تفاوت کیفیت آینه ها در چیست؟

نفاوت کیفیت آینه ها، از سوالاتی است که شاید برای خیلی از ما پیش آمده. آینه ها انواع گوناگونی دارند. همچنین از پر کاربرد ترین و تاثیرگذارترین اجزای طراحی دکوراسیون داخلی هستند. یکی از محصولات پر فروش در انواع آینه ها ، آینه های ابزار خورده است. اما آیا انواع آینه های مختلف، تفاوتی با یکدیگر دارند؟ این تفاوت ها در کجاست و نحوه تشخیص آن به چه صورت می باشد؟

این سوالاتی است که برای خرید یک آینه با کیفیت باید پاسخ داده شود و اطلاعات لازم را داشته باشیم.

تفاوت کیفیت آینه ها

کیفیت، اصلی ترین فاکتور تفاوت آینه ها با یکدیگر است. آینه هم مانند هر محصول دیگر که در بازار موجود است ، اصل و تقلبی دارد. بدیهی است که این موضوع در میزان قیمت آن تاثیر داشته و ارزش آن را مشخص خواهد کرد.

در نگاه اول مخصوصا از نگاه یک فردی که تخصصی در تشخیص کیفیت آینه ها ندارد، تفاوتی در آینه اصل و تقلبی وجود نخواهد داشت . ولی مرور زمان و قرارگیری آن در شرایط محیطی تغییراتی را در قسمت جیوه به وجود خواهد آورد. از بین رفتن جیوه، ظاهری ناخوشایند به آینه می دهد. همین مورد از نشانه های آینه های تقلبی است.

همان طور که می دانید خاصیت آینه به واسطه پوشش جیوه بر روی شیشه ایجاد می شود. در حالی که در اکثر آینه های تقلبی از آلومینیوم برای این مقصود استفاده می گردد.این آینه ها قطعا قیمتی به مراتب پایین تر در مقایسه با جیوه دارند و در عین حال کیفیتی بسیار پایین تر .

 

تفاوت انواع آینه
تفاوت انواع آینه

 

آینه ها در بحث تولید، دو مدل می باشند. آینه با جیوه نیترات نقره و آینه با جیوه نیترات آلومینیوم. پشت این نیترات ها یک لعاب مس می خورد و یک ماده به نام فنزو هم به آن اضافه می شود که از خوردگی آینه جلوگیری می کند.

همچنین اگر درصد فنزو بیشتر باشد استقامت آینه نیز بیشتر می شود. و مشتریان باید حتما برای خرید آینه به درصد فنزو توجه کنند.

 

تفاوت آینه ها
تفاوت آینه ها

 

یکی دیگر از مواردی که در ساخت آینه مرغوب می بایست رعایت گردد پوشش رنگ پشت آینه است. بعد از فنزو یک لعاب رنگ دیگر به آینه اضافه می گردد. این لایه رنگ به منظور جلوگیری از خوردگی جیوه و محافظت از آن در برابر عوامل جوی است. پشت آینه می بایست کاور گردد. آینه هایی که با دو لایه رنگ پوشانده شده از کیفیتی بسیار بالا برخوردار است و این به دلیل محافظ بسیار عالی از جیوه آینه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *