خرید لامپ لوستر سقفی، ال ای دی و اشکی

انتخاب لامپ مناسب برای لوستر و ابعاد فضا همیشه یکی از از دغدغه‌های مهم است. برای اینکه زیبایی فضای مورد نظرتان بیشتر شود باید بدانید کدام لامپ مناسب لوستر شماست. در این مطلب به طور کامل این موضوع را توضیح خواهیم داد.

ویژگی‌های لامپ لوستر مناسب

داشتن نور استاندارد در فضای دکوراسیون داخلی مهم است، بنابراین باید از لامپ‌هایی برای لوستر استفاده کنیم که ویژگی‌های زیر را داشته باشند:

  • رنگ مناسبی داشته باشد.
  • میزان نوردهی آن برای فضای مورد نظر کافی باشد.
  • پرمصرف نباشد.
  • محیط را گرم نکند.
  • طول عمر بالا داشته باشد.
  • هزینه مناسبی داشته باشد (خرید لامپ جدید یا تعویض آن)

انواع لامپ ها

انواع لامپ لوستر  مختلف کاربرد و نمای مختلفی را در لوسترهای ایجاد می‌کنند. در این قسمت انواع لامپ لوستر را معرفی می‌کنیم.

  1. لامپ هالوژن
  2. لامپ فلورسنت
  3. لامپ‌ لوستر فیلامنتی
  4. لامپ لوستر رشته ای
  5. لامپ‌های کم مصرف
  6. لامپ لوستر ال‌ای‌دی LED
  7. لامپ‌ لوستر اشکی

لامپ هالوژن

لامپ هالوژن نوعی لامپ رشته‌‌ای است که در آن با گازهای فشرده و خنثی و مقدار کمی از عناصر هالوژن اضافه شده است. لامپ‌های هالوژن با رنگ نور سفید و روشن هستند که بسیار مصرف کمی دارند. تنها معایب آنها گران بودن و تولید گرمای زیاد آن‌هاست. این لامپ‌ها به علت اندازه کوچک و نور مناسبی که تولید می‌کنند، کابردهای خاص خودشان را در میان سیستم‌های روشنایی دارند.

لامپ فلورسنت

لامپ های فلورسنت در نورپردازی منازل خیلی استفاده می شوند. این لامپ ها کم مصرف بوده و با دارای رنگ نور روشنی هستند. معایب لامپ های فلورسنت این است که هر چه کمتر مورد استفاده قرار بگیرند، عمرشان کوتاهتر می‌شود. پس برای فضاهایی که به نورپردازی در ساعات کمتری نیاز دارند مناسب نخواند بود.

لامپ فیلامنت

این لامپ‌ها جزو جدید ترین لامپ‌های تولید شده است. لامپ‌های فیلامنت نوعی از لامپ‌های ال‌ای‌دی LED هستند. لامپ فیلامنت از لحاظ ظاهر و نور به مانند لامپ‌های رشته ای هستند اما از لحاظ مصرف بسیار کم مصرف تر از آن ها هستند. این نوع لامپ مناسب انواع مختلف لوستر مخصوصا لوستر‌هایی که لامپ آن ها دیده می شود. این لامپ در رنگ‌های آفتابی و مهتابی.

لامپ رشته ای

نور لامپ‌های رشته ای گرم و یکنواخت بوده و مشابه نور طبیعی است و به همین دلیل بهترین نور مصنوعی ست. این لامپ ها از لحاظ بازده مقرون به صرفه نیستند و کمتر از ۵% انرژی دریافتی را به نور تبدیل می کنند و بیشتر از ۹۵% انرژی را به گرما و حرارت تبدیل می کنند. این لامپ ها جزو ارزان ترین نوع لامپ ها بوده اما به قیمت هزینه ی بیشتر برق منجر می شود.

لامپ کم مصرف

لامپ‌های کم مصرف از نوع رشته ای گران تر هستند؛ اما عمر طولانی تری نسبت به آنها دارند. اما این لامپ ها، مصرف کمتری نسبت به لامپ‌های رشته‌ای دارند. لامپ لوستر کم‌مصرف مناسب انواع لوستر است اما استفاده از این لامپ‌ها تا حدود زیادی زیبایی لوستر را از بین خواهند برد.

لامپ ال ای دی LED

این سبک لامپ لوستر از انرژی بسیار کمی برای تولید روشنایی استفاده می‌کند. لامپ‌های ال‌ای‌دی کم مصرف بوده و یکی دیگر از ویژگی‌های این لامپ ظاهر تقریبا زیبای آن ها ست که می توان در لوسترها که لامپ‌های آن دیده می شوند، استفاده کرد. طول عمر آنها زیاد و همراه با بازده نوری بالا هستند.

لامپ‌های اشکی

این مدل از لامپ‌ لوستر بدنه‌ی زیبا و خاصی دارد که به شکل اشک است. سرپیچ این لامپ‌ها می‌تواند متفاوت باشد اما اغلب شمعی است. کاربرد این لامپ‌ها در لوسترهای برنزی، چند شاخه و کلاسیک است و نور زیادی دارد. این لامپ لوستر امروزه در انواع کم مصرف و ال‌ای‌دی نیز به چشم می‌خورد.

کدام لامپ لوستر برای کدام فضا مناسب است؟

همه‌ی انواع لامپ‌ها را در فضای مورد نظر می‌توان استفاده کرد اما همیشه بهترین گزینه برای فضا لامپ مختص همان فصاست. در ادامه می‌گوییم برای هر فضا کدام لامپ لوستر مناسب است.

لامپ لوستر مناسب سالن و پذیرایی

سالن و پذیرایی دو نقطه‌ی مهم خانه هستند که افراد خانه بیشتر اوقات خود را در آن سپری می‌کنند. از طرفی وقتی مهمان می‌آید در این فضا از آن‌ها پذیرایی می‌شود. پس برای این فضا به نورهای متغیر احتیاج داریم که هروقت نیاز داشتیم زیاد و هر وقت لازم است کم شوند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در این فضا از لامپ‌های کم مصرف یا اشکی  به همراه هالوژن‌ها استفاده کنید. تا هم نور فضا زیاد و مصرف برق کمتر باشد و هم قابل تنظیم باشد.

لامپ لوستر مناسب اتاق خواب و آشپزخانه

معمولا اتاق خواب و آشپزخانه از نقاطی هستند که نور کمتری برای آن انتخاب می‌شود چون فضایی هستند که در آن نیاز به نور خیلی زیاد احتیاجی نیست. در حالت عادی نورهای کم مصرف یا فیلامنتی به همراه نورهای جانبی  مثل آباژور برای این دو فضا مناسب هستند و در موارد خاص اگر برای مطالعه‌ی طولانی مدت در اتاق خواب باشید و یا برای پخت و پز به نور بیشتری احتیاج باشد، لامپ‌های ال‌ای‌دی گزینه‌ی بسیار مناسبی هستند.

اطلاع از قیمت‌ها و مشاوره با کارشناسان شکوه نور:
۹۸۹۱۲۰۵۷۳۳۴۹+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *