دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک

آشپزخانه ها، فضایی چند کاربردی هستند. ممکن است به عنوان نشیمن و یا حتی اتاق کار هم مورد استفاده قرار بگیرند. به همین دلیل نحوه چیدمان و دکوراسیون آن بسیار اهمیت دارد. فرق نمی کند آشپزخانه مدرن داشتهئ باشید یا آشپزخانه کلاسیک، مهم این است که در کدام یک بیشتر احساس راحتی می کنید.

ممکن است شما هم از دکوراسیون کلاسیک خوشتان بیاید. به ویژه برای دکوراسیون آشپزخانه که می تواند جلوه ای جذاب تر پیدا کند. فراموش نکنید که سبک دکوراسیون آشپزخانه را با در نظر گرفتن سبک دکوراسیون داخلی سایر قسمت های منزل انتخاب کنید تا طراحی داخلی دارای هارمونی و هماهنگی باشد. دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک طوری است که حتی طرفداران سبک مدرن هم در آن احساس راحتی می کنند.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک

طراحی آشپزخانه کلاسیک، مانند هر کار دیگری، فوت و فن خاص خودش را دارد که موجب می شود فضای داخلی آشپزخانه با شکوه و با وقار تر جلوه کند. برای طراحی داخلی آشپزخانه کلاسیک، هم می توان از رنگ های روشن مانند سفید، کرم، طوسی و هم از رنگ های تیره مانند توسی، قهوه ای و مشکی استفاده کرد. اما معمولا فقط از رنگ های خنثی استفاده می شود و رنگ های فانتزی در آن جایی ندارد.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه
طراحی دکوراسیون آشپزخانه

اجزای آشپزخانه کلاسیک هم باید، کلاسیک باشند. لوستر کلاسیک آشپزخانه، کابینت های کلاسیک، کفپوش و دیوارپوش ، دکور و حتی ظروف کلاسیک از اجزای این سبک آشپزخانه هستند.

برخی از افراد دوست دارند تا فضای آشپزخانه منزل شان، روشن و دلباز باشد. این افراد اغلب تمایل دارند تا از آشپزخانه مانند نشیمن استفاده کنند و زمان زیادی را در آن جا بگذرانند. رنگ سفید از جذاب ترین رنگ ها برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه کلاسیک است و می تواند فضای آشپزخانه کلاسیک را متفاوت تر نشان دهند.

معمولا در طراحی دکوراسیون آشپزخانه سفید، برای کفپوش، دیوار و کابینت از رنگ سفید استفاده می شود و موجب بزرگ تر که دلباز تر به نظر رسیدن فضای آشپزخانه می شود.

اصلی ترین نماد این آشپزخانه ها، استفاده از کابینت های چوبی لوکس است که اغلب روی در های آن کنده کاری شده و نقش برجسته است. فضای داخلی آشپزخانه های کلاسیک مثل صنایع دستی هستند. استفاده از طراحی دکوراسیون کلاسیک و کابینت های کلاسیک، شما را به سمت لوستر آشپزخانه گران قیمت و لوکس جذب می کند.

علاوه بر طرح کابینت، انتخاب رنگ هم برای آشپزخانه کلاسیک از اهمیت زیادی دارد. بیشتر اوقات برای طراحی آشپزخانه با دکوراسیون داخلی سنتی، از رنگ های مشکی، قهوه ای، خاکستری، سفید، طوسی روشن و کرم استفاده می شود.

آشزخانه کلاسیک
آشزخانه کلاسیک

در اکثر آشپزخانه های کلاسیک، از میز ناهار خوری سلطنتی و میز های جزیره ای پایه دار و پنل های هود به وضوح قابل مشاهده هستند.

همچنین در این سبک دکوراسیون، توجه به سایز کاشی و سرامیک آشپزخانه، خیلی اهمیت ندارد و می توانید برای پوشاندن دیوارها و کفپوش آشپزخانه، از کاشی های براق و لبه دار و یا دست ساز یا ماشینی و سنگ مرمر استفاده کنید که هر یک از این مدل ها زیبایی و جذابیت خاصی دارند.

دقت کنید که در طراحی داخلی آشپزخانه به سبک کلاسیک، لازم است از لوازم و اکسسوری کلاسیک استفاده کنید که کابینت های چوبی از اصلی ترین اجزای سبک کلاسیک هستند و در اغلب آشپزخانه ها با دکوراسیون داخلی کلاسیک از این مدل کابینت ها استفاده می شود.

طراحی آشپزخانه
طراحی آشپزخانه

آشپزخانه جزیره ای کلاسیک و لوکس

طراحی آشپزخانه شامل رنگ دیوار، مدل و رنگ کابینت و دکوراسیون وسایل آشپزخانه در این سبک هم با دیگر انواع آشپزخانه تفاوت دارد. به علاوه، سبک سنتی که ویژه طراحی داخلی آشپزخانه های کلاسیک است، با جزیره هم می توان آشپزخانه های کلاسیک را طراحی کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه کلاسیک اغلب برای قشر مرفه جامعه جذاب تر است. بنابراین برای چنینی طراحی و سبکی، نیاز به فضای بیشتری برای آشپزخانه است. چون این نوع دکوراسیون نیاز به فضایی بزرگ دارد و در غیر این صورت، جذابیتی که مورد انتظار بوده را نخواهید دید.

آشپزخانه های کلاسیک، دکوراسیونی باوقار و سنگین دارند و مجلل تر به نظر می رسند. با این که امروزه بیشتر افراد به دکوراسیون مدرن برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه تمایل نشاه می دهند اما هنوز هم افرادی هستند که تمایل دارند از سبک کلاسیک و سنتی برای طراحی دکوراسیون منزل خود استفاده کنند.

شما برای دیزاین آشپزخانه خود، چه سبکی را ترجیح می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *