر است. ارتفاع سقف اتاق خواب ها حداقل حدود ۲ متر و آشپزخانه و نشیمن در حداکثر یعتی حدود ۲٫۵ متر اندازه و ساخته می شوند. بنابراین برای لوستری با ابعاد معمولی تقریبی ۵۰ تا ۷۰ سانتی متر باید در نصبش دقت کافی داشت. قانون نصب لوستر بر اساس ارتفاع سقف برابر است با به ازای هر ۳۰ سانتی متر ارتفاع فضا باید لوستر حدود ۶ تا ۷ سانتی متر از سقف فاصله داشته باشد.
    ارتفاع سقف لوستر پذیرایی
  2. دومین نکته در مورد محل نصب لوستر در پذیرایی ست که باید بر اساس محل قرارگیری سیم کشی برق و محل های آویز و همچنین نقاط کانونی فضا باشد تا نور کافی به همه جای حال یا نشیمن برسد. در نقاطی که نور کمتر است می توان از لوستر دیوارکوب جدید استفاده کرد تا دیوارهای تاریک تر نیز زیبایی و روشنایی خود را داشته باشند.
  3. مورد بعدی ابعاد لوستر است که باید حدود بین ۸ تا ۱۲ درصد کل فضای منزل شما باشد. این ابعاد تقریبی و بسته به مدل و سبک لوستر شما دارد. معمولا لوسترهای کلاسیک در پذیرایی فضای بیشتری را به خود اختصاص می دهند و حجم بزرگ تری دارند. طول و عرض و ارتفاع لوستر را در زمان خرید باید توجه داشت و از قبل باید فضای منزل را با متر به درستی اندازه گرفت.
    لوستر اتاق پذیرایی جدید
  4. تاثیر سبک پذیرایی در خرید انواع لوستر: هر کدام از سبک های کلاسیک، مدرن، صنعتی، روستیک، فانتزی، ترکیبی یا ساده باید همخوانی خوبی با لوستر خریداری شده داشته باشند. در زمان فروش لوستر توسط فروشندگان لوستر در تهران یا ایران این مورد به مشتریان یادآوری می شود تا آگاهی از سبک و مدل ها به درستی صورت بگیرد.
  5. رنگ لوستر پذیرایی نکته ی بعدی ست که لوسترهای برنزی، کریستالی، چوبی، پلاستیکی، شاخه ای با توجه به رنگ بندی و تنوع شان به طور کلی تاثیر زیادی در دکوراسیون داخلی منزل دارند.

مدل لوستر کلاسیک پذیرایی

سبک کلاسیک همیشه شکوه و تقارن زیبایی داشته است. رنگ های سنگین و سلطنتی و همچنین توجه زیاد به جزئیات از جمله ویژگی های این سبک است. لوسترهای کلاسیک دارای تنوع زیادی هستند و برای فضاهای نسبتا بزرگ مناسب خواهند بود.

لوستر مدرن پذیرایی
لوستر مدرن پذیرایی

لوستر مدرن پذیرایی

به روزترین و جدیدترین لوسترهای مدرن پذیرایی همیشه نظر هر کسی را به خود جلب می کند. سبک مدرن برای دکوراسیون های امروزی بسیار محبوب بوده و تنوع مدل در شکل ظاهری و حتی جنس بدنه لوسترهای مدرن نیز کاملا دگرگون شده است. در ادامه برخی کدل های لوستر های مدرن برای حال و اتاق مهمان را مشاهده می کنیم:

لوستر برنزی CHB005
لوستر برنزی CHB005

لوستر برنزی پذیرایی

لوسترهای برنز یا آنتیک صلابت خاصی برای نصب در اتاق نشیمن دارند و معمولا مشتریان رنگ های طلایی و زرد را انتخاب می کنند.

لوستر چوبی پذیرایی
لوستر چوبی پذیرایی

انواع لوستر چوبی پذیرایی

جنس چوبی و طبیعی این نوع لوسترها باعث می شود اولا عمر مفید لوستر چوبی بیشتر از بقیه مدل ها شود و دوام بالایی خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *